Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 13061 til 13080 af 44201
-
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er TheKo blevet opgaveredaktør i fagene Dansk og Engelsk. -
Kan jeg uddanne mig i 2 ting på samme tid?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne uddanne mig i et sprog. I engelsk. Men jeg vil også uddanne mig i psykologi. Og jeg kan uddanne mig i begge dele på KU. Jeg vil bare gerne vide om jeg kan uddanne i de 2 ting på samme tid. Altså, have 2 majors, som det hedder på engelsk. Om det er muligt i Danmark. Tak for hjæl... -
Genitiv
ForumindlægHej alle. Jeg søgte lidt rundt på google og fandt ud af, at der var mange, der sagde "The upbringing of children", men der er også nogen, der siger "Children's upbringing". Efter grammatikkens regler for genitiv, så er det sidste korrekt, men mine ører siger mig, at ... -
Hvilke lyde er svære at udtale?
ForumindlægHej alle, Hvilke lyde er svære for nogle mennesker at udtale? Jeg har hørt at nogle mennesker har problemer med R, L og F, men hvilke andre er der? Jeg skal bruge det til min projektuge, hvor jeg skal udvikle et sprog, der ville være utroligt nemt at lære for alle mennesker. -
rettelse af 3 sætninger
ForumindlægHej :) Jeg håber der er nogen, som vil rette 3 sætninger for mig. Each person has a place in the world, even though it might be difficult for some people to find. Some people are so lucky so that they do not need to search for their place, because they already know, where they belong, but t... -
Heeej jeg har samf eksame mudntligt
ForumindlægSamfundsfag: Manglende ligestilling i Danmark Dette er en mini-udgave af prøven i samfundsfag. I er blevet præsenteret for en lang række eksempler på, at kvinder ikke behandles på lige fod med mænd. Find selv et eksempel på manglende ligestilling i Danmark. Eksemplet skal være nutidigt. I s... -
X^2 eller chi^2
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive Srp opgave om integrationen i danmark, i fagene samfundsfag og matematik! i matematik, skal jeg redegøre for chi^2 og derefter i analyse delen bruge chi^2 på nogle data. jeg har bare utrolig svært ved at redegøre for chi^2, da jeg ikke synes der står noget nogle steder... -
Hjæp til organisation (B&O) SRP-opgave
ForumindlægDavs! Jeg skriver SRP om Bang & Olufsen og jeg er kommet i tvivl om hvad jeg skal skrive.. Emnet er: succes - sammenhæng mellem markedsføring og organisation Jeg skal analysere B&Os strat. planlægning og vurdere hvilke kernekompetencer de har. Og med udgangspunkt i disse kompetencer sk... -
Et valg.
ForumindlægHej alle. Jeg går iøjeblikket på stx men jeg overvejer stærkt og flytte over på HTX, hvordan er det og gå på HTX ? -
Indledning til min SRP opgave
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og skal skrive min indledning til min SRP opgave om Fraktaler og Kaos, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive og hvor jeg skal starte?. Jeg har godt læst at: En god indledning skal tre ting: 1. Den skal præsentere dit emme og hovedtrækkene i din problemformu... -
Hvor meget vægt på metoder?
ForumindlægHej Jeg ved godt at AT er metodefag/eksamen. Men hvor meget vægt lægger i på metoderne til jeres fremlæggelse? Jeg er bang for at jeg ikke, når at fremlægge min besvarelse på problemstillingerne pga. fremlggelsen af metoder tager såå lang tid. Hvor meget trækker det ned, hvis man ikke får freml... -
eksempler på ekstemporaltekster søges
ForumindlægJeg skal op i fransk studentereksamen på b-niveau (3.g) d. 10 juniEr ret nervøs over hvilke krav der bliver stillet - tror bestemt ikke jeg kan udfylde tiden med at tale et sammenhængende og varieret fransk - 30 min er laaang tid! Er der nogle der har forslag til hvordan man kan øve sig på den fo... -
finde det årlige beløb+rente ud af fem år
ForumindlægHvis jeg køber noget på afbetaling til 50000kr. og 7% i årlig rente. hvad er det totale beløb efter 5 år. har fundet ud af at jeg ska betale 50000*(1+0,07)^5 = 70127 kr. ialt. efter 5 år. men hvordan finder man, hvad jeg skal betale det første år? andet år? osv. på forhånd tak. -
antal problemstillinger
ForumindlægJeg skriver i fagene historie og biologi, jeg har valgt at skrive om Darwins evolutionsteori, men lider pga. pladsmangel. Har hele 9 problemstillinger: • Hvem var Lamarck? Og hvad betød han for Darwin? • Hvor rejste Darwin hen? • Hvad er hovedpunkterne i Darwins evolutionsteori? o ... -
Rumkapløbet
ForumindlægJeg vil høre om der var andre der skriver om Rumkapløbet, og hvad i evt. belyser og hvad jeres problemstillinger er? -
religion/samf. - metode
Forumindlæger der nogle som skriver i religin og samf. som har lavet metode, teori afsnittet færdig ? er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, derfor ville det være nice hvis en kunne komme med noget som kunne hjælpe mig igang:) Og forresten skriver om indvandrere i Danmark;) -
Psykologi model til eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h... -
Introduktion til indeledning
ForumindlægHej allesammen :) Jeg vil meget gerne spørge jer om hvordan man generelt kan skrive en indledning, og om man kan indsætte spørgsmål i sin indledning af en historieopgave. Mange venlige hilsener I-Ved-Hvem :D -
Hvordan forgår eksamen?
ForumindlægJeg har haft nogle ringe vejleder hele vejen gennem gymnaiset med hensyn til AT og har samtidig været ekstremt dårlig til at stille spørgsmål.. Så nu prøver jeg her i stedet, studerende er ofte bedre til at forklare. :) Jeg skal til eksamen i AT og jeg har ikke styr på hvad der skal ske. Hvad går... -
AT - Darwin biologi og religion. METODE
ForumindlægHej venner, Jeg skal om et par dage op i min AT opgave vedrørende skabelse og evolution (med udgangspunkt i darwin og d. gamle testamente). Dertil har jeg som metode i biologi omtalt empiri, og i religion hermeneutik. Nu har jeg erfaret, at der bliver lagt meget vægt på metode, og derfor ville j...
