Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 12381 til 12400 af 25374
-
Romerriget
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der var nogen, der kendte nogen gode bøger om romerriget? Jeg skal bruge det til en histore opgave. Min problemformulering ser indtil videre ud som følger: - Hvordan er bystaterne opbygget? - Hvordan er bystaterne struktureret politisk? - Hvorfor blev Rom så stort? J... -
det gyldne snit
ForumindlægDet ville være dejligt, hvis nogen kunne hjælpe med denne opgave... på forhånd tak ..: Hvis man deler en strækning med længden 1 således, at det lange stykke (x) forholder sig til det hele (1) som det korte (1-x) til det lange (x), så siger man at strækningen er inddelt efter det gyldne snit. ... -
Fortolkningshjælp til "Katten" af Naja Marie Aidt. Hvad betyder efterår som symbol?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en 3 siders stil om novellen "Katten" af Naja Marie Aidt. Efteråret spiller en stor rolle i novellen, jeg har bare svært ved at analysere lige præcis hvad det betyder.. Så hvis du ved noget om enten novellen, eller hvad efteråret betyder generelt, så må du m... -
FORTOLKNING ????
Forumindlæghvad er en fortolkning af en analyse: og p.s hvad ingår i en analyse. har om fablen ULven og fårene af Martin a. Nexø -
Diskussion i forhold til en opgavens resultater sat imod en eksisterende litteratur
ForumindlægHejsa, Jeg har fået lavet en analyse og skal diskutere resultaterne i forhold til en eksisterende litteratur. Jeg tager vel ikke fejl når jeg siger at en diskussion ikke nødvendigvis behøver være kritikpunkter af modpartens arbejde med området? Hvis mine resultater understøttes af forfatteren, h... -
Analyse af episk digt
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl omkring når man analyserer et digt med en fortæller som omhandler pronomet "we" Altså, "now we fell the power, we know we will win" Hvad kalder man fx fortæller her? 3.persons-fortæller? Hvilket jeg selv synes er mærkeligt, når man definerer en 3.pe... -
delkonklusion
Forumindlæghej. ved i om det er vigtigt med delkonklusion i SRP -
The Football Factory (bog)
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart i gang med at skrive SRP som så mange andre, og jeg vil høre om, der er andre, der gør brug af "The Football Factory" af John King. Det kunne være rart at have nogen at diskutere indholdet med, samt give inputs frem og tilbage. Jeg har allerede ... -
"Festen" til Danskopgave (DO)
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om filmen festen af Thomas Vinterberg til min danskopgave om et valgfrit emne i 2.g. Hvad kan jeg sammenligne den med eller have med i opgaven? besvarelsen skal være på ca. 7-10 sider. -
Middelalder
ForumindlægKan nogen ikke kort fortælle mig om middelalderen :D -
HJÆÆLP . problemformulering til oplysningstiden
ForumindlægHvis det er noget jeg er dårlig til så er det at lave en problemformulering :( ! Nogen der kan hjælpe med at rette op på det bette kun jeg har fået bikset sammen ? Jeg vil redegøre for, hvorledes Holberg prægede oplysningstidens samfund med henblik på at forklare, de vigtigste elementer i olysni... -
Vinter
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en stil om en realistisk vinter dag.. Men jeg har ikke nogle idéer til hvad den skal handle om. Håber der er nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
Korstogene
Forumindlæghvad var den egentlige drivkraft bag korstogene?? Hvis nogen har notater til Korstogene, modtager jeg gerne :o) på forhånd tak -
hjælp til SRP
ForumindlægEr der nogen som kan rette noget af min SRP! det drejer sig om korrektur og at gøre sætningerne mere formelle måske.(dansk) mvh Sara -
den kolde krig
Forumindlæghej nogle som kan skrive noget om den kolde krig opløsning -
Hjælp til eksamenssæt HF 207
ForumindlægHej. Nu håber jeg på, at der sidder en hf student der ude, som var op i 2007 i dansk A. Jeg har nemlig et problem med at vælge en tekst til den kommenterende artikel fra hæfte 1.. På forhånd mange tak.. -
angående omfanget af siderne i srp
ForumindlægHey allesammen! har et spørgsmål vedrørende omfanget af de taksonomiske nivauer i min SRP om apartheid min opgaveformulering er følgende: Redegør for relevante træk i udviklingen af apartheidsystemet i Sydafrika. Undersøg mål og milder i ANC's kamp mod apartheid, og give i de... -
SSO Koreakrigen
ForumindlægHej alle Har seriøst brug for hjælp idet jeg er kørt fast i min sso. Min problemformulering hedder: Der ønskes en redegørelse for udviklingen i Asien i slutningen af 1940'erne. Dernæst skal du komme nærmere ind på udviklingen i Korea, samt årsagerne til Koreakrigens udbrud. Til...
