Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12141 til 12160 af 25374
-
Genre
ForumindlægHej alle. Jeg står og skal til,at op i old til eksamen, så har lige læst bekendtgørelsen, og er nu blevet i tvivl om hvad der menes, når der står at man skal placere teksten indenfor en genre? Når vi har gennemgået teksterne har vi ikke snakket om hvilke genre de er, kun fx. at medea er et drama ... -
Hvordan laver man eassy om en film
ForumindlægEr der nogle der kan forklar mig hvordan man laver en eassy om en film? :)x -
The American Dream
ForumindlægHey. Nogle der kan forklare mig hvad "The American Dream" går ud på? På fårhånd tak! //-mrsmuss -
hvad betyder det?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan se om jeg har oversat disse spørgsmål korrekt? 1)Wie wirkt das Verhalten von Alex auf der Demonstration? Hvordan reagerer Alex på demonstrationen? 2)Wie wichtig ist ihm das Ganze? hvorfor er det vigtigt? 3)was ist vielleicht wichtiger für Alex? hvad er vigtigere for... -
NaCl
Forumindlægjeg har nogle sikkert meget enkelt spørgsmål omkring kemi. 1. hvordan elektronforholdende er i Na, i Cl og vand? 2. og hvorfor NaCl opløses let i vand? -
Fodnoter i DSSO (samf) (Kildehenvisninger) - hvor mange, hvordan?
ForumindlægHej kloge mennesker! Jeg er så småt ved at begynde den seriøse skriveproces i forbindelse med Den Større Skriftlige Opgave som jeg har valgt at skrive i samfundsfag - min tvivl går på: Er der et "loft" for antallet af fodnoter? Jeg mener at det ikke er absolut nødvendigt med henvis... -
tjen 200 kr.
ForumindlægHej alle jer derude. Jeg har en kemi aflevering til onsdag d. 16.05.12. Vil høre om der er en som har haft kemi på b-niveau kunne være interesseret i at lave den for 200 kr. hvis nogle er interesseret kan man skrive en mail til mig og få mere info :-) God aften til jer derude :-) -
Spørgsmål vedrørende årskarakterer
ForumindlægDe årskarakterer man får skal dække over ens præstation over hele skoleåret eller dækker de kun perioden fra 2. standpunkt til årskaraktererne? Jeg har i 10 fået 10 for alle mine afleveringer undtagen den sidste hvor jeg kun fik 7. Vil jeg så kun få 7 i årskarakterer? Jeg har også et andet spørgs... -
industrialisering i italien ? hvornår ca ?
ForumindlægHar kigget lidt rundt om på nettet og kan ikke rigtig finde noget om hvornår industrialiseringen ca fandt sted i italien? Jeg ved dog Nord italien var et skridt foran Syd italien industrialiseringprocessen men er der nogen der kan svare på hvornår den ca. fandt sted i nord / italien Mvh Daniel -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Student, hvad kræver det?
ForumindlægJeg går i 3g, og jeg er lidt forvirret. Man høre så mange ting om at man skal have så og så mange fag på a og b niveau, for at få sin studentereksamen, men er det rigtigt? skal man ikke bare have et snit på 2? Så kan jeg nemlig være helt rolig -
Eksplicit og Implicit
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO om noveller. Et af mine fokuspunkter er fortællerteknikker, så jeg har fundet materiale frem, der er blevet brugt i danskundervisningen. I dette materiale står der om den eksplicitte og den implicitte fortæller: "Den fortæller som man kan se i teksten, er den ... -
Postmoderne eller senmoderne samfund?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min dansk opgave omkring Michael Strunge og identitetdannelse. Men jeg er i tvivl om jeg der skal skriver om det postmoderne eller senmoderne samfund? Håber at nogen vil kunne give en forklaring. På forhånd tak! -
Projektopgave hjælp
ForumindlægHej. Min gruppe har valgt at vi skal have autisme som underemne til "når livet går i sort". Vi skal derfor have to fag som skal inkluderes. Vi har valgt samfundsfag, med hvilke problemer der kan være i samfundet og det med inklusion. Vi mangler det andet fag. Men hvad kan det være? -
Præsidenten
ForumindlægG. Bush hvorfor er der ingen mennesker, som kan stoppe ham..? Bush vil have at alle de vestlige lande kommer i krig mod de østlige lande, ligesom i gamle dage.. Hvorfor begår et mennesker så mange fejl.. og lad det gå ud over mange tusinder uskyldige mennesker i VERDEN! -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Samfundsfag mundtligt (tips + råd)
ForumindlægHej alle sammnen :-) På mandag skal jeg op i mundtligt samfundsfag. Derfor vil jeg gerne høre hvordan I har tænkt jer at forberede jer (udover at læse opgivelserne og skrive notater :-)) og om I havde nogle tips og råd til prøven :-) På forhånd, mange tak. Sara -
enevælden ?
Forumindlægi 1660 tallet blev enevælden indført i Danmark ved et statskup. Hvad betød det for Danmark? -
Hvorfor er det godt, at DF indgår i en regering?
ForumindlægHar netop skrevet min samfundsfag aflevering om, hvorvidt DF vil opnå større politisk indflydelse ved at indgå i en regering. Jeg har gennemlæst min aflevering og synes, at jeg primært beskriver, hvorfor det ikke er godt, at de indgår i en regering. Synes det er vanskeligt at finde fordele ved,... -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt...
