Engelsk

FORBEDRE ENGELSK??? Gode engelske ungdomsbøger? Træning af udtale mm.

31. oktober 2017 af Ay77 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey SP

Jeg er 1.g'er(STX), og har lige afsluttet grundforløbet. Jeg er derfor nu kommet i min rigtige klasse, hvor jeg samtidig har studieretningen Engelsk A og Samfundsfag A. 

Jeg har så nogle spørgsmål ift. engelsk. Hvad forventes der fra lærerne og hvad burde man kunne? Jeg er interesseret i at forbedre mit engelsk. Hvordan kunne jeg gøre det? Jeg ser en masse engelske serier på netflix med engelsk undertekster, men hvordan kunne man blive bedre mht. udtale f.eks?

Jeg kunne også godt tænke mig at læse engelske ungdomsbøger, så hvis i kender nogle spændende romaner på engelsk(gerne krimi eller kærlighed), så må i meget gerne komme med jeres forslag. Jeg leder efter bøger som ikke er for svære, hvor jeg skal slå hver femte ord op for at forstå teksten, men det skal heller ikke været for let? 

Kom med alle jeres forslag på hvordan man kan forbedre og træne engelsk, måske på en lidt sjovere måde? :))

Er lidt forvirret, helpppp

Takker på forhånd!:)

Brugbart svar (1)

Svar #1
31. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)

Jeg kan anbefale "Across the Barricades"  (1973) af Joan Lingard. Den handler om to forelskede unge (Kevin, katolsk, og Sadie protestant) fra hver sin side af konflkten i Irland, den katolske og den protestantiske og om de problem  det giver dem,, især fra omgivelserne side Den er ikke spor svær at læse og man lærer meget om Irland og Irlands modsætninger af den. Man lærer en mængde godt hverdagsengelsk af at læse den,  ....og så er den interessant.

Brugbart svar (1)

Svar #2
29. november 2017 af Suflo (Slettet)

Jeg ville droppe Netflix-serierne ;-)

Du får meget mere ud af at læse bøger i stedet for at spilde din tid med at se "en masse netfix-serier". Det er på ingen måder ondt ment - og der skal også være plads til Netflix, men hvis du virkelig gerne vil forbedre dig, så synes jeg, at du skal prøve at læse så mange bøger, som du kan. Du skal selvfølgelig forstå bøgerne, slå ord du ikke kender op og ikke bare skynde dig igennem dem..

En ide kunne evt. være at starte ved lidt lette bøger. Jeg kan ikke se om du er en dreng eller pige, men f.eks. en bog som "The perks of being a Wallflower" (eller noget lignende) er god fordi den er meget let at læse, og så er historien også meget let at forstå... 

Brugbart svar (1)

Svar #3
29. november 2017 af Stygotius (Slettet)

Jeg er helt enig med Suflo, men man kan nu også lære meget godt engelsk ved at se og lytte til engelske (NB.. ikke amerikanske) krimiserier i tv  som  f.eks. "Barnaby" og "Insp. Morse". De taler et vældigt godt og tydeligt engelsk med mange nyttige hverdagsudtryk. Sørg blot for at klistre noget papir over de danske undertekster.

Det ALLERbedste er naturligvis at se engelske film med engelske undertekster (for the hard of hearing).

Husk i alle tilfælde at have kuglepen og papir parat til at nedskrive evt. interessante udtryk med.

Jeg kan love dig for at dette er effektivt. 

Brugbart svar (1)

Svar #4
29. november 2017 af Stygotius (Slettet)

P.S.

Noget du forventes at kunne er at bøje de engelske uregelmæssige verber i de 3 hovedformer (infinitiv - datid - p.p.). Det må du hellere gå i gang med. Tag bare 5 ad gangen så har du hurtigt fået lært dem.

Skriv et svar til: FORBEDRE ENGELSK??? Gode engelske ungdomsbøger? Træning af udtale mm.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.