Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12481 til 12500 af 20688
  • Forskellen mellem induktion og transformation?

    Forumindlæg
    Hey med jer. Jeg skal op i fysik imorgen, så hvis der er en der gider at svare NU ville det bare være herligt :-) Jeg vil gerne vide præcist hvad forskellen er på induktion og transformation? På forhånd tak!
  • Forbrænding

    Forumindlæg
    heej derude ! Jeg står snart at skulle til fysik eksamen, og en af vores emner er forbrænding?? hvad kan man evt snakke om under emnet ??
  • Kemi eksamen, Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til fysik eksamen på fredag, men jeg ved ikke hvordan man fremstiller Ag (g) ud fra AgNO3Ca (aq) Håber der er nogle der kan hjælpe det vil være en kæmpe hjælp, Tak på forhånd :D
  • Mundtlig kemi eksamen(reaktionsligninger)

    Forumindlæg
    Har et par spørgsmål til mundtlig fysik eksamen: 1. H2SO4 + Mg ---> ? 2. C6H8O7 + Mg ---> ? 3. CH3COOH + Mg ---> ? På forhånd tak!
  • Opfattelse af universet

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til fysik eksamen på B niveau i morgen men kan ikke finde ud af dette spørgsmål.. :/ nogen som kan? Forklare hvorfor atomers vekselvirkning med lys er vigtig for vor opfattelse af Universets udvikling?? :)
  • STÅENDE BØLGER! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hey jeg har en opgave i fysik om stående bølger jeg er gået lidt i stå ved! jeg tror at amplituden til tiden 0 må være A' ?
  • (t^2,s)-graf

    Forumindlæg
    hej jeg har et fysik rapport håber i kan hjælp Forklar hvorfor en (t^2,s)-graf bør give en ret linje ifølge Galileis faldlov. kan i forklar mig hvorfor???
  • GIF adgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen here, som blev optaget på GIF (gymnasiale indslusningsforløb for flygtninger og indvandrere)? Jeg skal til prøven i matematik og fysik i maj, og det ville være en kæmpestor hjælp, hvis der var nogen, som kunne fortælle mig om adgangseksamen.
  • Opgave om karrusel-hjælp :(

    Forumindlæg
    Hej alle brugere i studieportalen! Jeg skal aflevere denne fysik opgave på torsdag, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal løse den, kan nogen evt. hjælpe? Opgaven er oploadet. Mvh Ludvig
  • Begrebet MOL

    Forumindlæg
    Hvad er et MOL? ( med et lille resumé evt. ) Jeg ha ren fysik opgave og jeg kan slet ikke finde ud af noget med et MOL. Håber i kan hjælpe!
  • formfaktor - er det korrekt beregnet eller hvad er der gået galt i bergeningen?

    Forumindlæg
    Er dette realistisk et svar, når der skal bergenes en formfaktor? I bogen " EN VERDEN AF FYSIK B" står der at formfaktoren er for en kugle er 0,47, men det er vel ikke i nærheden af det svar som jeg har beregnet
  • Kondensator

    Forumindlæg
    Hej har haft et forsøg med kondensatore i fysik. Skal lave en teoretisk kurve over opladningen af en kondensator. Vil høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med en formel. Kan nemlig ikke finde en i min bog. Mange tak
  • Fortætningensvarme ?

    Forumindlæg
    Hej ... Jeg skal snart lave en fysik rapport om "Vands specifikke fortætningsvarme" . Men er "Vands specifikke fortætningsvarme" samme som vands varmekapacitet? ... Og hvis jaa, Hvad er så Forskellen ?
  • anbefaling af lommeregner

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan anbefale en god lommeregner, til brug på en universitetsuddannelse (matematik og fysik fag)..? Har umiddelbart tænkt TI, men har ikke den store forstand på det... Nogle gode erfaringer/råd? :)
  • help

    Forumindlæg
    Hej folkens nogen der kan hjælpe mig skal op til eksam i fysik på tirsdag men dog har ikke styr på disse emner kulhydrater fedtstoffer og proteiner? kan i evy hjælpe mig det ville betyde meget tak på forhånd :
  • Rapport - Radioaktivitet - Hjælp!

    Forumindlæg
    Hej ;) Jeg har et spørgsmål i min fysik rapport, som jeg ikke forstår. Skriv reaktionsskemaet/henfaldsskemaet op for hvordan exciteret Barium-137 henfalder til uexciteret Barium-137, ved at udsende gammastråling. På forhånd, tak!
  • Eksamens opgave!

    Forumindlæg
    Jeg skal finde på et forsøg i Fysik B. Min eksamensopgaver lyder som følger: Energi i virksomheden! Er der nogen der har en idé til et forøg eller bare nogle råd, så ville det være en stor hjælp! På forhånd tak :)
  • Radioaktiv skrive måde/kernefysisk skrivemåde??

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er igang med en fysik rapport om radioaktivitet :-) Et af de 'ting' der skal indgå i vores rapport er: Radioaktiv skrivemåde. Jeg er helt på bar bund: Hvad vil radioaktiv skrivemåde sige??
  • HJJÆÆÆLP...Hvad er kerneenergi?

    Forumindlæg
    Heejsa! Jeg har om energiomsætning og energiformer i fysik, og er derfor ved, at studere om emnet. Men er der nogle vil forklare, hvad kerneenergi/atomkraft er? Hvad bruges denne form for energi til? Hvad er det der fission og fusion?!
  • Atomfysik

    Forumindlæg
    Jeg håber at nogen kan lede mig på sporet.. Fysik er ikke min stærkeste side, så helst ikke for kryptisk.. :) Selve opgaven er vedhæftet.. Det drejer sig om opgave 1..