Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 12421 til 12440 af 40685
-
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
Min nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbag...
ForumindlægMin nabo skal op til eksamen på mandag kl. 8.30 og hun har virkelig brug for jeres hjælp!!!! Hun skal analysere en novelle der hedder: " frem og tilbage med sven ørnø" PROBLEMET ER AT HUN IKKE KAN SKAFFE NOVELLEN!!! Er der nogen der ved hvor man kan få fat på den her og nu. Hun betale... -
HF 2.år om igen
ForumindlægHej alle derude.... Idag dumpede jeg min sidste eksame idag. Dvs at jeg ikke bliver student i år, men er der nogen der ved om at jeg kan tag andet år om igen eller om at jeg skal tage hele HF om igen. jeg har nemlig hørt at hvis man tag op til den sidste eksame og dumper skal man tag he... -
Fuld HF med fjernundervisning på ét år
ForumindlægEr der nogle der har erfaring med at tage en fuld HF ved hjælp af fjernundervisning? Hvor lang tid brugte I? Hvordan er undervisningen i forhold til en normal HF? Al erfaring er mere end velkommen. -
Tillykke til årets studenter!
ForumindlægEt stort tillykke til alle dem der springer ud som studenter i den kommende uge! Held og lykke med den sidste eksamen! Vi har alle fortjent vores hue! Dennis -
Tidslinie
ForumindlægTidslinie over alle religioner? -
Hvad vil i svare?
ForumindlægEr religion blot noget, Mennesker har opfundet, fordi de har behov for at tro på noget? -
Krisstendom
ForumindlægHej, jeg har bruge for at høre jeres mening om spørgsmålet. Hvad mener du om, at rockere bliver sat i relation til bibelske figurer? -
AT Breivik
ForumindlægJeg skal til at skrive Årsprøve i AT, emnet er katastrofer. Mig og min makker har valgt at skrive om Breivik, men er i tvivl om hvilke fag der kunne være gode til at belyse emnet. Nogle gode forslag? -
essay om tro
Forumindlæghej jeg ved ikk hvordan jeg laver et essay om tro er forvirret håber der er nogen der vil hjælpe :/ -
øvelse til årsprøve
ForumindlægHejJeg ville bare høre om der var nogen der kendte en hjemmeside hvor man kunne øve sig op til en årsprøve? -
bestået eller dumpet?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 og 7 i årskarakter og 00 og 00 i matematik. Har man så bestået eller dumpet? -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
Stil
ForumindlægHvordan skriver man bedst muligt stil til eksamen for at opnå 12 ? -
Fysik spørgsmål - må min lærer det?
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i overmorgen. Vi har fået tildelt 10 spg som vi skal svare på, men til forberedning ovre på skolen i dag, fandt vi ud af vi havde endnu et spørgsmål. Vores lærer siger at der var sendt en mail ud om rettelsen, men erkender dog at den var glemt at blive sendt. Dokument... -
Skriftlig dansk
ForumindlægHey..Jeg vil lige spørge jer herinde angående den skriftlige dansk-eksamen. HVordan kan man bedst forberede sig til den, udover at man læser sin egne stile igennem. Har i tips/råde osv.! Jeg er meget villig til at tage imod erfaringer..! Fordi eksamen er i mine øjne meget svær!på forhånd tak -
Mahayana og theravada (hinayana) og diamantfartøjet og zen-budddhisme - hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg sidder og læser til eksamen i religion, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen er på mahayana, hinayana, diamantfartøjet og zen-buddhisme... I diamantfartøjet mener jeg kun munke kan nå niavana. Og zen er en gren a mahayana. Men jeg kan specielt ikke se forskellen på mahayan... -
hhx efter gym ?
ForumindlægJeg har hørt at man kan tage hhx efter gym, men sån' at man kun ska gå der i ca. ½ år.. Det er godt nok ik oprettet i Horsens, hvor jeg bor, men har overvejet det alligevel, da jeg tror den ku være god at ha, når man går og overvejer noget indenfor handel, men stadig er langt fra sikker..Jeg ... -
Fag.
ForumindlægAltså. Hvilke fag er obligatoriske i første G ? (STX) og hvilke får man i 2 & 3 som er obligatoriske.? for jeg tænkte lige på...oldtidskundskab/religion osv er det ikke alle de fag man får i 2? vil det så sige, at 1G er meget mere nemmere at overskue? Har hørt at 2.g er hårdt /: ! :) -
Synopsis - Skabelsen
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis med hovedemnet 'skabelsen', samt fagene fysik og religion. Jeg har brug for lidt inspiration og mht. min problemformulering, samt nogle tilhørende problemstillinger. Indtil videre ser min problemformulering således ud: - Skal videnskab og religion arbejde sam...
