Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 12381 til 12400 af 57177
-
AT-emne - HVILKE FAG?
ForumindlægHejsa! Jeg har netop fået opgivet årets AT-hovedemne, hvilket er "Mad og mennesker". Jeg ved imidlertid ikke, hvilke fag jeg vil skrive i. Kravet er, at jeg skal vælge to fag med hver deres forskellige metode. Jeg har følgende fag: - Kemi A - Biologi B - Fysik B - Matematik A - ... -
Velfærdsstat
ForumindlægHej!Hvad er dansk velfærdsstat? Altså er den liberale model, konservative model eller den katolske model.På forhånden tak. -
EU
ForumindlægI hvilket organ er den danske statministerrepræsenteret? - Vil bli glad hvis der er nogen der kan svare på det :) -
længde på essay
Forumindlægjeg er igang med at skrive et essay i dansk. hvor lang vil i sige, at stilen skal være? -
HJÆLP
ForumindlægHej SP nogen der har skrevet om "Ernie Breaks af Genevieve Scott" på dansk, har brug for hjælp Tak! -
ORD
ForumindlægEr disse ord rigtig kategoriseret: at kvæde = gammelt dansk eller slang? et siv (græsplæne) = gammelt dansk en mundskænk = gammelt dansk en skælm = ... Jeg kan kategorisere dem under: - gammelt dansk - diaklekt - gældende/brugte ord - fremmedord - landbrugsord - slang -
Den økonmiske krises udfordringer og løsninger
ForumindlægHej Alle Jeg skal redegøre for blandingsøkonomi og hvordan den kommer til udtryk i det danske samfund, lidt hjælp? På forhånd tak :) -
FORBEDRE ENGELSK??? Gode engelske ungdomsbøger? Træning af udtale mm.
ForumindlægHey SP Jeg er 1.g'er(STX), og har lige afsluttet grundforløbet. Jeg er derfor nu kommet i min rigtige klasse, hvor jeg samtidig har studieretningen Engelsk A og Samfundsfag A. Jeg har så nogle spørgsmål ift. engelsk. Hvad forventes der fra lærerne og hvad burde man kunne? Jeg er interesser... -
Egnet til gymnasiet?
ForumindlægJeg går nu i 9. klasse og mine lærere fortalte mig at jeg ikke er egnet til gymnasiet fordi jeg er fovirret og usikker. Så de forslog at jeg skulle tage 10. klasse. Men det vil jeg IKKE! Men jeg kommer altid til tiden, aflevere mine ting og har den laveste fraværs procent i klassen. Jeg klare mig... -
Nogen der vil rette mit engelsk
ForumindlægSection A 1. The text “Everyone must be an organ donor unless they opt out, says Chief Medical Officer” Sir Liam Donaldson recommends moving to a system of presumed consent, in an attempt to increase the number of organs for donation. A lot of countries are in lack of organs, and ever... -
oversættelse 5 korte sætninger
ForumindlægEr disse sætninger korrekt oversatte? Kan ikke finde ud af at oversætte de to sidste! Jeg skulle bruge CAN/MAY/MUST. 1.Jeg ved, at du kan klatre op i telefonmasten, men du må ikke. 2.Du må arbejde hårdere, hvis du ønsker at består eksamen. 3.Må jeg gå i biografen? 4.Italien må da vinde vinde mes... -
HJÆLP HASTER!
ForumindlægKære alle! Skal snart til engelsk eksamen, og mangler noter/ referat af disse tekster : Oliver Twist, The Vigilante, Flight, from foreing shores og Australian ballads and poems.. Vil være meget taknemlig, hvis der er nogle som ligger inde med noter?? -
SVÆRE VALG!
ForumindlægHej! Jeg står i denne situation, at jeg snart er færdig med 9. klasse, og skal nu til at beslutte mig for hvad jeg vil bagefter. Jeg ved allerede at jeg næste år skal være en exchange student i usa. Men derefter er jeg ret så blank. Jeg tænkte i starten på IB, men egenligt så er jeg begyndt a... -
Reportage HJÆLP!
ForumindlægJeg har en reportage i dansk for til imorgen. Lidt sent ude ved det godt, men jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp da mine forældre ikke er så gode til det der med det faglige. Så jeg beder bare om gode råd til at lave en okay god reportage, da min dansk lære har MEGET høje forventninger til... -
Simpelt hurtigt spørgsmål vedrørende ordstilling på tysk
ForumindlægHej:-) Kan det passe at ordstillingen på tysk er altid den samme som på dansk i hovedsætninger, og at det dermed kun ændrer sig i ledsætninger? Eller er det også muligt at ordstillingen på tysk og dansk er forskellige i hovedsætninger? Jeg håber der er en der lige hurtigt vil bruge 2 min, på at... -
Haster, tak!
ForumindlægJeg sidder lidt i saksen her i min SRP opgave. Skriver om Starbucks muligheder på det danske marked, og så vil høre om der nogen der har en idé til en fremgangsmåde for at løse følgende stillede opgave: Foretag en analyse af det danske marked med særlig vægt på kulturelle forhold. Er der nogen mo... -
Nogen der skal op i Musik B?
ForumindlægHej. Ville høre om der var nogen andre der skulle til eksamen i musik B.Så kunne vi evt sammenligne noter og analyser, da vi jo kommer op i kendt stofMit hold opgiver soul og barokken. -
?
ForumindlægIf he had not taken the wrong turn he would have get home a lot earlier. Nogen der kan se fejlen i ovenstående sætning ??? -
HELP!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med et osmose forsøg jeg er i gang med til biologi, skal til nv-eksamen. Er der måske nogen som sidder med noter om osmose forsøg med kartofler -
Ret for felj : -
ForumindlægHej ., hvis der er lige nogen som vil rette den for felj : My opinion. I would like to write my opinion about capital punishment. After my opinion I think that capital punishment is bad thing, because nobody shall play God and judge other people how long they should live. Both sometimes the ca...
