Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 12341 til 12360 af 34041
-
Hjælp
Forumindlæg3,3 jeg brug for hjælp, linket https://www.yumpu.com/da/document/view/18515442/fsa-maj-juni-2001-problemregning-gabordk skal jeg bare divider det 67 med det resutalt jeg fik fra 3,2 -
Cholesteroltal
ForumindlægHej, jeg problemer med denne opgave: b) Forklar at forskellen i de målte absorbanser gør det muligt at bestemme cholesteroltallet Opaven kommer fra eksamenssættet fra maj 2012 -
Genkanon
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til eksamen i morgen, men er i tvivl om, hvorfor man vil anvende en genkanon til gensplejsning af fx. majs, fremfor bare at indsætte genet via. et plasmid - Nogle, der kan forklare? -
SU og fradrag?
ForumindlægHalløj. Skat har lige sendt mig en mail vedr. min forskudsopgørelse for 2016 samt et skattekort pga. SU. Og honestly, jeg fatter ikke en brik. Jeg skal starte i 1.g efter ferien og har søgt om udeboende SU samt noget ekstra støtte, da jeg er ude af stand til at arbejde under min uddannelse. Kan... -
Spørgsmål ang. pengestrømsopgørelse
ForumindlægHej SP! Jeg har fået nogle opgaver angående en pengestrømsopgørelse som jeg ikke aner hvordan jeg skal gribe an. Det kunne være dejligt hvis der var nogle herinde fra, som har tid til at hjælpe mig. Der skal tage udgangspunkt i den vedhæftede årsrapport. Spørgsmålene lyder således(markeret med... -
klik her :) pytha..
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en synops om pythagoras, og skal derfor opstille en problemformulering. Min opgave skal skrives i matematik og religion, så det skal være en problemformulering der rummer begge fag. Opgaven skal fylde 3-5 sider. Er der nogen der eventuelt kunne komme med foreslag til en prob... -
Kan man læse et fag igen?
ForumindlægHej, Jeg står lige pt. i den dumme situation at den karakter jeg fik i matematik, bestemt ikke er en jeg er tilfreds med. Jeg har afsluttet det på B i år, og eftersom jeg ikke skal bruge mere end b, vil jeg høre om man kan læse det igen? Hvis ja, vil det betyde ny årskarakter? Og hvordan/hv... -
SRO
ForumindlægMine studieretningsfag er Samfundsfag A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal snart i gang med SRO og vil høre hvad I skrev om og i hvilke fag, for ved slet ikke hvad jeg skal skrive om. I må også meget gerne komme med nogle gode råd: - hvordan skrev I en god opgave og hvad skal jeg undgå? ;) -
Forskellene på de økonomiske uddannelser?
ForumindlægHej, Jeg har kigget meget på de økonomiske uddannelser, men syntes det er lidt sværdt at gennemskue hvad forskellene er på dem.. Jeg ville derfor hører om der er nogen, som kan fortælle lidt om forskelle, ulemmper og fordele ved følgende økonomiske uddannelser: Økonomi (cand.polit/oecon) Matem... -
Starte på gymnasiet
ForumindlægHej Om ikke særlig længe skal jeg starte på gymnasiet, og lige nu overvejer jeg, at tage studeretningen med Matematik A og Kemi A, da jeg efterfølgende gerne vil læse medicin. Jeg vil spørge, om I har nogle idéer til, hvordan jeg kan forberede mig bedst muligt til at starte. -
HF
ForumindlægNår man kommer på HF, får man så alle C-B-A niveauerne i dansk, engelsk og matematik? Har hørt, når man kommer på hf, kan man få A-niveau med det samme, kan det virkelig passe at man kan springe C og B niveau over? mvh Kevin -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
hjælp mig med at jeg kan forberede mig til 9 klasse til terminsprøven
Forumindlæghej jeg ville enomt meget godt lære mere matematik for jeg har ikke rigtigt lært i 8 klasse noget rigtigt og er bange for at jeg får dårligt karakter så ville få hjælp i matematik så jeg kan blive bedre -
Kan man ikke søge på Plus
ForumindlægJeg prøvede og søge inde på matematik forummet efter en opgave der indeholder et plus 2x+4 Og søgemaskinen nægtede og søge efter plusset, det er enormt ødelæggende for matematik forummet at man ikke kan søge på noget så centralt som plus -
Kan jeg søge ind på universitet?
ForumindlægHej, Jeg har lige fået min skriftlige karaktere og det viser sig at jeg har dumpet i Dansk og matematik, men i årskaraktere har jeg 7 i matematik skriftlige og 4 i dansk skriftlig. Kan jeg stadig søge ind på universitet? Min gennemsnit er 7,2. HJÆLP!!! -
hjælpemidler?
ForumindlægSkal til skriftlige prøve i matematik imorgen 10kl. ville spøge jer om, man må tage alt med? altså jeg har en bog som hedder Faktor Matematik 10klasse begrebsbog kan jeg godt tage den med? -
Nogen der har fået 13?
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har fået 13 i de mundtlige eksaminer?Og om man er sproglig eller matematiker?Ved selv at der er et par stykker der har fået 13 hos os, begge matematikere, vi havde dog en sproglig der fik 13 i sin 3.gs opgave.Yeah ve ier snart færdige. -
Biologi+Mat på Uni? Svært?!
ForumindlægHeej. Overvejer at læse matematik og biologi på uni efter 3.g, men jeg er meget i tvivl, da jeg ikke er sikker på sværhedsgraden. Hvad er sværhedsgraden på de forskellige studier? Lige nu har jeg matematik på B og biologi på A, jeg får 7 i begge fag. Er det overkommelige studier for mig? Tænker ... -
Adgangskrav
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på TEKOs designteknologi linje d. 15 marts. Det eneste adgangskrav de har er en gymnasiel uddannelse hvor man har haft matematik c eller erhvervøkonomi c. Jeg har ikke haft erhvervsokonomi, men jeg havde matematik c, hvor jeg dumpede! Er det så muligt for mig at ko... -
Dansk synopsis, Hjælp!!
ForumindlægHej mennesker. Jeg skal aflevere, min dansk synopsis på tirsdag.. Problemet er bare, at jeg har glemt, hvad for nogle punkter der skal være??? Det til mundligt dansk. Har trukket emnet "det at miste" og novellen jeg har valgt er "min mors stemme, Pia Juul"
