Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13061 til 13080 af 20688
  • Hvordan finder man neuklidtallet?

    Forumindlæg
    Er i gang forberedelse til fysik eksamen.... men er lost i det med neutroner og protoner!!!!! Ved at antal protoner er det samme som atomnummeret. Og at for at finde ud af hvor mange neutroner der er i kernen, skal man - protontallet med neuklidtallet men hvordan finder jeg neuklidtalllet? ...
  • Kosmologi

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en fysik-opgave, som jeg har problemer med. Det handler om rødforskydning, og jeg forstår ikke helt hvordan jeg løser opgaven. Derfor håber jeg, at der er nogen der kan hjælpe mig. Nedenstående link fører til opgaven: http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_opgaver/o_06.html
  • Se her: z, Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg kan altså bare ikke finde ud af denne her fysik-opgave, som omhandler kosmologi. Jeg ville blive meget glad, hvis der tilfældigvis var nogen herinde der bare kunne det der med kosmologi, og som gad hjælpe mig en smule med det. Tak på forhånd. http://www.fys.dk/fipnet/6_kosmologi/62_op...
  • Program

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der kender et godt program til at tegne figurer i matematik og fysik. Det er figurer som denne Link]aid=1&pid=1 jeg gerne vil kunne tegne. Det skal helst være et gratis program, men ikke nødvendigvis.
  • Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc?
  • Laser farver

    Forumindlæg
    Heej, jeg skal snart op i fysik og et af mine emner af laser. Såå ved I hvilke farver en laser kan blive? :-) Jeg ved, at den kan være grøn, blå, rød og gul (ikke?), men kan den være andre farver? :-)
  • Hjælp - Jordopgang?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til fysik exam og mangler lige at få afklaret jordopgang. Indledning - Når man står på månen kan man se jorden stå op og jorden gå ned. Jeg skal finde påstande og beskrive det men kan ikke rigtigt finde noget på google. Nogle der har en ide eller ved noget??
  • Hvad må man tage med til FSA Mundtlig F/K?

    Forumindlæg
    Hejsa Har hørt noget om at man må tage alle sine noter og fysik mappe med sine opgaver med til prøven men ved ikke om det er rigtigt er det det? Kan ikke huske om det er A eller B men det er den hvor vi er 4 inde af gangen i 2timer
  • Nogle der kan hjælpe med Jordens skatte?

    Forumindlæg
    Hej^^ Jeg skal op til fysik/kemi næste uge og er i gang med at lave nogle referte om nogle enmer jeg har været til. Men har desværre svært ved den her enme.. Så vil spørger om der nogle der kan sige eller skrive hvad jordens skatte er? Tak på forhånd^^
  • HASTER!! energi eksperimenter...

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :)
  • Hjælp! Forsøg

    Forumindlæg
    jeg skal til fysik eksamen imorgen (9. klasse) og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i et af forsøgene til salte. forsøget hedder 1.19, fremstil et salt. Håber virkelig at i kan hjælpe mig! :)
  • HJÆÆÆÆLP!!!!

    Forumindlæg
    Nogle der kan give mig nogle førsøg til følgene emner i fysik.... - Organisk og kemiske bininger - Radioaktivitet - Atomfysik - Alkohol - Svingninger og bølger - Kemisk analyse PLEASE VIL IKKE NOK HJÆLPE MIG!!!!!! HAR BRUG FOR DET. RIGTIG MANGE GANGE TAK PÅ FO...
  • Tandplejer uddannelse

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point??
  • Sammenhæng - protoner og elektroner

    Forumindlæg
    Hej alle! Skal op i fysik om et par dage, så jeg sidder selvfølgelig og teper. Men.... min hjerne bliver ved med at sige mig, den har læst, at der er sammenhæng mellem antallet af elektroner og protoner. Er der en venlig sjæl der kan forklare sig her? Er der sammenhæng... eller hvordan f...
  • disposition

    Forumindlæg
    nogle som har nogle gode ideer til en god disposition i Fysik Kemi (man må gerne sende en disposition som eks, hvis man har lyst:-)) atom og kerne(især) magnetisme induktion og vekselstrøm syre base
  • Afsat effekt og Afsat energi

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal til fysik B-niveau eksamen Vi har et emne der hedder Elektricitet herunder et stikord der hedder "Afsat effekt og Afsat energi" - Jeg kan virkelig ikke komme videre, jeg ved hvad effekt og energi er. Men når det er afsat? Søger hjælp :)
  • Hvad betyder v<<c

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c?
  • Snyd?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder?
  • Angiv en passende enhed

    Forumindlæg
    Hej, har en fysik opgave som jeg virkelig mangler hjælp til. Håber virkelig I vil svare!! Angiv: (find ellers en passende enhed) - massen af en dråbe vand - længden af en myre - tykkelsen af en side i en fysikbog - Jordens omkreds - Den gennemsnitlige fart for en fodgænger Vpigen
  • A=A0e-kt

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til fysik B mundtlige og jeg har endnu ikke forstået hvad henfaldsloven er.. jeg skal bl.a. forklar hvad henfaldloven A=A0e-kt er og give et eksempel på det... Håber der nogle der kan hjælpe mig På forhånd TAK