Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12001 til 12020 af 40685
-
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak.. -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk... -
AT - Darwin og evolutionsteori
ForumindlægHej Jeg sidder nu her og forbereder mig til den mundtlige AT eksamen, som jeg skal op til på onsdag. Emnet er Darwin og fagkombinationen er Biologi (B)og Religion(C). Nogle, der har nogle ideer til metoder udover den naturvidenskabelige metode -induktiv. Og er der ikke en mere specifik metode udo... -
Haster da jeg skal til naturfags eksamen i morgen. Nogen der ved alt om fusion og hvordan energien omformeres til stråling inden den ender på jorden?
Forumindlæghvordan omformeres energien fra solen (kerneenergi- fusion) til strålingsenergi? og hvem ved alt om fusion. Hvis du ved noget, så please hjælp -
Dansk skr eksamen HHX - Forsøg med IT - Opgave 1 "Tre på en motorcykel"
ForumindlægJeg skrev om denne opgave til eksamen, men kunne godt tænke mig at høre hvordan andre der valgte den samme opgave, har anlyseret den. Jeg synes ikke hovedpersonerne var særligt postmoderne.. Er jeg helt forkert på den? Og har i fundet ud af budskab eller lign? -
Karakterberegning
ForumindlægJeg vil lige have en afklaring på omkring skriftlig eksamen: jeg skal op i Dansk samfundsfag og engelsk A vætges de spm 2 eller 1? Jeg skal muligvis kun op i skrftlig og ikke mundtligt i de tre fag. Hvor meget vægtes de. -
Hvornår får 2-3g deres skriftlig eksamensdatoer?
ForumindlægHvordan er det nu? Kan det ikke passe at det er her i begyndelsen af Maj at 2 og 3g får at vide hvilke fag de skal op til skriftlig-eksamen/årsprøver? Og det er i midten af Maj de får at vide de mundtlig prøvedatoer? -
Vanvittig eksamensplan
ForumindlægJeg har netop tjekket undervisningsministeriets eksamensplan for skriftlige eksaminer til sommer. Den findes her: http://us.uvm.dk/gym/eksamen/documents/stx_hf-proevekalender2007-2010_08102007.pdf Læser i den også således, at hvis man har Mat A og Spansk A, da ser det således ud: 13. maj: Dansk... -
Grundforløb-hvad er det?
Forumindlæghej hvad lærer man i grundforløbet på stx, og hvad lærer man ikke.. altså hvad er det helt præcist? på forhånd tak -
Kristendom
ForumindlægHej! Nogle der kan skrive noget om muslimernes religion?' Tak! -
Fuld Pensum og ny reform.
ForumindlægHej jeg er kommet lidt i en fælde da jeg har nået et fraværs procent på 13 (ikke godt) samt jeg stadig mangler at aflevere diverse opgaver. Jeg er elev i 1.g musik. Syntes jeg læste et sted at det ikke længere er muligt for 1.g elever at komme op i fuld pensum mere, er det rigtigt? Vil gerne lige... -
USA i valg
ForumindlægHej allesammne, har en opgave jeg simpelthen ikke hvad hvordan jeg kan skrive om det, håber nogle kan hjælpe En redegørelse for de to dominerende partiers traditionelle vælgergrupper, herunder eventuelle skift. I den sammenhæng skal I kommentere religionens betydning for amerikanske politik. -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
Hjælp til aflevering - 2 opgaver
ForumindlægHej med jer, Sidder her og bøvler med 2 opgaver fra Stx matematik B august 2009. Det er opgave 8.109 (opgave 14b) og 8.116 (opgave 7). Jeg har selv prøvet at komme med et bud på de to opgaver, men mangler ligesom, at få bekræftelse i, om det er rigtigt. Jeg har lavet opgaverne inde i word, ... -
Tysk B eksamen HF Analyse af Artikel "Der 9. November 1989 Nacht, als alles ging"
ForumindlægKære Studieportalen Jeg skal hermed til eksamen i morgen i mundtlig tysk B. Jeg har trukket en artikel, hvilket er et uddrag fra det tyske blad "Stern", som handler om murens fald i 1989 og de glade stemninger, der fandt sted i denne tidsperiode. Jeg er ikke nervøs, da jeg er st... -
HF eksamensprojekt.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at gå igang med mi eksame-projekt. Jeg skal vælge 2-3 fag som der skal udarbejdes i. jeg kan vælge mellem alle de fag man har på Hf. Så Jeg har brug for lidt hjælp og råd fra nogen som har skrevet eksamensprojektet før eller evt er igang med det. Jeg har overvejet a... -
supplering
Forumindlægnogen der ved hvor man kan supplere gymnasiale fag?? jeg vil nemlig gerne supplere engelsk til A og religion til B.. har ikke haft disse fag på disse niveauer.. bor i gladsaxe... -
skriftlig dansk prøve
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan en 1.g´s dansk skriflig prøve foregår? og hvordan man kan forberede sig til prøven tak på forhånd -
Lav karakter i srp
ForumindlægHej alle! Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del bag det. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge på den og fortæller mig hvad der er galt? Jeg går på stx. Mine fag var matematik og historie. Jeg har tilføjet min opgaveformulering i dokumentet så i kan se d... -
Teodicé problemet
ForumindlægHej vi er to elever der skal op til eksamen i kristendom og vi har trukket lidelse i verdensreligionerne og vi skal forklare om teodicé problemet men vi er stadig i tvivl om hvad det handler om. Er der nogen der kan forklare det? På forhånd tak
