Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Plagiatspørgsmål og kender i denne hjemmeside?

19. december 2017 af srpskriveren (Slettet)

Hej, jeg har haft lidt problemer med at analysere en bog. Jeg fandt derfor en tidligere SRP på studienet med en analyse, jeg skrev alle fodnoterne ned til de forskellige punkter. F.eks: Personkarakterisk "blblalba2"

2 - Side 32
Jeg læste altså kun fodnoterne og har selv skrevet mine synspunkter til tingene, jeg har mange af de samme synspunkter har jeg fundet ud af men med helt andre ord, jeg har også mange af de samme citater. 

Jeg har deruover skrevet hele opgaven selv og arbejdet hårdt, jeg er bare stadig bange for at blive taget for plagiat på nogle "småting" i min analyse. Det handler om samlet ca. 3 sider hvor jeg bruger samme citater og altså også de samme argumenter..?

Såå hvad er jeres råd? Er det fint, bliver jeg ikke taget for sådanne småting. Eller bliver jeg taget for en enkelt lille sætning der minder om en anden fra en anden SRP..? Har hørt noget om man må have et bestemt antal % plagiat i sin SRP. - 

BTW, kender i denne hjemmeside? Virker den ligesom lærenes, den SRP jeg har fået hjælp fra er i PDF dokument.. Så hvis jeg skriver det i søgefeltet i google kommer der intet frem, vil det komme frem fra denne hjemmeside? https://www.scribbr.dk/plagiatkontrol/

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. december 2017 af Anders521

Jeg er usikker på om det er i orden. Men for at undgå plagiat, må du sørge for at lærer og censor ved hvilke dele af din tekst du selv har produceret. De andre dele som bygger på viden der ikke er din egen bør så have en reference. Her er det godt at spørge vejleder om hvordan referencer bruges korrekt.

Nej, kender ikke hjemmesiden.

Svar #2

Men uuuhm, kan vel ikke referere til en tidligere afleveret SRP fra studienet hahah..?

Og jeg har heller ikke lyst til at skrive "Kan jeg godt refere til en tidligere afleveret SRP?" til dem hahah

- Men tak for svar

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. december 2017 af Anders521

...Er der noget galt med det jeg skrev til dig? Er det mon forkert?

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. december 2017 af Moderatoren

Når du downloader noget på Studienet, så kommer der automatisk et felt frem med en kildehenvisning, som du kan benytte.

Hvis du er i tvivl om, hvordan og hvornår du skal lave en kildehenvisning, kan du hente hjælp til dette i denne gratis vejledning til Studienet.

Svar #5

Men er det ærlig talt ikke dumt at henvise til en tidligere afleveret opgave hvor jeg har visse ligheder i in analyse?

Skriv et svar til: Plagiatspørgsmål og kender i denne hjemmeside?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.