Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12841 til 12860 af 20688
-
Spektre
ForumindlægHej alle sammen er ved at lave en opgave til min fysik rapport om spektra håber i kan hjælpe og tak på forhånd Hvorfor og hvordan kan man bruge spektre til at undersøge, hvad himmelegemer er opbygget af? lyder min spørgsmål på. -
Fotosyntese
ForumindlægHej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen -
Halløøøj
ForumindlægHalløøøj igen..Jeg fik ikke helt sagt tak til dem der hjalp mig i fysik... Jeg scorede en 10'er til eksamen - lidt takket være jer...Ses næste år, da jeg tager den 1 årige HH.. -
Erstatningsresistans
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven som linket : Det som jeg har problemer med er at det både er en parallekobling og en seriekobling. Det ved jeg ikke hvordan jeg skal få sammesat. Alt hjælp kan bruges, men forklar gerne meget grundigt, da jeg i forvejen har svært ved fysik. Tak på forhånd. -
indfald og brydningsvinklen + andet guf
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1415Da jeg har været syg, har jeg ikke været til de sidste 3 fysik timer, og har derfor nogle problemer med opgaven...Håber I kan hjælpe mig. -
Spektrum
ForumindlægHej, jeg har en opgave i fysik, der går ud på at angive hvilken type gas der er tale om i det vedhæftede spektrum. Jeg har fundet ud af at det er oxygen ved at google mig frem, men ved ikke hvordan jeg skal begrunde det.. Håber der er en, der kan hjælpe mig. -
3-faset vekselstrøm
ForumindlægHej alle! jeg sidder netop i øjeblikket med en fysik-rapport som skal afleveres imorgen, men der er et såørgsmål som jeg synes er rimelig forvirret og ikke rigtig kan beskrive med mine egne ord - 3-faset vekselstrøm?? På fohånd tak maaanse -
virkelig i nød!
Forumindlægjeg er virkelig i nød og har virkelig brug for at få noget hjælp så jeg ikke ender med 00 imorgen. er der nogen der vil hjælpe mig med fysik og opdrift? det har jeg meget brug for ellers er jeg færdig. -
Bindingsenergi
ForumindlægVi har om bindingsenergier i fysik, og i min aflevering er der et spørgsmål som lyder: Er formlen mkerne = matom – Zme helt korrekt? Argumentér. Jeg går ud fra der er noget galt når han skriver det, men jeg ved ikke hvad det er? -
Impuls-stød
ForumindlægMan har 2 kugler, hvor den ene ligger stille fra start og den anden rammer den centralt.Begge masser er givet og starthastighederne er også givet.Hvordan finder jeg de to hastigheder efter stødet når sammenstødet er elastisk?Det er opg 3,3 s 61 i Fysikkens verden 3. -
Vand i base
ForumindlægHej I min fysik bog står der, at man ikke må puttet vand i syre, da der så sker en kemisk reaktion, men må man så godt putte vand i base? - og hvorfor kan må man det eller hvorfor må man ikke det? -
Ø 31 i orbit 2
Forumindlægjeg skal aflevere fysik i morgen og er helt væk... opgaven lyder: normal uran er sammensat af U-238 som er 99.3% og U-235 som er 0.7%. hvis vi antager at de to isotoper var lige hyppige ved jordens skabelse hvordan finder man så ud af hvor gammel jorden er udfra vores antagelse -
Metaller
ForumindlægHejsa folkens, jeg har et problem til min disposition i fysik og kemi. Jeg skal have nogen forsøg indenfor emnet "metaller" jeg tænkte på at starte med metaller i opløsning. Så det ville bare være super hvis I havde nogen ider, til nogen fede forsøg;) -
Helfe ich :)
ForumindlægJeg er en dør til fysik, og skal selvfølgelig til eksamen i det. Jeg har været så "heldig" at trække universet.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan man sammensætte Hubbels lov, blå- og rødforskydning og dopplereffekt?. Er vireklig på edn. .SKal op i morgen.. Hjælp mig hvis i kan :) Mvh. M... -
Usikkerhedsberegning
ForumindlægSidder med en fysik rapport om gasloven(Gay-lussacs 1. lov og Boyle-marriots lov), jeg skal lave udsikkerheds beregning. Men kan ikke huske hvordan man laver det?MVHAnders U. Skovborg -
Orbit 2, 2 opgaver
ForumindlægEr der nogle der har fysik bog Orbit 2 og kan hjælpe med disse opgaver? (meget tekst + figur)Opg 14 side 123opg 16 side 124Kan slet ikke finde ud af dem. Nogle der kan?Hvis ikke har bogen, hvad betyder det så at en bølgelængde absorberes? -
Hvad er ethanol?.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport, og skal forklare hvad ethanol er. Jeg ved godt at det er alkohol, men ved ikke hvordan jeg kan skrive en sammenhængende tekst der giver mening. Så er der en venlig sjæl der kan skrive lidt om ethanol?:) -
Røntgenstråling
Forumindlæga)Bestem den mindste bølgelængde af røntgenstrålingen fra et røntgenrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 185 kV.b)Beregn den største fotonenergi fra røntgenrøret.Hvilken formel skal jeg bruge for at regne a & b ? (fra bogen fysikkens verden2 opg 4.2) -
Hjææælp!!
ForumindlægOkay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt?? -
Hjælp!! Please!!
ForumindlægDet har ikke helt noget med engelsk at gøre, men, Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt??
