Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 13021 til 13040 af 19198
-
Mundtligt -vigtigt
ForumindlægNogen der kan forklar hvad disse ord betyder: hvad er metafor? er det Billedligt udtryk hvor man erstatter selve sagen med et billede (fx glød for lidenskab; økonomisk l hvad hvad betyder folkeviser og kunsteventyr hvad betyder aktantmodel/kontraktmodel? hvad betyder evenstyrtræk? ps. hvad skal... -
fsa eng
Forumindlæghej alle. jeg skal til at lave disposition i engelsk eksamen. jeg har valgt at skrive om Rosa Parks, racism. jeg vil gerne komme ind på noget spændende og noget relevant jeg kan skrive om. nogle gode ideer? ved hvertfald at jeg vil komme ind på busboykotten -hvad det betød for de sorte. - jim cr... -
radioaktivitet
ForumindlægHey .. Jeg hedder Lucas og har et problem. Jeg skal lave en disposition om forskellige emner her op til min fysik eksame. Har lavet i de fleste men mangler radioaktivitet og induktion. Induktion er jeg selv dygtig til så der er intet der. Men jeg ville lige høre om der ikke var nogen søde rar... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er en af de mange heldige der skal op i AT i år, men mit problem er at jeg er rigtig usikker på hvordan jeg skal fremlægge det jeg er fundet frem til. Jeg har indtil videre lavet en power point præsentation, hvor jeg har lavet en disposition hvor jeg først havde tænkt mig at tale om mine ... -
er det rigtigt hvordan jeg har stillet min problemstilling op... ?
Forumindlæghej jeg har denne problem stilling, og ville spørge om den var rigtigt stillet ? I: Problemformulering Jeg vil i denne dansk/historie - opgave redegøre for hvordan slavernes situation var i romerriget, fra perioden 200f.kr til 100 e.kr, dernæst vil jeg analysere og vurdering slavernes betydn... -
Eksamen - Verdensbilleder
ForumindlægJeg er så heldig at jeg i år skal op i mundtlig fysik.Her har min lærer dog opgivet 22 sider om "Verdensbilleder". Det er en historisk gennemgang af, hvordan der gennem tiden er blevet set på på verden omkring os, og hvordan naturfænomener er forklaret.Et emne inspireret af et kapitel i... -
Mundtlig afgangsprøve - hvilket emne?
ForumindlægHello. Jeg skal her om 1-2 måneders tid til den obligatoriske, engelske mundtlige afgangsprøve. Men jo mere forberedt man er, jo bedre vil det gå for en. De fire overemner på min skole (pensum) er: - Young People - Fighting for Freedom - Violence/Crime - Hollywood/Celebrities Når man så... -
Eksamen fysik B stx
ForumindlægHej alle Jeg er så heldig at skulle op i fysik B her om nogle uger. Jeg sidder dog med en følelse, at det er en ret nem eksamen. Dette er jeg dog bange for at den ikke er. Derfor ville det være en kæmpe hjælp, hvis nogle af jer havde et eks. på en disposition som man kunne bruge til at øve eksame... -
Joseph Kony
ForumindlægHey guys! Om under en måned sidder jeg ved det grønne bord og lige nu laver jeg min outline i engelsk. Som emne har jeg valgt crime og underemne Joseph Kony (LRA) Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til dispositionen. Hvad ville i undersøge/skrive? Indtil videre har jeg kun skrevet ... -
Redegørelse af en artikel
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt svært ved at forstå en artikel, altså hvad den overordnet handler om.. Jeg skal skrive en redegørelse af artiklen. Er der nogen som kan give mig en kort resume? jeg har læst den flere gange og jeg har også selv skrevet en disposition til, men jeg ved ikke om jeg har ... -
Halverings- og fordoblingskonstant?!
ForumindlægHej matematikere. Jeg skal til eksamen i matematik C, hvilket IKKE er min stærke side. Jeg sidder og forbereder dispositioner til spørgsmål om vækst, men er lidt usikker på en ting... Hvis nu min lærer eller sensor spørger, hvad er det så lige, man skal bruge halverings og fordoblingskonstanter t... -
Kalk - hjælp!
Forumindlægmin disposition indeholder emnet Kalk . I know - weird. men spørgsmålene er; Hvor stammer kalken fra? hvor findes den? Hvilke grundstoffer består calcium carbonat af? Hvilke kemiske reaktioner foregår under begrebet "murer-kemi" forklar begrebet og reaktionen mørtel og størkni... -
Engelsk emne
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en engelsk disposition. Jeg kan vælge mellem overemnerne: -American history (Er jeg rimlig sikker i) -Young people (Er jeg rimlig sikker i) - Teorisme - Norten Ireland ( bliver opgivet, men har slet ikke haft om emnet endnu) - School Shootings (Er jeg rimli... -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en engelsk disposition. Jeg kan vælge mellem overemnerne: -American history (Er jeg rimlig sikker i) -Young people (Er jeg rimlig sikker i) - Teorisme - Norten Ireland ( bliver opgivet, men har slet ikke haft om emnet endnu) - School Shootings (Er jeg rimli... -
Taleemne!
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at holde en tale i retorik/dansk, for at øve argumentation, appelformer og dispositionen i en tale. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan finde mig et passende emne. Er der nogen der har ideer? Krav til valg af emne: Det skal være et problem, noget der irriterer... -
Eksponentiel vækst: Bevis af b
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en disposition til min mundtlige matematik eksamen. På nuværende tidspunkt er jeg igang med at skrive om eksponentiel vækst. Ligningen for den eksponentielle vækst er som kendt: y = b · ax hvoraf b = startværdien Jeg kender bestemmelsen af b: Bestemmelse af b:... -
Reaktionsligninger (Grundstoffer og atomer)
ForumindlægHeej Allesammen :) Jeg sidder her og laver dispositioner til min Fysik/kemi FSA 9. klasse :) Min lærer har opgivet emner og det ene er "Grundstoffer og atomer" - Hun siger det vil være super hvis vi lavede nogle reaktionsligninger vi kunne vise og forklare. Men problemet er at det ALD... -
"Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion"??
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål, og jeg er derfor ved at lave en disposition over spørgsmålene. Jeg er så kommet til dette spørgsmål, og jeg er rigtig rigtig meget i tvivl om, hvad jeg skal komme ind på. Spørgsmålet er som skrevet i titlen på indlægget: "Gør rede for tangenten til g... -
Trigonometri.. hjælp (:
Forumindlægøhm.. jeg er så lidt på skideren fordi at jeg skal til årsprøve i matematik og jeg er ved at lave disposition til spørgsmålene, og jeg er netop nået til et spørgsmål jeg ikke forstår-.. her kommer spørgsmålet =) "Redegør for egenskaber ved enhedscirklen. Bevis grundrelationen (cos(v))2 + (si... -
Hjælp :( !
ForumindlægHej jeg arbejder lige nu med emnet mellemkrigstiden. Jeg skal lave en disposition om det , men jeg har faktisk valget en tekst , og anyleseret den ,men problemet er at jeg ved ikke om hvad skal jeg fortælle eller hvordan kan jeg fortælle kort om mellemkrigstiden . Jeg har kun 10 minutter ...
