Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12261 til 12280 af 63055
-
SandsynlighedVSodds
ForumindlægEr der virkelig ikke en der kan hjælpe? Formlen for sandsynlighed er givet ved p = odds/1-odds og formlen for odds er givet ved odds = p/1-p What probability does your model predict for a 60-year-old male with an ejection fraction of 40%, and a self-rated health of 5? (hint: look up the formula... -
Sagprosa
ForumindlægHej. Jeg kan komme op i sagprosa til eksamen på fredag. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe opgaven an.. Jeg ved ikke præcist, hvad sagprosa er eller hvordan man skal analysere det. Nogle der kan hjælpe? :-) -
Retning af stil.
ForumindlægJeg har aflevering i morgen og vil helst gerne have min dansk stil rettet af en , som er rigtig god til sprog og grammatik. Anyone? :) -
Kridtstreg på tavlen
ForumindlægEleverne i 7.a skulle vurdere længden af en kridtstreg på tavlen. Her er deres gæt i cm:31,32,29,32,33,27,34,30,30,28,30,29,31,30,34,32,27.a Indsæt observationssættet i en tabel .b Beskriv observationssættet ved hjælp af deskriptorer. c Tegnetboksplot. -
Essay
ForumindlægJeg skal lave et Essay til på fredag, som skal handle om, at have frikvarter! Nogle som kan hjælpe, da jeg er helt lost..:)) -
10.klasse
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymasium og gerne vil skifte til en stx, men gymasiumet jeg har søgt ind på siget at det er et stort skift fra htx til stx ligenu så det er ikke muligt, kan jeg så godt skifte til 10.klasse, hvis jeg godt kan skal jeg så gøre det, hvad forslår i? -
NF-eksamen ( på HF)
ForumindlægHej. Nu må I lige rette mig, hvis jeg er helt ude på dybt vand. Det er ift. NF-eksamen på HF, som jeg skal op i om nogle måneder. Det jeg er usikker på, er hvordan det EGEBLIG forlæner. Jeg ved, det er 2 mundtlige eksamener. Den fællesfaglige-eksamen, er dog den jeg er maks i tvivl om. Skal man... -
Produkt
ForumindlægHej!!! jeg står i krise med at skulle finde på et produkt til min problemformulerings spørgsmål til onsdag. Spørgsmålene er : Hvilke årsager der til Israel-Palæstina konflikten, og hvorfor blusser konflikten op igen og igen? Hvordan kan en mulig og realistisk løsning af Israel-Palæstina konfil... -
Trigonometri
ForumindlægEr der nogen, som har eksempler på forskellige hjemmesider, hvor man kan trigonometri. FInde vinkler og siderlængder ved hjælp af sinus, cosinus og tangens ? Mvh, Mathias Godt nytår! -
beestem parablen toppunkt ved diff.regning
ForumindlægHar prøvet mig frem, men fatter det ikke alligevel. 1.Y= 2x^2-12x+9 Y= 4x-12x+9 skal jeg så finde d = diskriminanten? d= b^2*4ac 2.Y=-x^2+4x+3 y=-2x+4x+3 -
Fejlbedømt skr. dansk
ForumindlægTil skriftlig dansk fik jeg et 8-tal, hvilket jeg ikke brød mig om, da jeg fik 10 i års-karakter. Min dansklærer har så lige ringet til mig, og hun fortalte mig at hun synes, at jeg var blevet meget hårdt dømt. Hun ville råde mig til at skrive en klage, idet hun mener, at jeg mindst ligger til et... -
Dilemma!
ForumindlægMin pt nuværende studieretning er Mat A Fys B Kemi B Problemet er så at jeg ikke har mulighed for at få Bio på A senere hen, hvilket jeg gerne vil. Jeg har så fundet ud af at hvis jeg vil have Bio A, så må jeg skifte studieretning til Mat A Fys A Bio A Men dette valg indebærer dog, at jeg p... -
Mangler en forklaring
ForumindlægHej,Er er nogle som kan en give en udførelig beskrivelse af hvordan jeg kommer fra:x^2-6x+9 til (x-3)^2Jeg kan godt gøre det baglæns altså gå fra:(x-3)^2, som følger:(x-3)*(x-3)^2 =>x^2-3x-3x+9 =>x^2-6x+9, men hvordan kommer jeg tilbage ? -
Angående bøger
ForumindlægHej Jeg vil her i min sommerferie meget gerne læse fysik, men min egen fysik bog fra skolen er utrolig dårlig og den formurlerer sig aldeles dårligt, så jeg tænkte på om der ikke var nogen friske mennesker herinde, som kunne komme med navne på rigtige gode fysik bog på B-niveau, det må også ... -
Kopernikursus
ForumindlægHej, jeg ville bare spoerge om der er nogen fra studieportalen som kommer til kopernikursus?http://www.gfy.ku.dk/~kopernikursus/ -
5.033
ForumindlægHej.. nogen der ka hjælpe..? en funktion er givet ved f(x)=x^2(1-x)^9, x tilhører [0;1] Spørgsmålet er så hvordan jeg skal finde størsteværdien for f..? -
Røringspunkt med Cirkel
ForumindlægJeg har denne cirkel: (x+4)^2+(y-1)^2=9 Linjen l med ligningen y=3x+3 er tangent til cirklen. Men hvordan beregner jeg røringspunktet for l? -
Hjælp til lidt AT start
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal i gang med et AT-projekt. Overemnet er Fremtiden og dens visioner. Dertil har jeg valgt at arbejde med fagene dansk og fysik, hvor jeg vil behandle emnet Kunstig intelligens og robotter. I danskdelen vil jeg analysere filmen A.I. (Artificial Intelligens), men jeg er m... -
Gymnasie linjer
ForumindlægHej. Jeg skal til at starte på Gymnasiet her på tirsdag. Men igår fik jeg en klasseliste, hvor jeg er kommet i klasse med dem, som ikke har valgt samme linje som mig. Tilbage til da vi skulle vælge linje, godt et halvt år siden, valgte jeg; EngelskA, SamfundsfagB og PsyC, men jeg ombestemte mig ... -
Engelsk Oversættelse
ForumindlægHej er der nogen som vil være sød at hjælpe mig med nogle engelske oversættelser. Jeg har selv lavet dem men jeg er i tvivl om alt grammatiken er korrekt så hvis nogen vil hjælpe med at rette dem. Både danske og engelsk sætninger er der.På forhånd tak Det her er sætningerne jeg skal oversætte 1. ...
