Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12141 til 12160 af 152758
-
Hjælp til valg af emne
ForumindlægHej :) SÅ jeg går i 3.g og er ved at gøre mig klar til at skrive srp. Dog har jeg lidt problemer med at finde et emne. Jeg kan godt lide græsk mytologi, så jeg tror det kunne være meget sjovt at skrive i(oldtidskundskab). Min linje er mat/fys/kemi. Dog tror jeg det er okay for mig at skrive i... -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
Løsning af andengradsligning hvor k er ubekendt
ForumindlægHejsa derude. a) Løs ligningen f(x)=g(x) for f(x)=2x^2-4x-4 og f(x)=4x-10. b) Bestem k så ligningen 2x^2-4x-4=k netop har én løsning. Jeg har store problemer med at komme i gang med ovenstående opgave; Når jeg løser ligningen 2x^2-4x-4=4x-10 vha. CAS-værktøj får jeg x=1 v x=3 og på faktorisere... -
Hvilke bøger bruger de på HTX?
ForumindlægHej. Er der nogle som ved hvilke bøger der bliver brugt det første år på HTX i Nykøbing Falster? -
Opgave med differentialligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til skriftlig matematik, og dette gør jeg ved at regne nogle gamle eksamenssæt. Jeg er løbet ind i nogle opgaver som jeg har lidt svært ved. En af opgaverne lyder som følgende: Temperaturen T som funktion af tiden t af et legeme der opvarmes i en ovn med konstant ... -
Energikredsløbet
ForumindlægJeg har eksamen i Fysik/Kemi og skal forklare om, hvordan kerneenergi bliver omdannet til kemisk energi. Nogen der kan hjælpe? -
SRO Eksempel
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver min SRO i Biologi og Kemi, så ville lige høre om der var nogle der havde eksempler jeg måske kunne få? :) -
kemiske reaktioner i akvarium
Forumindlæghej, jeg skal fremlægge noget om arkvarium indenfor kemi. ... -
Afstemt reaktionsskema
ForumindlægHej :) Nogen der ville hjælpe med afstemning af reaktionsskema til Kemi C? :-) FeS + O2 --> Fe2O3 + SO2 -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Konstanter skal bestemmes
ForumindlægHei.. Håber i kan hjælpe med denne opgave!? Den er fra et eksamenssæt Maj-Juni 2002.Sammenhængen mellem v og T kan beskrives ved ligningen:v = b*T^a.Jeg skal bestemme konstanterne a og b... Hvordan gør jeg det?Her er nogle sammenhørende værdier for T og v.T = 193 223 243 273 293 323v = 542 582 60... -
Fysik - acceleration
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave i fysik A fra eksamenssættet maj 2007 opgave 5. Standselængde. Den omhandler bremselængde og gennemsnitsacceleration, og selve opgaven lyder som følger: Hvilken værdi for bilens gennemsnitsacc. er brugt som grundlag for beregningen af bremselængden ved 130 km/h.... -
Matematik C skriftlige
Forumindlæger der nogen der ville dele hvad i har svaret til hver af de inviduelle opgaver der er i eksamenssættet. -
eksamen
ForumindlægHej.... Hvad hedder sidste års eksamenssæt - skriftlig dansk?? -
Dansk Terminsprøve
ForumindlægHej alle...Hvilket essayemne var oppe og vende i sidste års eksamenssæt? -
Biologi eksamens 2005
ForumindlægHej. Er der nogen der har besvaret opgaver fra eksamenssættet i biologi -august 2005? -
HJÆLP
ForumindlægEr der nogen, der har facitlisten til EKSAMENSsættet MAJ-JUNI 2005 ? -
Bedømmelse ønkes..
ForumindlægEn der vil bedømme min stil? Det er en opgave fra eksamenssættet 2009 STX. -
Fysik eksamensopgaver fra 2017
ForumindlægHej. Er der nogle, som ligger inde med fysik eksamenssæt fra 2017? -
Rumgeometrispørgsmål
ForumindlægHej, hvordan svarer man på spørgsmål c) i opgave 13 fra det her eksamenssæt? VH.
