Søgning på: matematik fp10 december 2021. Resultater: 11441 til 11460 af 32815
-
Dumpede Mat B - Videregående uddannelse?
ForumindlægHejsa. Jeg blev student her til sommer, og har nu taget et "friår" for lige at samle tankerne, og undersøge hvad der er af muligheder derude. Jeg dumpede matematik på B- niveau i 2.G, hvilket nager mig (jeg bestod i 1.G)... Tal, regnskaber osv. er ikke noget problem, men når det kommer... -
En God Problemformulering
ForumindlægHej! Jeg har projektuge og skal fremlægge om IT-Matematik. Og jeg har virkelig brug for en god problemformulering til projektet. Jeg tænkte på "Hvordan har IT-Matematik udviklet sig gennem tiderne?", men sagde så til mig selv, at det er ikke rigtigt et problem og man kan altså bare søg... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
SSO Mat A integralregning?
ForumindlægHej studieportalen Jeg har fundet mig selv i en håndbunden knude. Jeg går på HF enkeltfag og skal til at skrive min SSO på førsteåret. Jeg vil gerne skrive den i matematik, men jeg har ikke været i skole til at kunne spørge min lærer, om hvilket emne jeg kan vælge og hvordan det giver mening at s... -
Eksportingeniør
ForumindlægJeg overvejer at læse eksportingeniør på IHK. Jeg er rigtig god til sprog, historie, samfundsfag osv. men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Denne uddannelse kræver ikke specifikke adgangskrav som matematik,fysik og kemi.. Kan nogen der evt. er i gang med uddannelsen fortæll... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Oxford Universitet, kan det blive til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige på 8.klasse og jeg har altid drømt om at komme ind på Oxford Universitet. 1.Men hvad skal jeg gøre? 2. Jeg har hørt om at man skal læse IB i stedet for de almindelige gymnasier som STX, HHX, HTX og HF? 3. Jeg vil gerne ind på UWC, men hvad skal man gøre for at ... -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Hjælp til opgaveoformulering
ForumindlægDe fag jeg har valgt er Matematik A og Byg A Hey jeg skal til at starte på min SRP og jeg har endtil videre følgende opgaveformulering: Redegøre for planlægning og udførelse indenfor bygningsbranchen og de matematiske elementer der anvendes til beregning af forskellige ting i bygningskonstr... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, søde mennesker! Jeg skal snart til optagelsesprøve på CPH - WEST Ishøj. Er der nogle af jer som evt. har taget optagelsesprøven fra forrige år? (altså 2013), som kan fortælle mig lidt om hvad jeg skal øve mig på? Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide om man skal bestå alle de fag man s... -
Engelsk stil
ForumindlægHej, Jeg vil rigtig gerne blive bedre til at skrive stile på engelsk, og derfor har jeg skrevet en kort stil, som I meget gerne må rette og prøve at komme med en karakter Hi Lena, I'm so excited to see you, your parents and little Adrienne. I am already planning on, what we are going to ... -
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg læser HD 1 del. Er i gang med VØ og starter på Samfundsøkonomi efter jul. Har haft matematik på nivau C for mange år siden. jeg kommer derfor i problemer når vi skal til de matematiske udregninger som er her i VØ og som også vil komme i samfundsøkonomi. Er der nogle som kunne være interes... -
Faglig dokumentation i 2 fag. Hjælp.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til og lave en faglig dokumentation i Dansk og matematik. Emnet hedder Danmark så det er ret åbent det skal bare handle om noget i danmark eller noget der er sket. Nå men korte og lange vi skal lave en artikel eller en klumme eller en kronik i dansk hvor der skal... -
Eksamen imorgen, hurtigst som muligt svar
ForumindlægSkal til eksamen i mundtlig matematik imorgen og skal forbedrede nogle spørgsmål bl.a. omkring trekantsberegning Har været inde og kigge på Studieportalens formelsamling omkring trigonometri: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling/trigonometri/pythagoras Men forstår... -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san... -
Gode noter til formelsamling
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik snart, og jeg har brug for at fylde mine tomme sider ud på min formelsamling, så jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle gode noter jeg kunne skrive ned. Min lærer gider ikke at hjælpe mig, og jeg dumpede matematik sidste år, så jeg har virkelig brug for hjælp. I ...
