Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12801 til 12820 af 22746
-
Hjælp det Haster!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal lave en rapport, som hedder enzymatisk brunfarvning af æbler. Jeg har ikke været med til forsøget og min lærer fortæller ikk noget. Så ved ikke hvad jeg skal have med i mit teori afsnit. Så har brug for hjælp. På forhånd tak Mange hilsner fra den uheldige:P -
Additions- og substitutionsreaktion
ForumindlægHej jeg har affleveret en rapport over forsøget organiske reaktionstyper, og min lærer har skrevet en kommentar, som jeg simpelthen ikke kender svaret på. Hun spørger, hvordan jeg kan kende forskel på en additionsreaktion og en substitutionsreaktion? Er der nogen, der har et bud? -
Word højre/venstre side ved print
ForumindlægHej Vil gerne i en rapport printe så der er skrift på på forsiden og bagsiden af hvert ark papir.. Hvis i forstår??!? :S Så f.eks. sidehoved og sidefod er spejlvendt på hver anden side.. Er der en automatisk funktion eller er man nødt til og sidde at printe hver side ud en af gangen? -
Oxidation af alkohol med permanganat, reaktionsmekanismer
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en rapport til proces og levendesmiddel om fremstilling af benzylsyre ved oxidation af benzylalkohol. Først oxideres der til aldehyden og så videre til syren. Jeg har en forklaring på oxidationen fra aldehyd til syre, men ikke alkohol til aldehyd. På forhånd tak -
Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydr
Forumindlæghey rapporten hedder Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydrat der står i min opg at beregn massen af den FeSO4.7H2O der maksimalt kan dannes. dette tal benævnes det teoretiske udbytte, mteo. håber får svar hurtig tak på forhånd -
Balmerserien - forståes??? Håber hurtig hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport omkring balmerserien. Men hvad går den præcist ud på (var ikke til stede ved forsøget)? Altså, det er når en elektron går fra en eller anden skal til skal n = 2. Men hvad skal jeg skrive i teorien? Hvis i har nogen tips må i meget gerne hjælpe! På forhånd tak -
blodsukker
ForumindlægJeg har en rapport, om blodsukkermåling. Mit spørgsmål går ud på: 1 Hvad kan være årsagen til at blodsukkermængden falder med tiden? 2 Hvad kan være årsagen til en stigning i blodsukkeret efter 2 timer? På forhånd tak!! -
Projektopgave! (forslag)
ForumindlægHej! Jeg skal lave en projektopgave. overemnet er "Verden omkring os", og mit underemne "Integration i Danmark". Jeg skal selvfølgelig lave en rapport, og så skal jeg også lave en powerpointpræsentation. Er der nogle, der har en idé til hvad jeg kan lave til fremlæggelsen - ud... -
Carbonat
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg har rapport for til i morgen men er næsten færdig. Da jeg har været syg, er jeg lidt lost omkring det her, så det kunne være en stor hjælp hvis i kunne forklare noget af det her. Hvordan påviser man carbonat? Afstem den kemiske reaktion Hvordan påviser man calciumen? Afs... -
Omskriv opsparingsformlen og hjælp angående indekstal
Forumindlæghej, er igang med en rapport til matematik C, og der er 2 opgaver som jeg ikke rigtig synes at kunne se løsningen på, nogle der kunne tænke sig at give en hjælpende hånd? de 2 spørgsmål er i et screenshot som vedhæftet fil. -
blodsukkermåling
Forumindlæghej er igen med en rapport om blodsukkermåling og glykæmisk index, men der er et spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af. håber i kan hjælpe? hvilken sammenhæng vil man forvente der er mellem et levnedsmiddels glykæmiske index og kroppens insulinproduktion efter indtag af det pågældende levnedsm... -
blodsukkermåling
Forumindlæghej er igen med en rapport om blodsukkermåling og glykæmisk index, men der er et spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af. håber i kan hjælpe? hvilken sammenhæng vil man forvente der er mellem et levnedsmiddels glykæmiske index og kroppens insulinproduktion efter indtag af det pågældende levnedsm... -
Planter
ForumindlægJeg sidder med en rapport og har virkelig problem med de to spørgsmål, nogen være venlig og hjælp mig. tak 1)Hvordan kan det være, at planter uden virksomt fotosynteseapparat overhovedet kan spire? 2)Hvordan kan mutanter opstå inaturen? -
Børnearbejde i Kina
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om børnearbejde i kina, skal både skrive om hvordan der var førhen, hvordan det er nu og hvordan det bliver i fremtiden Problemet er bare at jeg ikke kan finde noget på nette. Er der noget som kender nogle hjemmeside hvor der står noget om det? Venlig hilsen Pernille -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Oxidation???
ForumindlægSidder med en rapport om alkoholer hvor vi bla skal oxiderere os frem til hvilken ukendt alkohol der er tale om og et spørgsmål lyder: Hvorfor er det vigtigt at man ved oxidationen af alkoholen destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter det er dannet??? -
iodtal
Forumindlæghejsa:) jeg skal skrive rapport om fedtstoffers iodtal, men er gået helt i stå med beregningerne(iodtal). Jeg er ikke sikker på hvordan de skal udføres. kender i en god hjemmeside eller er i gode til at forklare, så bare kom med alle forslag! jeg er i nød... Oo... -
Nogen der er gode til differentialligninger?
ForumindlægHej. Sidder og skal skrive en rapport om differentialligninger, og er stødt ind i nogle opgaver jeg ikke har set før. http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/cas/difflign.pdf På side 68, de nederste opgaver... Håber der er en der kan hjælpe mig.. :) -
Laplaces lov
ForumindlægJeg er igang med en rapport om Laplaces lov, og skal forklare i usikkerheder/fejlkilder: Hvorfor man kan tillade sig at se bort fra de Laplace-kræfter, der virker på de lodrette lederstykker i magnetfeltet. Problemet er at vi slet ikke har gennemgået teorien endnu, så er lidt på bar bund. -
Nationalparker
ForumindlægHej alle! Jeg har en rapport til imorgen om Nationalparker. Jeg har virkelig brug for hjælp til denne diskussion spørgsmål: Diskuter, hvordan den fremtidlige udvikling vil være i området når man tager højde for de forskellige interessenters indflydelse på processen. Diskuter fordelene ved en ...
