Fysik

Fat man - Atombomben

14. december 2018 af kevz1234 - Niveau: A-niveau

Hej Alle

Jeg sidder og er igang med min SRP omkring atombomben, hvori jeg skal analysér hvor meget energi der blev udviklet i denne. Jeg kan dog ikke finde en kilde omkring, hvor meget at plutoniumet som ikke nåede at blive omdannet, dog kun at der var cirka 6,2 kg i bomben. Nogen der har en kilde til dette, så jeg kan beregne energimængden under sprængningen?

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. december 2018 af kanjeghjælpedig (Slettet)

Svar #2
14. december 2018 af kevz1234

Tusind tak, kigger jeg nærmere på!

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. oktober 2024 af michirihrhq

Hej Alle

Jeg sidder og er igang med min SRP omkring atombomben, hvori jeg skal analysér hvor meget energi der blev udviklet i denne. Jeg kan dog ikke finde en kilde omkring, hvor meget at plutoniumet som ikke nåede at blive omdannet, dog kun at der var cirka 6,2 kg i bomben. Nogen der har en kilde til dette, så jeg kan beregne energimængden under sprængningen?

Hey

Jeg er selv en HTX elev der er ved at skrive en SOP om atombomben i Fysik A og Idehistorie B. Har du mulighed for at dele din mail, så jeg måske kunne stille dig nogle spørgsmål mht. den empiri som du fandt og det du lavede i din analyse

Svar #4
23. oktober 2024 af kevz1234

Hejsa, spændende med en SOP om atombomben! Det ligger desværre for angt væk til jeg kan huske hvad jeg præcis gjorde i min analyse del. Jeg har ej heller kunne finde min gammel SRP til at genopfriske hukommelsen :/

Skriv et svar til: Fat man - Atombomben

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.