Søgning på: srp engelsk mediefag. Resultater: 12241 til 12260 af 32040
-
årsprøve - hvad forventes?
ForumindlægJeg er 1.g'er og har engelsk på A niviau, jeg skal til årsprøve her inden så længe, men hvad forventes der egentlig af en, hvis man vil ha en 10-11 stykker? :) -
Rettelse af 10 linjer?
ForumindlægHej, er der nogen, der vil rette 10 linjer på engelsk? -
Er det mig?
ForumindlægHey Er det bare mig eller kan man bare ikke finde de tekster man kan komme op i engelsk her inde? Troede virkelig studieportalen skulle hjælpe mig i engelsk ligesom den gjorde i old, men næh nej. Ha' en god dag! -
Emergency!!!
ForumindlægHej med jer alle! ;)Jeg har desværre en engelsk stil for, og jeg skal oversætte teksten fra dansk til engelsk, og jeg skal aflevere den snart!Her er mit bud. Kan I se efter, om jeg har lavet fejl?, for det plejer jeg ofte, når jeg går i sort :D (som i dette tilfælde :) ) -
Karakter givning
ForumindlægEr der en rar og dygtig engelsk person derude der vil kigge min aflevering igennem. Engelsk på STX, A-niveau og derefter give den en karakter? Det er ikke min bedste aflevering nogensinde og den er ikke særlig lang, men vil meget gerne have den bedømt for at se hvor den ligger. -
Inspiration til emne? (EN+SA)
ForumindlægHej! Nu er det jo snart SRP-tid, og jeg er desværre stadig rimelig lost i forhold til emne.. Jeg sidder i den situation, at jeg skal skrive i samf-A, og min umiddelbare indskydelse vil være, at jeg har lyst til at kombinere det med eng-A. Mit problem er så, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg... -
Inspiration
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive srp i fagene biologi A og kemi B, hvor jeg vil undersøge acetylsalicylsyres nedbrydning og optagelse i kroppen. I den forbindelse har jeg tilmeldt mig dette forsøg: https://www.dtu.dk/uddannelse/moed-dtu/tilbud-til-gymnasier-og-skoler/oevelser-foredrag-og-materi... -
Oversættelse af ET ord
ForumindlægHvad hedder portrætinterview på engelsk??? -
Valg af fag til 3.år.
ForumindlægEr det bedst at vælge fag som kan gavne - hvis alt går vel. Eller fag som man ved man kan score end god karakter i?. Fx. for mit vedkommende. Jeg er god til biologi, så ved, at hvis jeg havde valgt biologi B, kunne jeg ihvertfald godt få 7 eller 10 efter den nye skala. Men, jeg har valgt Engelsk... -
godt intryk fra start
ForumindlægNår man i mundtligt engelsk skal ind til sin lærer og sensor, er det godt at sige goddag på engelsk. Men hvordan kan man sige det på en lidt mere smart måde, altså at præsentere sig selv? så man fra start udsender blikket "jeg kan snakke engelsk". -
Ægyptisk mat
Forumindlæghey derude ! er ved at skrive en srp opgave om ægyptisk matematik i his-mat A, men er sgu helt lost. opgaveformuleringen lyder redegørelse for samfundsopbygningen i oldtidens egypten, og kildeanalyse en analyse og vudering af egypternes anvendelse af mat. og beskriv herunder de fire regneoperatio... -
Gennemsnit?
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om nogle ting ang. gennemsnit på universitetsuddannelser. (hvis der findes en hjemmeside der kan fortælle mig dette, ville et link være fantastisk :-)!) Men jeg kigget lidt inde på ug.dk og der fortæller de mig hvilke fag jeg skal have bestået for at komme ind på d... -
urkund/snyd. HJÆÆLP
ForumindlægHej. Jeg blev simpelthen nød til at oprette en bruger herinde. Jeg har ét enkelt spørgsmål, som jeg virkelig brænder inde med, i Fredags fik jeg min engelsk aflevering tilbage, vi skal sende den igennem urkund (vidste jeg så ikke) den tjekker så hvor mange procent man havde taget fra internette... -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ... -
Plagiatspørgsmål og kender i denne hjemmeside?
ForumindlægHej, jeg har haft lidt problemer med at analysere en bog. Jeg fandt derfor en tidligere SRP på studienet med en analyse, jeg skrev alle fodnoterne ned til de forskellige punkter. F.eks: Personkarakterisk "blblalba2" 2 - Side 32 Jeg læste altså kun fodnoterne og har selv skrevet mine sy... -
Analyse af Among the Thugs
ForumindlægHej. Jeg ville hører om der er nogen, der før har læst eller analyseret bogen (eller dele af bogen) "Among the Thugs" fra 1990 af Bill Buford. Jeg skal skrive analysere den i min engelskfaglige del i SRP, og synes det er rigtigt svært at strukturere analysen samt vurdere, hvad der er ... -
Fat man - Atombomben
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med min SRP omkring atombomben, hvori jeg skal analysér hvor meget energi der blev udviklet i denne. Jeg kan dog ikke finde en kilde omkring, hvor meget at plutoniumet som ikke nåede at blive omdannet, dog kun at der var cirka 6,2 kg i bomben. Nogen der har en kil... -
Anbefaling af bøger
ForumindlægEr der nogen der kender nogen engelsk bøger, der kan forbedre mit engelsk. Er egentligt okay god til engelsk, og jeg skal afslutte det næste år. Bøgerne skal helst ikke være så svære. -
Grammar assignment
ForumindlægHej :-) Er der en der vil rette denne engelsk aflevering for mig? Den er ikke særlig lang. Det er en nogle engelske sætninger, hvor vi skulle rette fejlene i dem og skrive hvad fejlen er, og så er det en oversættelse fra dansk til engelsk.
