Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12821 til 12840 af 20688
  • Q-værdi

    Forumindlæg
    hej,,,,,,,,,,,,,,,,,, Hvordan finder man Q-værdi ved fission...... I vores fysik bog står der, at Q= -?m * 931,5 MeV/u men hvorfor ganges med 931,5 MeV/u E=m*c^2 hvorfor skal man ikke gange med c^2.
  • Vejen til fremtiden - jeres mening

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Har et mindre fysikprojekt kørende, og skal bruge tilfældigt valgte menneskers holdning til dette spørgsmål: Hvad mener DU, at vejen til fremtiden er? Der er ingen regler, andet end det skal omhandle enten fysik eller kemi, kun kreativiteten sætter grænser!!
  • H.C.Ø

    Forumindlæg
    Nogen der har nogle godt links om Hans Christian Ørsted? Er lidt lost mht. hans verdens og naturopfattelse, da hans bog "Aanden i Naturen" er liiiiidt svær af læse. Hjælp er mega meget need'd! Fag; Historie Fysik
  • Hvad er Sorte huller?

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en opgave om sorte huller i fysik. Jeg har forsøgt at søge viden på internettet men har lidt svært ved at forstå det. Det ville være en stor hjælp hvis der nogle der gad forklare mig specifikt, hvad sorte huller er.
  • Elktrisk vandvarmer

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg sidder her og har lidt problemer med en fysik opgave som jeg har vedhæftet. Jeg tror men er ikke helt sikker på om jeg skal bruge formlen her: Jeg har nemlig fået det til 0,0276 og det synes jeg ikke helt kan passe? På forhånd tak! Hilsen Sofie :)
  • Kaosteori

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick.
  • Resistans?

    Forumindlæg
    Hej sp:) Nogen der kan hjælp med den her opgave i fysik? En koppertråd har en resistans på 4,20Ω ved 0 grader a.Hvad er trådens resistans ved 100 grader? En kold vinterdag er resistansen 3,84Ω b.Hvor koldt er det på denne dag?
  • konklusion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med srp, skriver i fysik og mat om svingninger og differentialligninger. Når man skal lave konklusion, må man så godt f.x skriver: " Løsningen til y''=cy er bla bla.." Altså må man godt have formler med, eller skal det hele kun være i tekstform?
  • Ideal gas - Adiabatisk proces

    Forumindlæg
    Godaften Jeg sidder med en fysik opgave, jeg forsøgt at lave anden del, men ved ikke om dette er korrekt, desuden har jeg brug for hjælp til første del af opgaven, håber der er nogle der har tid til at hjælpe mig Tak på forhånd
  • Udledning af Newtons formel til tidevandskræfter

    Forumindlæg
    Ja, det er ligeså meget fysik, men jeg har problemer med en udledning. Jeg forstår ikke hvordan man kommer fra det ene til det andet. Da der er vektorer og sådan noget har jeg vedlagt et dokument med udregningen. Håber virkelig på at kunne få hjælp... Mange hilsner Anne
  • Campingvogn på skråplan

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en opgave om en campingvogn på en bakke med 5 graders hældning, men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal angribe opgaven, især mht. spørgsmålet om hvordan kræfterne påvirker vognen. Eksamenssættet er fra maj 2001 til Fysik A HTX
  • lektie

    Forumindlæg
    Hej jeg søger en der kunne tænke sig at hjælpe mig med fysik B jeg er elending til dette du skal værer tånmodig og bo i ringsted området gør du ikke det så skriv alligevel prisen snakker vi ommvh pramour
  • Big Bang teorien

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en opgave i fysik om Big Bang teorien Jeg skal blandt andet sammenligne Big Bang teorien med andre teorier. Problemet er bare, at jeg ikke kender nogen andre teorier. Nogen der kan hjælpe mig??
  • Fossile brændstoffer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder og arbejder på en fysik rapport og har brug for hjælp til 3 opgaver: - Stregtegning der viser et selvvalgt gasmolekyle -Den kemiske formel for oktan - kemisk reaktionsligning der viser hvordan CO2 skabes, når man brænder kul af Håber i kan hjælpe - på forhånd: ...
  • Pasgal og atm

    Forumindlæg
    hej... jeg har et problem, jeg har en fysik opg som skal afleveres i morgen og jeg kan ikke finde ud af denne opg:Ved havoverfladen er trykket 1,013*10^5 PaVed hvilken højde er trykket faldet til 0,900*10^5 Pa?Hvordan regner jeg den ud....?
  • Formel efterspørgsel: Temperaturstigning under bremsning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal lave en fysik-opgave, som går ud på at finde bremseskivernes temperatur. Vi antager at 100% af den mekaniske energi omdannes til indre energi i skiverne. Jeg kan ikke finde en løsning fra bogen. Tak! (:
  • absobering af IR

    Forumindlæg
    Hej fys folk : ) Jeg er stødt på et spørgsmål som hverken min geo, bio eller kemi lærer kunne forklare, da de ikke vidste det. Vi har om drivhusgasser og ifølge fysikken absorbere CO2 mere langbølget stråling kontra H20. Hvad skyldes dette på et c- niveau : )? Med venlig hilsen
  • Hvad bliver brydningsvinklen for lys?

    Forumindlæg
    Hey! jeg håber der er en der vil være så dejlig at hjælpe mig med mit fysik spørgsmål :) Hvad bliver brydningsvinklen for lys, der bevæger sig fra atmosfærisk luft til vand, hvis indfaldsvinklen er 37 grader? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal ) Tak på forhånd :)
  • Aktivitet

    Forumindlæg
    Hey kloge fysikere. Jeg har et spøgsmål - når man i kernefysik beregner aktiviteten for et atom(eksempelvis Rn), er det så muligt at få minus? altså at få en aktivitet, som giver -0,33229042^-23????
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med dette fysik spørgsmål:"Hvor mange Rn-222 atomer (altså Radonatomer) er der pr. m3 luft i et rum, hvor aktiviteten A, af Rn-222 er 200Bq/m3?" Håber I kan hjælpe mig med at beregne dette!