Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13001 til 13020 af 23877
-
Fysik opg. (Fotoemission)!!!!!
ForumindlægHej.. Håber nogen kan hjælpe mig, for jeg har virkelig problemer med denne opg. forneden:Løsrivelsesarbejdet for sølv er 0,683 aJ.a) Hvad er den mindste frekvens, lys skal have, for at kunne løsrive elektroner fra en sølvoverflade?Lys kan løsrive elektroner fra en platinoverflade, hvis bølgelængd... -
Hjælp til rapport om gaslove og idealgasligningen
ForumindlægHejJeg sidder fast i min fysikrapport om gaslove og idealgasligningen.*************************************Formålet med forsøgene er at undersøge gaslovene, udlede idealgasligningen, og herunder bestemme gaskonstanten R ud fra vores egne målinger.Under forsøget forekommer 4 variable: p, V, T og n... -
eksamen sidste år..
ForumindlægHej..nogen som var oppe i dansk sidste år? og som kan huske hvilke stilemner i kom op i? -
Symboler
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med hvad disse symboler symbolisere? Det er: Køer Ænder En sø Træer/buske Gule huse -
Michael.padowan.dk - har lige et spørgsmål angående tysk A - niveau
Forumindlæghej med hensyn til at jeg skal have tysk næste år vil jeg spørge dig om hvordan man bedst kan forberede sig i sommerferien. Og hvordan det så er at have tysk på A-niveau..kræves der meget mere end på B-niveau og er det meningen man skal kunne snakke perfekt tysk for at score en god karakter -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHejsa, jeg har et par sætninger som jeg gerne vil have oversat, da jeg ikke er helt sikker på hvad der er rigtigt og forkert. :-D Mine kones forældre er i Lübeck. Der står min venindes far. Jeg kører dem hen til mine venners sommerhus. -
Terrorisme
Forumindlæger der nogle der har forslag til SSO om terrorisme? Behøves ikke at være historie, kan sagtens være samfundsfag, da jeg har begge fag. -
AT eksamen!!
ForumindlægHvor meget problemstillinger skal man vælge og snakke om? Man skal vel ikke gennemgå alle dine problemstillinger? -
God emne???(haster)
ForumindlægHej alle.. Jeg skal fremlægge, og har endnu ikke fundet et interessant emne.. Nogen ideer??? -
DANSK-eksam !!
ForumindlægHey alle sammen...Jeg vil lige udnytte jers Erfaringer med hensyn til eksamerne..!jeg tænkte på Dansk - hvis man vil klare den mundtlige eksamen rigtig godt, hvad kan man gøre inden? Altså, feks. skal jeg læse et par eventyr-uden for mit pensum- så jeg kan perspektivere til dem, hvis jeg kommer o... -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn... -
Høj stemmeprocent Dk
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at besvare følgende hypotese: De nordiske landes stemmeprocent er stigende og generelt høj i EU - Tænker at det har noget at gøre med at vi altid har haft demokrati og derfor også har erfarring med at stemme - men hvad ellers?? -
Engelsk på A - svært?
ForumindlægHvordan er engelsk på A på STX? Jeg i forvejen ikke særlig god til engelsk, og har fået 4 i 9. klasse og i 10. klasse. Vil det være et problem, hvis jeg skal have det på A i gymnasiet? :-) -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej alle (: Skal man eller skal man ikke bruge modeller, teorier etc. i samfundsfag skr. eksamen ?! Her tænker jeg fx på Toulmins argumentationsmodel, Realisme, Idealisme osv.. Hvis ja, er det så noget, der trækker op?? Tak på forhånd ! PS. > Vi har et par gange brugt Toulmins model, men har i... -
¤¤Nogen der har læst til historie eksamen?¤¤
ForumindlægHej,jeg skal til mundt. historie eksamen snart, og ville høre om det er fuldstændig urealistisk at tro at jeg kan læse et pensum på 500 sider på 5 dage?Hvor lang tid har I brugt? (modtager gerne gode fif og kneb til denne type eksamen ;) ) -
Struktur
ForumindlægEfter at have læst en del emner herinde er jeg efterhånden blevet meget i tvivl om strukturen i AT i henhold til synopsis og fremlæggelse. Min synopsis har jeg struktureret således, at jeg har skrevet problemstillingerne og hvilke metode der kan benyttes til at løse de forskellige problemstilling... -
Afsætning A eksamen
ForumindlægJeg leder efter andre der skal til eksamen i afsætning A. Jeg mangler lidt ideer til hvad jeg kan sige om mit eksamensprojekt til eksamen. Jeg har skrevet det med en anden, så vi har fået dækket rigtig mange punkter, som fx værdikæde, portefølje, væksstrategier osv, og så har vi arbejdet med 2 af... -
Eksamen - billedanalyse
ForumindlægHejj. Jeg skal i denne uge op til billedkunst eksamen på c niveau. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal gør rede for et billed, hvis det nu var jeg trak et maleri. Om perioden årstal farver osv. På forhånd tak. -
islandske sager
Forumindlæghej!er der nogle herinde der har en såkaldt analysemodel til islandske sagaer, da jeg skal til eksamen imorgen og det er det eneste jeg mangler!!TAK:D
