Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12341 til 12360 af 20688
-
Studieretningsprojekt 2g
ForumindlægHej.. Ville bare lige spørge om nogen har skrevet studieretningsprojekt i 2g på den nye reform? i så fald, er der nogen som har skrevet i matematik-fysik? kunne godt tænke mig at få lidt vejledning..tak på forhånd.. -
Lys
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med to fysik opgaver jeg ikke aner, hvordan jeg lige skal gribe an.. Derfor håber jeg virkelig, der er nogle der har tid og lyst til at hjælpe mig? Opgaverne er vedhæftet! -
Primær- og sekundærspændingen
ForumindlægPrimær- og sekundærspændingen Skal op til fysik eksamen imorgen, og mangler lige det sidste emne "Transformation" Er blevet i tvivl om hvad Primær- og sekundærspændingen og Transformere i serie er. Hvad er primærspænding? Hvad er sekundærspænding? Hvad er Transformere i serie? -
Absorption
Forumindlæg(jeg var lidt usikker på, hvorvidt jeg skulle oprette indlægget under fysik el. kemi, men her er den nu alligevel:) Hvorfor er en absorption nødvendig, hvis man vil anvende uran uden berigning? Tak på forhånd. -
OpenOffice 3.0 HASTER!
ForumindlægHvordan skriver man i anden/tredje o.s.v. altså potens tegn i OpenOffice 3.0. Skal bruge til en fysik opgave, og det reelt set bare irriterende ikke at kunne skrive potens tegn (; - Tak på Forhånd.. -
Biologi Spørgsmål vedrørende strålings indvirkning på levende organismer, mere specifikt lys?
ForumindlægSom titlen siger, skal bruge nogle arbejdsspørgsmål til strålings indvirkning på levende organismer, gerne mere specifikt lys. Hvis du har nogle til Fysik/Kemi eller Geografi, så skriv dem også gerne. Mange tak! -
hastighed
Forumindlægskal forklarer hastighed i fysik kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an tænkte hvertfald på at bruge formlen for hastighed v = Δs / Δτ (det overordnede emne er tyngdekraftaccelerationen) -
Newtons love
ForumindlægJeg sidder og er igang med eksamensforberedelse i fysik B, og er i tvivl om Newtons love. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare dem og gerne komme med et eksempel? Tak på forhånd :-) -
hvad betyder komposant?
ForumindlægGodaften alle, jeg er i gang med en fysik aflevering, hvor der i en af opgaverne står: hvor stor er kraftens vandrette komposant? men jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvad betyder komposant? håber i kan hjælpe :) på forhånd tak -
Friktionskraft
ForumindlægHej, Nogle der kan fortælle mig, hvad friktionskraft er og hvad man forstår ved viskositet og dens betydning for friktionskraften? - Har næsten kigget alle mine fysik bøger igennem, og kan ikke finde noget om friktionskraft.... -
Henfaldsskema
ForumindlægHej. jeg skal lave et henfaldsskema, hvor jeg lader Moledæn99 henfalde til technetium99. Er der nogen der vil hjælpe.. Jeg kan slet ikke huske hvordan man gør det.. Har ikke haft fysik i over 2 år. På forhånd tak :) -
lydens udbredelseshastighed
ForumindlægJeg har i min fysik rapport om lydens hastighed b.la. fået til opgave at bestemme en udbredelseshastighed. er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg gør det? -
Hjælp..
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en fysik rapport om svingninger. Jeg ved ikke hvordan jeg skal starte jeg er ikke sikker på hvad det er jeg skal finde ud af.. Håber her er nogle der vil hjælpe mig. Jeg har vedhæftet opgaven. -
Resonans i et åbent rør (Haster)
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er igang med med en fysik aflevering, men jeg har simpelthen svært ved første spørgsmål. Spørgsmålet er: Hvis enheden Hertz (Hz) er det samme som s-1, hvad bliver Hz-1 så til? Tak på forhånd! -
gitterligningen, HJÆLP!
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, hvor jeg i indledningen skal forstælle hvad gitterligningen er. men alle mine notater er væk, og jeg kan ikke huske det!! har det nogen som kan hjælpe mig?? -
hvor stort er det absorberede dosisækvivalent?
ForumindlægEn person med en masse på 65 kg udsætttes for en helkropsbestråling med beta-partikler. Den afsatte energi er 40J. hvor stort er det absorberede dosisækvivalent? Har en masse opgaver for i fysik forstår ikke 1/3 af opgaverne :( -
Fællesfaglig forløb
ForumindlægVi har fællesfaglig forløb, i fysik og biologi. vores overemne er (radioaktiv stråling) vores underemne er (planter og dyrenes påvirkning af stråling). Nogle gode arbejdsspørgspørgsmål og problemstilling? -
Krater forsøg HEELP
ForumindlægHeej jeg skal lave en fysik rapport om krater forsøg. jeg skal forklare denne formel Epot(A) =Ekin V= kvadratrod af 2*g*h TAAAK :D -
eksamensemner
Forumindlæghej jeg er så en af dem der skal op i fysik A mdt. om snart.. ´vi er kun 3 der skal op? men SKAL min lærer alligevel lave spørgsmål til AALLE forløbene eller hvad? hvilke formler forventes der man SKAL kunne udlede? -
impulsbevarelse vs. impulsmoment bevarelse
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik i morgen, og har generelt svært ved at skelne mellem hvornår man skal bruge impulsbavarelse og impulsmomentbevarelse!! Vil I hjælpe mig med nogle guldkorn? på forhånd tak!
