Søgning på: religion noter etik. Resultater: 12621 til 12640 af 19479
-
Opsamling - medier
ForumindlægHej medstuderende! Jeg har en samfundsfagsopgave, der skal afleveres lige om lidt, og jeg har kun formået at skrive en halv side om definitionen på spindoktorer og medialisering. Grunden til at jeg ikke har lavet det er mistede noter og ingen internet derhjemme. Er der nogen, der har et gdt bud p... -
Spørgsmål vedr. skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Hurtigt spørgsmål :) Jeg har været til skriftlig samfundsfag både som terminsprøve og årsprøve flere gange, men alligevel kan jeg ikke huske, om det er tilladt at bruge alle hjælpemidler til både fællesdelen og delopgaverne?... Her tænker jeg både noter, bog, lommeregner m.m. Håber at nogl... -
bevis for lineær hældningskoefficient
ForumindlægNu har jeg ledt over det hele, jeg ved jeg har det i mine noter, men kan spimpelhen ikk finde det. jeg har selv prøvet at udlede det.. men kan ikk forstå hvordan man kan skifte y'erne ud, og om man skal starte med at gange eller dividere ligningerne! HJÆLP! hvordan er det det ser ud ?? -
Ludvig Holberg
ForumindlægMin klasse har lige haft et emne om 1700-tallet, (Oplysningstiden) og Ludvig Holberg, men jeg har været syg i de sidste 3 uger, så jeg har ikke så mange noter om dette emne. Og nu skal jeg skrive en stil om, hvorfor vi i dag skal læse Holberg. Jeg tænkte, om der var nogle, som vil give mig nog... -
Eksamen26/5 - Emne Dystopia - Once Upon a Time
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min eksamenstekst ; Once Upon a Time af Nadine Gordimer. Teksten er trukket under emnet: Dystopia Er der nogen der har en analyse/noter til teksten? Hvis nogen vil give deres bud på kendetegn ved dystopisk litteratur vil det være fedt! Jeg laver selv en analyse (selvføl... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEr der tilfældigvis nogle, der ligger inde med nogle skide gode noter om sandsynlighedsregning? Skal op til mundtlig matematik eksamen på A-niveau, og kunne godt bruge lidt hjælp. Mit spørgsmål lyder: Grundlæggende begreber i sandsynlighedsregning Binomialfordeling. Binomialsandsynligheder. Binom... -
Komplekse tal - bevis
ForumindlægJeg har følgende, men forstår ikke helt hvordan jeg skal gøre det. Beviser har aldrig været min stærke side, så hvis det kan blive "skåret ud i pap" vil det være lækkert Bevis, at hvis z ligger i 3. kvadrant. Lav først en tegning svarende til figur 1.6 i noterne. -
Differentialregning: Optimering
ForumindlægJeg er ved at gennemgå optimeringsproblemer og samtidig notere dem ned. I dette tilfælde: http://gymportalen.dk/hvadermatematikbibogudkommertilskolestart/7841 Efter jeg har differentieret funktionen: Og løst den for V'(x) = 0 burde jeg vel få et maksimumspunkt eller minimumspunkt? I det... -
Organisations C
ForumindlægHej… Jeg skal til organisationseksamen om 23 dage, og der er mange ting, jeg har ikke styr på. Jeg vil gerne spørge om der er nogen, der har nogle gode noter til organisation C. De må godt være korte og præcise, og hvis der er nogen, der har været op i dette fag før, må godt komme med god... -
Førstehåndskilde vs. andenhåndskilde
ForumindlægHej alle! Jeg sidder lige med nogle kilder og er herpå blevet lidt usikker på hvilken hånd det skal noteres fra. Kilden er et uddrag af et retsdokument. Uddraget er skrevet af forlaget Systime og angivet i orginalt sprog. Herpå er min tvivl så opstået: Orginalt sprog (ikke omskrevet)... -
Rettelse af opgave
ForumindlægHej, alle Jeg skal til en "prøveeksamen" hos min matematik hjælper her i aften, og derfor ville jeg høre om der var nogen der gad kigge en af mine tidligere afleveringer for fejl og rette dem. Sådan at jeg i delen med hjælpemidler kan bruge min opgave som noter? På forhånd tak ... -
Grundrelationen
ForumindlægEt af spørgsmålene til mundtlig årsprøve i matematik lyder på: Bevis grundrelationen (cos(v))^2 + (sin(v))^2 = 1 Nu har jeg ledt alle mine noter og bøger i gennem, og været på jagt efter det på nettet, men kan simpelthen ikke finde det ... Nogle der kan hjælpe ? Tak på forhånd :) -
Samfundsfag velfærd
ForumindlægHeej :) jeg skal til samfundsfags eksamen her om en uge. Jeg sidder og læser noter igennem og kom til at tænke på, hvordan kan man egentlig forklare velfærden i Danmark? udover at bruge velfærdsmodeller og ideologier. og hvordan kan man forklare den danske politik meget kort ? Jeg håber i vil hjæ... -
Interleukin 6 og PGC-1alpha
ForumindlægHej SP. Jeg sidder med biologi, og så noget diabetes. Min lærer er meget ustruktureret, og derfor er mine noter jeg har, enormt uklare. Det jeg gerne vil have hjælp til er at finde ud af hvordan Interleukin 6 og PGC-1alpha hænger sammen med diabetes. De research jeg har lavet på interleukin 6 e... -
Historien om et bebudet mord
ForumindlægHej med jer. Jeg skal skrive SSO om "Historien om en bebudet mord", så jeg ville høre om der er nogen af jer der har beskæftiget jer med historien før? Så ville jeg blive glad for råd eller evt. noter, hvis I har arbejdet med det på klassen. Glæder mig ellers bare til at komme igang -... -
Procenttal på spansk
ForumindlægHeysa Hvis jeg ønsker at angive noget i procenttal, hvordan ska' jeg så udtrykke mig? Fx: 38,6 % af Guatemalas befolkning er analfabeter. - Jeg kan huske der var en bestemt måde at sige det på, men har sgu' desværre ikke fået noteret det ned i timen. Tak - på forhånd! -
Hjælp til regler
ForumindlægHej! Okay, jeg skal op til 9. klasses fysikeksamen på torsdag, d. 11. juni. Jeg sidder lige nu og laver diverse dispositioner, da jeg bliver i tvivl om, om jeg må have mine bøger og forsøg med ind i lokalet, når jeg skal til prøve? Eller om jeg er nødt til at skrive ALT af og kun have mine egne,... -
haster....
Forumindlæghejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "die Direktorin", som er uddrag af "meine freie deutsche Jungende" skrevet af Claudia Rusch Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig.. -
"Værdier i virkeligheden"
ForumindlægHejsa jeg har netop lavet min aflevering "værdier i virkeligheden",hvis der var nogen der har lavet samme opgave rigtig godt,kunne jeg godt tænke mig at få lidt inspiration og gode fif og noter. 1.I må også gerne se min færdige opgave for sproglige fejl. Tak på forhånd M,V.H, Tina a... -
Funktioner :)
ForumindlægHeej alle :) Jeg skal op i mundtlig matematik og mangler noget hjælp ;) Et af emner er "Funktioner" herunder "Lineære funktioner, eksponentialfunktioner og potensfunktioner - forskrift, graf og differentialkvotient" Er der nogle der har nogle gode noter til dette ? eller bare ...
