Almen studieforberedelse (AT)

Hvor meget vægt på metoder?

07. juni 2015 af nejvelda - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg ved godt at AT er metodefag/eksamen. Men hvor meget vægt lægger i på metoderne til jeres fremlæggelse?

Jeg er bang for at jeg ikke, når at fremlægge min besvarelse på problemstillingerne pga. fremlggelsen af metoder tager såå lang tid. Hvor meget trækker det ned, hvis man ikke får fremlagt alle problemstillinger eller i hvertfald ikke uddyber særlig meget?

Hvor lang tid har man selvstændigt til at fremlægge i? Nogle siger det er 10 min andre mener det er 15 min.

På forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
07. juni 2015 af gariban

Sats på MAKS 12 minutter selvstændigt! :)

Det er i orden at frasortere nogle problemstillinger men begrund hvorfor!!! 


Svar #2
07. juni 2015 af nejvelda

Mange tak for dit svar!!

Jeg er ekstrem meget bange for denne eksamen!! Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan besvare lærerens eller censors spørgsmål?


Brugbart svar (1)

Svar #3
07. juni 2015 af gariban

Hey,

Jeg skal selv op til denne eksamen imorgen :) Jeg deler din nervøsitet. 

Jeg synes ikke du skal være nervøs. Jeg har også været nervøs hele dagen, men husk i sidste ende så er eksamen blot en øjebliksbedømmelse.
Det kan selvfølgelig være du ikke kan besvare lærerens spørgsmål. Men lærere er ikke onde, de vil få det positive ud af dig. Så stiller de et nyt spørgsmål ;)

Hvis du FØLER du har gjort alt hvad du kunne så pak dine ting i dag og hvil dig godt og grundigt :).
Held og lykke imorgen


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. juni 2015 af K92H (Slettet)

De lægger stor vægt på dine metoder, så dem skal du have 100% styr på. Du skal nødvendigvis ikke fremlægge alle dine problemstillinger, men underbygge en eller flere af dem med nye undersøgelser. Det kan f.eks. være et diskuterende spørgsmål i din problemstilling, som du har nyt materiale til. Lærer og censor har jo læst din synopsis, så du skal ikke bare lave en slavisk gennemgang af dine problemstillinger. 

Held og lykke med eksamen :)


Skriv et svar til: Hvor meget vægt på metoder?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.