Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13101 til 13120 af 38620
-
Seriøst problem!!
ForumindlægSidder med et seriøst problem! :( Det dreher sig self om tysk. Problemet er at jeg på ingen måder fatter tysk grammatik, men scorer alligevel 12-taller!??? Jeg kan bare hører når det skal være rigtigt, startede med at snakke tysk da jeg var 6! Stilene er selvfølgelige ikke fejlfrige, men det ... -
"Femme Fatale"
ForumindlægHej.. Jeg har analyseret en sang, men jeg fandt aldrig ud af hvad "Femme Fatale" betyder, som synges i sangen. Der’ ikke meget femme fatale jeg når kun lige at få lagt en kabale Er der nogen der kan hjælpe? :-/ -
eksamen
Forumindlæglucky me - skal op i mundtlig tysk, hvilket er ment ironisk..Tænkte på om der var nogen der lå inde med nogle oversættelser, som ligner dem man får til eksamen? det er nemlig den del jeg frygter mest..Håber nogen kan hjælpe:) -
Hvor lang tid?
ForumindlægHey... Nu nærmer tysk eksamen sig snart, og vil meget gerne høre hvor lang tid man egentlig er inde og snakke med lærerne, inden man får karakteren, for lærerne skal vel også have lidt tid til at snakke sammen:) -
Nogen der kan forklar den tekst om hitler?
Forumindlæghej jeg har en tekst om tyskernes passivitet som gerne kunne være en af grundene der skulle fortælle hvorfor tyskerne ikke gjorde oprør mod hitlers magovertagrelse, men jeg kan ikk rigtig forstå teksten. er der ik lige nogen der vil læse den og forklar mig teksten gerne grundigt? har problemer me... -
Uddannelsesparat?
ForumindlægNår man skal bedømmes om man er uddannelsesparat, skal man også bedømmes af sin Tysk lære? For ellers mener jeg, at jeg ikke har en logisk chance -.- -
analysering
ForumindlægEr det korrekt analyseret? Die Liebe ist ein wildes Tier Subjekt / grundled = Die Liebe Verbal / udsagnsled = ist Adjektiv = ein wildes Tier Sie atmet dich, Subjekt / grundled = Sie Verbal / udsagnsled = atmet Direkte objekt = dich sie sucht nach dir Subjekt / grundled = Sie Ver... -
oversættelse af en sætning
ForumindlægEn som vil hjælpe mig med at oversætte denne sætning til tysk:Erik, der har lovet Julie at komme senere, må blive i Østberlin.På forhånd tak.... -
3. sprog som adgangskrav
ForumindlægHej! Jeg vil gerne starte på syddansk til næste sommer og skal bruge et 3. sprog. Jeg vil helst have fransk, da jeg har haft det i forvejen. Men det er åbenbart svært at få, da jeg har brug for det på på A-niveau. Jeg tænker tysk eller spansk. Spansk har jeg snuset lidt til, men synes udtalen ... -
En tanke.
ForumindlægI 2.g vil jeg kun få 2 eksamener, fordi jeg vælger 5 højniveausfag. Jeg har tænkt mig at afslutte tysk på b-niveau. Ville jeg på nogen måde kunne få lov til at få en ekstra eksamen? Her tænker jeg på at skrive skriftlig tysk med tredje g'erne. Jeg vil stadig blot afslutte tysk mundtlig på b-n... -
Forskel?
ForumindlægSidder og tvivler lidt.. Hvad er forskellen på analyse og fortolkning? -
musik eksamen - c-niveau
ForumindlægHvordan foregår eksaminationen? er det i grupper eller enkeltvis? Jeg har hørt vi skal analysere et musiknummer og spille et nummer.. Men jeg kan overhovedet ikke finde ud af at analysere! -
SSO spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SSO, men er blevet i tvivl om hvordan det skal forstås, når ens opgaveformulering bl.a. lyder: Analyser og fortolk romanen med fokus på bla bla bla.Skal man så udelukkende koncentrere sig om "fokuseringsstederne"? Eller skal man alligevel gennemgå hele ro... -
Hjæælp til "Heidenröslein"
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for lidt hjælp til digtet "Heidenröslein" af Goethe. Fortstår godt hvad digtet handler om, men er der nogle der evt har lavet en nærmere analyse og fortolkning af det, vil gerne vide den nærmere betydningen af digtet.På forhånd tak:) -
SRP
ForumindlægHej sp Hvad må man og hvad må man ikke i en historisk analysere -
hugget sukker
Forumindlæghej er der nogle som ved hvor jeg kan finde noget om sevn holm en novelle som jeg skal analyser som hedder hugget sukker. på forhånd tak -
Præimplantationsdiagnostik(PID), hjælp?
ForumindlægKan nogle forklare hvordan PID foregår? I hvilket stadie bliver ægget taget ud af moderen? og hvordan analyserer de for evt. fejl? -
En æggesnaps
ForumindlægNogen som har lavet en analyse af novellen "en æggesnaps"? som ikke er til at finde nogen steder på internettet, men som kan sende til mig privat ? Det vil betyde rigtig meget :) mange tak.. -
En københavner i Jylland
ForumindlægHalløjsa alle brugere :)) Er der nogen der har analyseret essayet "En københavner i Jylland", hvis det er tilfældet må i meget gerne skrive til mig :) -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen...
