Søgning på: historie noter stx. Resultater: 11541 til 11560 af 33650
-
Bestem a
ForumindlægJeg er løbet ind i et problem i min afleveringsopgave. Opgaven lyder: "En funktion har regneforskriften h(x)=ax+3. Bestem a når det oplyses at grafen går igennem punktet (-4,2)" Hvordan bestemmer man a i dette tilfælde? Jeg troede egentlig ikke, at man kunne det, når man kun har et st... -
Har brug for hjælp!!
ForumindlægEr der ikke nogle af jer som kan oversætte det her på engelsk. Jeg håber IKKE at i bruger (goggle translate). Det er en engelsk stil. Jeg skal aflevere den imorgen. Jeg er ikke særlig god nok til engelsk derfor. ------------------------------------------------------ Lige med et sagde Jack: "... -
Disse sætninger
ForumindlægEr der nogle fejl: 1) He leaved without any one noticed it. 2)She allways lose her ticket when she goes by train. 3) Somebody stealed the purse there were at the table. 4) He don´t wanted to do nothing 5)If something happen to her, I (will) kill you a) Er der noget kaffe tilbage? : Is there some... -
Hvordan forbereder man sig til terminsprøven i dansk?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til terminsprøve i dansk i morgen (3.g), og jeg vil gerne forberede mig lidt så det bliver rigtig godt. Problemet er at jeg aldrig rigtig har fundet ud af hvordan man forbereder sig til skriftlig dansk. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle idéer? :) -
HJÆLP PLEASE!!
ForumindlægHej venner! Nogen som har tid til at hjælpe mig trin for trin med et eksamens spørgsmål? Det er et mundtligt spørgsmål som skal fremlægges. Jeg har fået afvide jeg skal have skitser beregninger.. Alt hvad jeg kan finde om opgaven. Spørgsmålet er: RUMGEOMETRI - - Redefør for planen og hvad d... -
Løs uligheden!
ForumindlægHjælp, jeg går i 6. klasse og har fået en række opgaver. Jeg har aldrig prøvet at løse uligheden før. Hvordan løses denne opgave: 6x - 3 > 2x + 13= For forhånd tak, Jesper. -
fakultet
Forumindlæghej, jeg sidder med noget økonometri som jeg er lidt i tvivl om omhandlende fakultet når man normalt skriver 5! = 5*4*3*1 men hvis man skriver 5 4 trode at jeg at det var ensbetydende med 5!/4! men det er det så ikke? da det er lige med 5!/4!(5-4)! (kombinatorik) gælder det... -
Dansk tekster :O)
ForumindlægHejsa :O) Jeg står og mangler en pæn stak dansk tekster. Kan man finde det herinde eller er det kun opgaver der er herinde? synes ikke lige jeg kan finde helt rundt i det -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa , så er det tid til, efter 10 år, at jeg snart skal op i Dansk mundtlig eksamen i folkeskolen. Derfor vil jeg gerne have jer eksperter til at give mig en hjælpende hånd til at få en god karakter. Kan i linke til en gode analyse(fortolkning, perspektivering må meget gerne indgå) modeller, s... -
La otra orilla de El Dorado
ForumindlægHej, jeg ville bare høre om nogle har haft om denne tekst? hvis i har, så må i gerne li skrive ;) -
Hjælp til toneart - ud fra akkorder
ForumindlægJeg har i dag trukket nummeret Heaven med Shirley Ceasar - og skal have det analyseret til imorgen. Det går fint.. MEN.. jeg kan ikke lige finde ud af hvilken toneart den står i. Akkorderne er følgende i a-stk: A - D - H - E - F#m - Hm - Dm - A/c - E - A Ingen fortegn. Ps. hvis du også kan ... -
Kan typetal angives for ord
ForumindlægJeg har oprettet et spørgeskema, hvor at nogle af mine spørgsmål var lukkede spørgsmål, altså f.eks. ja, nej osv. Jeg vil derfor høre om man kan angive f.eks. ja som et typetal, hvis det er den observation, som er hyppigst? -
Vektor-beviser, ligning for linje + plan
ForumindlægHej! Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man udleder ligningen for en linje i planen og ligningen for en plan i rummet? el. evt. kan give mig et link hvor det står? på forhånd tak!=) PS. beviserne findes ikke i min bog. -
Dansk Demokrati og national identitet?
ForumindlægHvis nogen har noget til dette, må de meget gerne sende det til mig.. dette er mine temaer og har fået en del artikler udleveret.. skal op imorgen kl 08 sidste eksamen, har brug for hjælP? Hjælp mig [email protected] -
Hvad betyder "aufgezeichnet" i denne sammenhæng?
ForumindlægHej Tyskgenier Som overskriften lyder. Hvad betyder aufgezeichnet i følgende sammenhæng: Aufsatz eines türkisches Schülers. (aufgezeichnet von Alev Tekinay) Betyder det blot, at hun har "fundet" teksten og publiceret den, eller betyder det at hun har omskrevet stilen eller hvordan? H... -
integral
Forumindlæghttp://fc.vucaarhus.dk/flexmatematikb2/modul7/materialer/7Opgave_C_arealbestemmelse.pdf OPG 5 Nogen der vil hjælpe med at udregne integralet og sammenligne. Arealet har jeg udregnet! -
kan ikke downloade opgaver
ForumindlægHej alle Jeg kan ikke downloade opgaver overhovedet. Jeg har Acrobaten på min pc og jeg er logget ind som bruger. Kan nogen hjælpe med problemet? Mvh Ernst -
Potensligning
ForumindlægGoddag derude. Jeg har en aflevering for, og mangler den sidste opgave som er om potensligninger og kan ikke huske hvordan de regnes og håber I kan hjælpe mig. skal løses med beregning. c) 2 * x^7=17 h)14 * x^½ = 56 Har lagt en fil ud som viser regnereglerne. ... -
Salme i dansk?
ForumindlægHeej. jeg har en aflevering for i dansk, det er en salme som hedder "Den signede dag". er der nogle som har kendskab til den, og evt kunne hjælpe mig med hvad den handler om ? Har svært ved at forstå det ældre sprog, og gemte betydninger i teksten, så ville være en stor hjælp. på for ... -
MAT-B niveau - problem!
ForumindlægJeg har matematik på B-niveau på HHX 2.år, og jeg fatter ingenting, og bogen kan ikke hjælpe mig da jeg føler den er voldsom dårlig til at beskrive de forskellige emner. Kender i til en mat bog som forklarer emnerne bedre der del af mat-b pensum? Eller eventuel en anden måde at lære det bedre p...
