Projektopgaven (9. kl.)

En God Problemformulering

08. marts 2016 af prupledj

Hej!

Jeg har projektuge og skal fremlægge om IT-Matematik. Og jeg har virkelig brug for en god problemformulering til projektet. Jeg tænkte på "Hvordan har IT-Matematik udviklet sig gennem tiderne?", men sagde så til mig selv, at det er ikke rigtigt et problem og man kan altså bare søge på nettet for at finde svaret. Men jeg kunne ikke finde på andre ideer :( Jeg håber virkelig nogen af jer kan hjælpe mig med at finde nogle ideer!


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2016 af Stats

Jeg vil redegøre for den computerens påvirkning på matematiske emner. Dernæst vil jeg analysere hvorvidt "Virksomhed" har haft gavn af udviklingen på IT området mhp. matematiske problemstillinger. Sidst vil jeg diskutere hvorvidt IT og matematikken vil kunne anvendes i andre samhænge.

(Mit forslag, men jeg ville selv ønske at den var mere afgrænset)

I den redegørende del kan du eventuelt kigge på primtal(= og dermed kryptering[eks. Google]), og lineær programmering(= optimering af ligningssystemer[anvendes specielt hos Mærsk])

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. marts 2016 af Skaljeglavedinelektier

Man kunne vel tale om fremtiden for IT-Matematik - hvilke muligheder foreligger der, hvilke problemstillinger kan fremtiden byde på, og heri skal man selvfølgelig inddrage, hvordan IT-Matematik har udviklet sig og hvad det egentligt er. 


Svar #3
08. marts 2016 af prupledj

Tusind tak for svaret!

Det gav mig noget at arbejde og komme i gang med!


Skriv et svar til: En God Problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.