Søgning på: tysk notater. Resultater: 11461 til 11480 af 18469
-
AT eksamen - designerbørn
ForumindlægHej. Jeg skal op på mandag til AT eksamen, men synes det er yderst forvirrende. Jeg har tænkt mig at gøre følgende: starte med en præsentation af emnet og min problemformulering, og derefter komme ind på mine delkonklusioner fra mine delspørgsmål, og så derefter ind på, hvad jeg har fundet ud af... -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro... -
Hvilke slags forsøg kan jeg stille op til følgende emner?
ForumindlægHej Studieportalen.dk, Jeg skal op til fysik eksamen på torsdag, men jeg har nogle problemer. Det er nemt nok at finde teori, men har problemer med at finde forsøg indefor følgende emner : * Magnetisme og el-magnetisme - herunder ringeapparat og relæ. * Strøm og spænding * Elfremstilling - heru... -
er engelsk svært på gym.?
Forumindlægja er det ? -
Skriftlig samfundsfag A - Mandag d. 23/5-2011
ForumindlægHvor mange har været oppe i skriftlig samfundsfag på A i dag? Hvad valgte i, og hvad synes i om de 3 mulighederne? :-) Jeg synes personligt at fællesdelen var omfangsrigt, eller også var det bare mig der ikke kunne begrænse mig. Jeg kunne endda skrive mere til den del :-) Derudover frygtede jeg f... -
folkeskolens afsluttende prøver - mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk i morgen og er lidt i tvivl om selve prøven... Hvor lang tid har man til at forberede sig efter man har trukket en tekst? hvor lang tid skal man snakke? P.s jeg går i folkeskole og vi har prøveform A -
Energi - opvarmning af vand
ForumindlægHej alle! Jeg har desperat brug for hjælp til min fysik-aflevering, hvor jeg bl.a. skal: 1) beregne nyttevirkningen og nytteenergien ved opvarmning af vand i hhv. en elkedel og mikroovn 2) forklare hvilke energiomdannelser der sker under opvarmningen 3) forklare hvad der ville ændres hvis kun ... -
Ældre lyrik
ForumindlægHej mennesker Jeg skal til eksamen imorgen i dansk, men jeg forstår stadig ikke en masse inden for mit fordybelsesområde 'ældre lyrik'. Så derfor stiller jeg disse spørgsmål. Hvad kendetegner ældre lyrik? Hvorfor skrev man om det man gjorde? Hvorfor skriver man ikke om de samme emner ... -
UNGE MØDRE
ForumindlægHej .. jeg har en fremlæggelse i engelsk om unge mødre, nogen der kan give mig nogle idéer om hvad jeg kan skrive om? (;. -
2. verdenskrig
ForumindlægHej med jer!! har i nogen rapporter som handler om 2.verdenskrig, da jeg skal fortælle et billede fra 2.verdenskrig imorgen?? Ville gerne have lid af hver, håber i har så i kan uoploade dem indPÅ FORHÅND TUSINDE TAK!!!! -
Den nazistiske magtovertagelse
ForumindlægJeg regner med at skrive SSO i historie og om emnet "Den nazistiske magtovertagelse."Hermed mener jeg, nazisternes magtovertagelse i Tyskland fra 1923 - 1933. En god del af opgaven vil være en undersøgelse af grundene til, at nazisterne kom til magten - med fokus på Versailes-traktaten ... -
Vanskelig tysksætning
ForumindlægHej. Jeg tænkte lige på, om der mon skulle være nogen der kunne hjælpe en som mig?Jeg er igang med en tyskoversættelse, men én af sætningerne hænger slet ikke sammen efter min mening: I den østlige del af Tyskland, i DDR, blev Østberlin hovedstad,hvad der ikke var i overenstemmelse med(1)den afta... -
Hjælp nogle kloge personer?
ForumindlægHej jeg går i 6.klasse og skal have sporg næste år og jeg vil gerne have fransk? og jeg ved ikke så meget om det og har hørt det er mega svært men er der nogle af jer DER VED HVORDAN JEG KAN ØVE MIG EN HJEMMESIDE EN ET TIP? Tak på forhånd ;) -
Dansk-Engelsk ordbog
ForumindlægNogen der kan anbefale en dansk-engelsk ordbog på nettet?Jeg skal lave en engelsk oversættelse, og jeg kan desværre ikke finde min ordbog! -
Berlinblokaden
ForumindlægEr der nogen som i korte træk kan forklare hvorfor sovjet var så ivrige for at forhindre at de der blev oprettet en egentlig vesttysk stat? Jeg forstår ikke helt hvorfor der skulle være en så stor forskel på en vesttysk stat og to vesttyske territorier... :) -
ordbøger med til engelsk skriftlig årsprøve
ForumindlægMå man godt have ordbøger med til engelsk skriftlig årsprøve? -
Hvorfor gik Jens Otto Krag af?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og beskæftiger mig lidt om valget i 1972 omkring Danmarks medlemsskab af EF. Men 3 dage efter at Danmark stemte ja, gik den ellers EU-tilhængende Jens Otto Krag (soc. demokrat) af (5. okt) og Danmark fik i stedet Anker Jørgensen. Anker Jørgensen var interessant nok ellers en EU-... -
Engelsk stil - rettelse !
ForumindlægHej, er der nogle der gider at rette min engelsk stil? evt, for grammatisk fejl eller kommaer? -
Underligt!!
ForumindlægJeg er ret træt af at gentage mig selv heletiden. Jeg har skrevet 3 indlæg indtil videre, men jeg har stadig ikke fået det hjælp, jeg mangler! Jeg er her for, at få hjælp!! -
ORDSTILLING
ForumindlægHedder det Vielleicht arbeiten die Eltern viel und haben deshalb keine Zeit. eller Vielleicht die Eltern arbeiten viel und haben ..... TAK PÅ FORHÅND ;)
