Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12901 til 12920 af 23765
-
Forfattere og temaer
ForumindlægHej med jer alle sammen..Nu er det snart tid til den sidste eksamen, og så kan man endelig sætte huen på hovedet :DSå det gælder om at slutte godt af. Så man må hellere forberede sig lidt allerede nu..-------------------------------Til spørgsmålet...Hvilke forfattere kan lærerne godt lide at find... -
Facitlistr til eksamensopgaver!? (kemi)
ForumindlægHej!!Er der nogen af jer derude, der ved om man kan låne/købe/downloade en facitliste til eksamensopgaver i kemi??? - har aldrig selv hørt om eller set en....Skal nemlig op til skr. eksamen, og sidder derfor og laver en masse dejlige kemiopgaver - men det ville da være rart hvis man ku tjekke de ... -
Syre/base-reaktionsskema
ForumindlægHejsa! Kan nogen fortælle mig om denne reaktion er korrekt skrevet op? CH3COOHNa + H20 → CH3COO- + H30+ + Na+ Specielt mht. Na, jeg er faktisk ikke helt klar over hvor jeg skal "gøre af den"? :) På forhånd mange tak for hjælpen. -
stærk eller ikke-stærk syre
ForumindlægJeg ved ikke lige helt, hvordan man bedømmer en syre som ikke-stærk eller stærk. En der kan hjælpe??? Mvh, Mogensen -
Ligevægtspile i word
ForumindlægEr der nogen der ved om man overhovedet kan lave/ indsætte etc. ligevægtspile, og nu mener jeg pile der ligger oven på hinanden men peger hver sin vej, ikke ↔ denne pil, hver der er én streg med en pil i hver ende...Nogen der ved noget om det, vil gerne kunne bruge den i Equation Editor i w... -
Kompleksbinde
ForumindlægHvad sker der når man kompleksbinder jernioner? jeg har kigger i mine kemi bøger og kan ikke rigtig få svar på mit spm. -
Eksamen - htx
ForumindlægNu har jeg fulgt med i hvad dem fra det almene gymnasie ville /ikke ville op i til deres eksamner. Så var det jo jeg tænkte at oprette en tråd specielt for htx-elever. Går ud fra at i andre også får jeres eksamner offentliggjort onsdag!?Hvad håber i så på at komme op i / ikke komme op i? :) - Og ... -
Akut hjælp til genotyper !!!!
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en biologirapport om blodtypebestemmelse om skal afleveres her til aften, men sidder fast ved det sidste spørgsmål i opgaven, som lyder: Du har bestemt din fænotype. Hvilke(n) genotype(r) kan du have? Min blodtype 0 rhesus positiv Håber der er nogle der kan hjælpe! :)... -
Vietnamkrigen
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive om vietnamkrigen med fokus på medierne. Men kan ikke rigtig komme igang med mit første spørgsmål, håber der er nogle der kan hjælpe. Hvorfor er vietnamkrigen speciel i forhold til andre krige? På forhånd tak -
Fikspunktsligninger
ForumindlægJeg er ved at læse op til eksamen i et kursus, som hedder ComputerStøttet Beregning. I den forbindelse er et af emnerne fikspunktsligninger. Jeg har dog meget svært ved at finde ud af, hvad det helt præcist går ud på. Bogen er ikke særlig god, og mine noter fra forelæsningen giver heller ikke sær... -
Salte
ForumindlægHvordan skriver jeg formlen for f.eks. denne salt: jern(III)Sulfat ?Jeg forstår ikke helt det med de der streger midt i det hele. -
Stamcelle i testikel
ForumindlægHej Stamcellen inde i en testikel, deler den sig ved meiose eller mitose? Den ender jo med at blive til en sædcelle, som jo deler sig ved meiose.. men jeg er altså i tvivl.. -
Eksponentiel funktion
ForumindlægAntal dB over grænsen: 11|22 Maksimal arbejdstid i minutter: 120|10 y = b * a^x Er disse udregninger korrekte? a) Bestem tallene a og b a = y2-x1 kvadratrod y2/y1 a= 109 kvadratrod 10 = 1,023 ?? b = 22/1,023^11 = 17,13 ? B) y = 17,13 * 1,023^32 = 19,20 minutter ? -
At aflevere opgaver, man allerede har afleveret
ForumindlægDet her er måske lidt langt ude, men... sidste år lavede jeg en analyse af noget renæssancemusik i faget musik. I år skal vi i dansk lave en opgave under emnet renæssance. Jeg har spurgt min dansklærer og jeg må gerne skrive om renæssancemusik. Hun ved ikke, at jeg har lavet en opgave sidste år. ... -
levekår
ForumindlægHej alle hvordan synes I man kan undersøge social differentiering? Louise -
En to tre nu!
Forumindlæghej har nogen af jer læst bogen "En to tre nu!", skrevet af Jesper Wung-sung, og hvad syntes i om bogen og har i skrevet en anmeldelse, jeg måtte se? kh laura -
Program til Matematik
ForumindlægHey. Jeg har et stykke tid brugt Microsofts equation til at skrive matematik i, men det er nu lidt for basis. Findes der nogle andre programmer. Primært til formelskrivning. Helst gratis, men lad mig gerne høre hvis du kender et program som koster! -
Braklægning af marker?
ForumindlægHejsa.. Jeg er ved at lave et teknologiprojekt og jeg er ved at lave et projekt hvor vi fremstiller bioethanol. Vi har tænkt os at undersøge noget om at det er et problem at man braklægger marker, når de kan benyttes til at fremstille et produkt, som kan fremstille bioethanol. Jeg har søgte ru... -
forklaring
Forumindlægderfor , hvis y= 1 Jeg ved at udtrykket kommer til at blive: fordi men hvordan forklare jeg at vi kommer frem til dette? Jeg har svært ved at sætte ord på det. Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Problemformulering i opgaven?
ForumindlægJeg tænkte på når man har fået problemformuleringen udleveret af sin vejleder, så skal man vel kun bruge det stykke papir med problemformuleringen, som ens vejleder har givet en ikk? Man skal ikke selv til at lave en version af den som er med i opgaven?
