Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11501 til 11520 af 34041
-
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, jeg skal til optagelseprøve på fg ( Frederiksberg gymnasium) det er nogle skriftlige prøver i dansk, matematik og engelsk. Nogen der har prøvet det før? Eller ved hvordan det forgår?. Tak på forhånd -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
PRIVATLÆRER SØGES
ForumindlægHEj j søger privatlærer i matematik hvor kan jeg finde det?? Mvh Mig -
Sammensat funktion og stamfunktion.
ForumindlægDa jeg skal til matematik eksamen på fredag, vil jeg høre, om der ikke er en herinde som vil prøve at udpensle det der står om sammensat funktion og stamfunktion i Matematik tilvalgsfag (s. 120-126), da jeg ikke er sikker på jeg helt forstår det...:-PVenlig hilsen Annette -
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
Naturvidenskabelige bøger til anbefaling.
ForumindlægHvis i kigger efter nogle matematik/fysik/kemi-bøger, er de her de helt perfekte. De hedder Matematik 112, Fysik 112 og Kemi 112. Den dyreste koster 150. http://www.saxo.com/dk/item/lars-pedersen-matematik-112-haeftet-2.aspx?adgroupid=270163631 -
Spørgsmål om års-/eksamenskarakter
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående ens karakter. Hvis man nu får 4 i skriftlig matematik i årskarakter og 7 i den skriftlige eksamen i matematik. Er det så gennemsnittet af 7 og 4 (5,5) man skal bruge til ens gennemsnit, eller runder man op/ned? -
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D... -
Bioanalytikeruddannelsen
Forumindlæghey people. Jeg vil gerne ind og læse til at være bioanalytiker, men Specifikke adgangskrav er matematik på B-niveau og kemi på C-niveau. Mit problem er så, at jeg har dumpede i matematik, men har tilgengæld 10 i kemi, kan jeg så komme ind eller får jeg afslag? Jeg virkelig bekymret, da jeg ikk... -
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
Gennemsnit? Bestående?
ForumindlægKære alle. Når jeg nu får afsluttet min STX her til sommer, skal jeg til at søge ind på de vidergående uddannelser. Der er blot et problem. Lad os antage, at jeg vælger HA. Jur. som min første prioritet, (på CBS). Jeg opfylder alle krav, da jeg har alle de angivne fag på A - niveau. Problemet er,... -
Eksamen 2009 - retfærdigt???
ForumindlægHej alle Er ikke sikker på hvilken kategori min tråd hører ind under, men nu ender den her. Det er måske mere en klage / mangel på forståelse over, hvordan jeg kunne ende i sådan en uheldig situation mht. hvilke fag jeg skal op til eksamen i. Jeg afslutter stx til sommer og har studieretningen s... -
Cand Oecon i Århus
ForumindlægJeg er stadig på jagt efter den rigtige uddannelse og vil derfor også gerne høre om økonomistudiet i Århus. Er uddannelsen mest samfundsfaglig eller matematisk, eller går det lige op? Jeg mener, bruger man meget tid på tal og statistik, eller mest på at "snakke" om tingene. Er der bed... -
Emne søges Mat Fysik (Fourirrækker)
ForumindlægHej jeg skal til at vælge emne til min SRP og ville gerne have et teoretisk svært emne inde for matematik sammen med Fysik (eller Kemi hvis der er et bedre bud på emnet der). Har overvejet at tage noget med komplekse Fourierrækker. Da dette dækker over komplekse tal, matricer, egenvektorer og sy... -
Differentialligning
ForumindlægEr lidt i tvivl om, hvordan jeg beregner denne opgave. Tænker jeg skal bruge denne formel: Men så får jeg a) y=16x-27 Det lyder ikke rigtigt.. -
Termisk energi
ForumindlægHej. Nogen der kan vise/forklare mig, hvordan jeg beregner denne opgave? En isklump på 0,45 kg og -15 oC opvarmes i en kogekedel. Efter 2 min har vandet temperatur på 20 oC. Kogekedlens elektriske effekt er 2,0 kW. 1. Beregn, hvor meget energi, der kræver for at opvarme isen til 0oC. 2. Ber... -
Grænseværdi
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. Jeg vil gerne rationalisere tælleren ved at gange (forlænge) med konjugaten af tælleren, men jeg er i tvivl om, hvor jeg skal ændre fortegnene, når jeg skal finde konjugaten (se nedenunder) - skal jeg både gøre det under radikalen og ændre negativ 4 til positiv 4 el. skal k... -
fra tekst til ligning
ForumindlægKatja skal bage en kage med mel og vanilje. Mel koster 4,5 kr. pr. kg. Vanilje koster 140 kr. pr. kg. Man kan købe 1 kg. mel-vanilje-blanding til 16 kr. Hvor meget mel og vanilje er der i blandingen? hej hvordan laver jeg denne tekst om til en ligning? skal jeg kalde x for mel og y for vanilje? -
vektor
ForumindlægCirkel har centrum i C(2,3) og raduis r=4 Linje m har ligningen 4x-2y+18=0 Vis, at m ikke skærer cirklen.
