Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12341 til 12360 af 40685
-
Hvordan foregår historieeksamen?
ForumindlægJeg skal op i historie i stx her på mit tredje år, og jeg er ret meget i tvivl om hvordan man skal gribe sådan en historeeksamen an. Jeg har lavet kildekritik på mine tekster, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an til eksamen og hvad man egentlig skal snakke om til lærer og censor. Er ... -
Hvad gør man til en religionseksamen?
ForumindlægHej alle Ja overskriften siger jo lidt sig selv. Når man kommer op i en tekst i religion, hvad skal man så gøre ved den? Jeg ved der er forskel på hvad man skal gøre ved de forskellige emner. Mine overordnede emner er kristendom, jødedom, islam og etik. På forhånd tak Knus fra Lene -
spørgsmål til en tekst genre
ForumindlægHej :) er der nogen der vil svarer mig på dette spørgsmål? Hvad betyder det at en tekst er kanonisk, når man skal analyserer en tekst i religion??? Jeg har selv fundet ud af at det er sammenhængednde med at Canon" betyder regelsæt, -en samling af regler som er bindende for en bestemt gru... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHej, Jeg er igang med mit sidste år på STX. Jeg har planer om at holde et sabbatår efter sommerferien, hvor jeg bl.a. vil læse mit matematik B-nivaeu til et A-niveau, men jeg er blevet i tvivl om, hvorvidt den gymnasiale supplering kommer til at påvirke mit karaktergennemsnit fra min studente... -
RÅD SØGES: Hvordan griber jeg læsning an?
ForumindlægHej, dette spørgsmål henvender sig primært til folk der har været til mundtlig 24 timers eksamen i STX Historie A. Jeg skal til at læse op til denne eksamen, og har ca 4-5 dage alt i alt. Hvordan skal jeg gribe det an? Læse alt kernestoffet, altså siderne i historiebøgerne? Eller skal jeg bare l... -
Kemi årsprøve, Forberedelse
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi årsprøve i morgen og ville høre, om I kunne komme med nogle tips til hvilke opgaver der kunne komme i opgavesættet? Altså hvilke der typisk forekommer til eksamen osv. På forhånd tak. -
Hvad er værst; 1, 2 eller 3.g??
ForumindlægHej Alle sammen! Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommerferien, og ville gerne høre nogen andres erfaringer. Mit spørgsmål er; Synes I at 1.g, 2.g eller 3.g var værst, med hensyn til lektier og afleveringer? I Folkeskolen har jeg altid lavet alle lektier og afleveringer, kan man nå det i gymna... -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak -
fysik eksamenssæt
Forumindlæghej Jeg er ved at øve mig til fysik eksamen, og så har jeg regnet en masse eksamenssæt, men har ingen mulighed for at se om de er rigtige. og så ville jeg høre, om der er nogen der ligger inde med svarende på nogen af disse sæt? Fysik A, stx, 9. december Fysik A, stx, den 13. august Fysik A, stx,... -
er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES... -
Dumpe
ForumindlægHej, jeg r dumpet i engelsk med 00. Jeg har både været oppe skriftlig og mundtlig, jeg har ik fået svar fra de skriftlige endnu... Men jeg har haft engelsk på A og min uddannelse kræver at jeg har bestået faget. Hvad skal jeg gøre? Jeg kan jo ikke gøre det bedre, da det jo i forvejen er et A-fag.... -
Eksistentialisme
ForumindlægHvad ville man kunne perspektivere til, hvis man kom op i eksistentialisme? gerne en religion eller en anden filosofi.. -
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
har brug for hjælp -AT- metoder-
Forumindlæghey. jeg har som mange andre problemer med at forstå metoderne. jeg skriver i fagene religion og samfundsfag. mit emne er: kvinden i islam og hendes rettigheder. jeg har taet udgangspunkt i en muslimsk kvinde som har skrevet en bog. Hun har fortolket de forskellige sura og hadith fra koranen på ... -
Er der en mulighed for at jeg ville kunne blive arkitekt?
ForumindlægMit problem starter ud i, at min folkeskolegang aldrig har været nem, og jeg aldrig rigtigt har gået op i den af det grundlag. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen omkring alt det faglige der sad fast i firkantede rammer. Her på det seneste er jeg kommet på den tanke, at jeg gerne vi... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
Eksamenssæt matematik A(25 maj, 2012)
ForumindlægHej folkens, er der nogen der har eksamenssættet fra i dag(matematik A-niveau 25 maj 2012) Kunne tænke mig at prøve regne den da jeg skal op til eksamen her næste uge. -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til optagelesprøve på stx. Er er nogen der har været til optagelsesprøve, som kan fortælle mig, hvad det endelig handler om? Er der mundtlige eller skriftlig, og hvad kan der fx. være? -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ?
