Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12181 til 12200 af 152758
-
Sammenhæng mellem p og f
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver fysik rapport og kan nu ikke længere undgå teorien. Så jeg ville blive meget glad, hvis én kunne fortælle mig: Hvad siger teorien om det forstående forsøg og dets fonventelige resultater? Forsøget hedder sammenhæng mellem p (... -
Naturfag eksamen på HF?
ForumindlægJeg skal om 10 dage op i naturfag i 1.HF, jeg afslutter det i år, men er meget uoplyst om hvordan det foregår til selve eksamen?! -Kan nemlig ikke helt forstå om man trækker enten, biologi, kemi eller geografi, eller om man kommer op i alle fag!?Vil blive meget glad for lidt hjælp:D -
Tutur
ForumindlægJeg studerer på en videregående uddannelse og har problemer med måde kemi og biologi. Hvis du kan hjælpe med et af fagene måske online må du meget gerne skrive en privat besked til mig. Dette er selvfølgelig mod betaling. -
ortho, meta, para?
Forumindlæghej alle sammen.. er virkelig lost med kemien ligenu, hvad betyder ortho, meta og para? der er ikke forklaret i bogen, men der er mange tegninger om dem og desværre ikke forstå dem! :( håber virkelig nogen kan hjælpe mig! på forhånd mange takker! Sandy -
Aminosyrer
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om to opgaver a) Jeg skal identificere hvilke aminosyrer der er i en proteinkæde, og jeg har givet mine bud, dog er jeg i tvivl om den ene af dem. Den ligner lidt glutamin, men den har ikke et NH2, men et O. Nogle der har en idé? b) Billedet viser en reaktions forløb. Dog ... -
navne på formler liste?
ForumindlægNogen der kender et link med diverse formler i kemi og de dertilhørende navme? såsom CH4 - methan NH3 - ammoniak osv -
Syre og baser
ForumindlægHej er der nogle af jer, der kan forklare mig, hvad syre og baser er? Har nemlig ikke haft kemi endnu, kun fysik. Så det ville være en stor hjælp, at forklare mig hvad det er. Tak på forhånd :) -
Glukose og stivelse
ForumindlægHvad sker der når man påviser glukose og stivelse altså: opløs ½ spatefuld ren druesukker(glukose) i et reagensglas med 1/4-fyldt med vand. Tilsæt ca. 1 ml fortyndet natrium-hydroxid og 4-5 dråber kobbersulfatopløsnig. Ryst reagensglasene, sæt dem i vandbad. Hvad sker der? - Er ... -
Ferie opgave
ForumindlægHeeej Jeg har fået en ferie opgave, hvor jeg skal skrive om noget kemi jeg har oplevet, i min ferie. Men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, ville skrive om klorvand men jeg kan ikke finde særlig meget om det. Håber i kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kan skrive om, og på forhån... -
Pyroteknisk
ForumindlægHej, Jeg ved ikke hvor relevant spgm. er i et kemi forum, men jeg stødte på ordet i en kemisk artikel :) Hvad betyder pyroteknisk (pyroteknik)? Jeg kan simpelthen ikke finde en forståelse definition på det. Ordet kommer fra sammenhænget : "pyroteknisk blanding..." Håber virkelig en vil ... -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
Opstil en funktionsskrift, [2.6 Affald på Roskilde Festival]
ForumindlægJeg er i gang med at lave en matematik aflevering, hvor jeg har haft lidt problemer med flere af opgaverne, men kunne specielt godt tænke mig at få en forklaring på, hvordan jeg opstiller en funktionsskrift til opg. 2.6 i afleveringen [Affald på Roskilde Festival] Funktionsskriften skal vise sam... -
Specifikke adgangskrav????
ForumindlægDer står på det fleste videregående uddannelser følgende: - Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Mener de at årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag skal være min. 2,0... -
Hvordan forbereder jeg mig effektivt på skriftlige terminsprøver?
ForumindlægJeg vil helt vildt gerne øve mig på nogle af de ting jeg ikke er så dygtige til endnu, så derfor vil jeg gerne høre om hvordan i forbereder jeg til en skriftlig terminsprøve -
På figuren ses graferne for to funktioner f og g (HJÆLPPP)
ForumindlægHey guysss. Jeg er i tvivl om en opgaven, nogen der kan hjælpe med at løse den? Det skal gøres klart at opgaven er uden hjælpemidler. Opgaven vedhæftes. Tak på forhånd -
Årsprøve i dansk skriflig?
ForumindlægHej..Jeg vil bar spørge om der er nogle der evt. ved hvordan årsprøven i skriftlig dansk foregår i 1.g?Er det lige som i folkeskole, el.? -
Øvetests til biolgi
ForumindlægHej, folkens. Jeg står og skal op i skriftlig biologi her om et par uger. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tage nogle "øveprøver", der er som den rigtige prøve i type, sværhedsgrad osv.. Jeg har fundet en enkelt på nettet, men er der mon nogen, der ved, hvor jeg kan finde flere? Jeg... -
Dilemma
ForumindlægJeg står i et dilemma og håber I kan jeg hjælpe mig lidt på vej.Nu på onsdag skal jeg vælge valgfag. Jeg går på matematisk gymnasium.Jeg er helt sikker på at jeg vil have 2-årigt højniveau i matematik, men jeg ved ikke med de andre fag.Her står valget mellem fysik, kemi eller datalogi. Kemi som e... -
Koncentrationsbestemmelse
ForumindlægJeg er ved at skrive en større opgave i kemi, og har brug for hjælp, hvorfor jeg er villig til at betale en løn efter aftale. Jeg har brug for hjælp i kemi i to timers tid, højest. Spørgsmålene er omkring farver vha. indikatorer, bølgelængder, koncentration af ukendt syre. Det er en god ide at... -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!!
