Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12061 til 12080 af 40685
-
GSK mat A sommerkursus - erfaringer?
ForumindlægHej ! Jeg er i den situation, at jeg tænker på at supplere mit Mat B til Mat A på et turboforløb på GSK henover sommerferien. Netop som jeg var sikker på, at jeg skulle søge ind på Psykologi (som kun kræver mat B) er jeg blevet draget længere mod Medicin (som kræver Mat A)... Jeg er utroligt int... -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
Kriton & Faidon
ForumindlægHey dér! Er der nogen der har en ide til hvad man kan perspektivere Kriton og Faidon til, hvis man trækker disse til stx?Solon måske (pris ingen lykkelig før han er død?)God fornøjelse med stx:p På med HUEN - yiiiiir!! -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
Nogle forslag til AT - kommunikation?
ForumindlægHej, sidste AT-eksamen har emnet 'kommunikation'. Hvilke fag og emne kunne man sætte fokus på her? Jeg tænkte på medie, men det er der mange som har valgt, og det vil jeg helst undgå. Nogle ideer tak?:) -
Theseus myten i dansk analyse??
ForumindlægJeg skal op i dansk eksamen imorgen, og vi har gennemgået Theseus og labyrint - myten men kan huske NADA og mine papirer er væk, er der nogen der kan give et overblik, over hvordan det bruges i dansk analyse - OG hvad den handler om naturlich ? :D -
Omgænger
Forumindlægheyhvis jeg har 9 i religion i år, og får denne overført, og jeg sidste år fik 9 i års og 5 i prøvekarakter.hvordan er det så, jeg udregner det endelige?Får jeg 9 års 5 eks, eller 9 9 stående?vh Mark---Omgængere kan altid vælge at bruge et karakter- sæt (års- og prøvekarakter) fra første forløb e... -
Hej!
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til årsprøve i dansk STX A. Jeg tænkte på, om der er nogle, der sidder inde med gamle opgavesæt? - Jeg vil gerne se de forskellige ting, man kan møde. :) -
Kristendom/helvede
ForumindlægSidder her og læser religion.. kristendom. Er virkelig blevet i tvivl om hvad der sker med jorden, når dommedag kommer? Paradiset er jo i himmelen ikk? Findes der egentlig et helvede indenfor kristendommen? Eller er det bare noget vi går og tror..? Hvis der gør, er mennesker så dømt til evig pins... -
Eksamenssæt 2013
ForumindlægNogle der ligger inde med eksamenssæt fra 2013, til Mat B eksamen STX? :-) Skal til eksamen torsdag, ville være en stor hjælp! -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
Religionsnoter søges!
ForumindlægHej med jer Er der nogen er sidder inde med nogle gode religionsnoter som de godt vil give videre? -
Hvornår egner man sig til økonomi?
ForumindlægJeg har det sidste halve års tid gået og grublet lidt over, hvorvidt økonomi (på uni) er noget for mig. Jeg synes umiddelbart, det virker rigtigt spændende, men når det kommer til stykket har jeg jo nok slet ikke så meget viden om studiet, selvom jeg både har været i studiepraktik og kender en ... -
Hvordan foregår skr.årsprøve?
ForumindlægHejsa Nogen der ved præcis hvordan en skriftlig årsprøve i stx-kemi foregår? Altså mht længde og opgaver... Er det ene af små opgaver, eller en det en lang sammenhængende opgave omkring fks. kemien i hverdagen? Håber der er nogen der kan hjælpe, står og skal til årsprøve snart, og vores lærer... -
Matematik mundtlig spg:
Forumindlæghej, har lige nogle spørgsmål vedr. nogle matematiske spørgsmål til mundtlig eksamen: - Jeg skal indføre begrebet eksponentialfunktion og i den forbindelse komme ind på differentiation af eksponentialfunktioner. Den sidste del forstpr jeg ikke helt ift "differentiation af eksponentialfunkt... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej alle! Om to uger bliver jeg student, hurra... Men min veninde er på ingen måde glad! Hun har ikke andet i hovedet end frygten for at dumpe.. Hun har ikke super gode karakter, men jeg synes bestemt ikke at hun skal frygte at hun dumper. Hun er studenterkursist (stx på to år), og da jeg ikke... -
jødedom og islam
ForumindlægHey hvis man trækker islam til eksamen (2.g), hva skal man så kunne on jødedommen? husker at vores lære snakkede en del om jødedommen, da vi havde om islam..men husker ik hvad vi præcis fik fortalt. tak på forhånd :) -
Skal snart vælge mellem fysik og biologi
ForumindlægEfter sommerferien starter jeg i 2.g på STX og derfor skal jeg vælge mellem fysik og biolgi som jeg opgradere til B-niveau. Jeg går på en samfundsfaglig studieretning og er ikke interesseret i disse to fag. Biologi Karakter: 4 Jeg synes virkelig at biologi er et kedeligt fag. Jeg følg... -
er virkelig i tvivl
ForumindlægHej!! Jeg er virkelig virkelig i tvivl lige nu, jeg går stx anden år lige nu, og mit gennemsnit er på onkring 4, jeg i tvivl om jeg kan klare stx, jeg har meget svært ved nogen af fagene!! Og min vejleddr anbefaler hf til mig men jeg ved ikke om det er et rigtigy valg da jeg ikke har mulighed fo... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s...
