Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13121 til 13140 af 40685
-
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
kombinatorik
ForumindlægAnne havde planlagt at besøge 6 forskellige butikker, men da hun har for lidt tid til sin rådighed, beslutter hun sig for kun at besøge 4 af de 6 butikker. På hvor mange måder kan hun udvælge de [4] butikker, hun kan nå at besøge ? I hvor mange forskellige rækkefølger kan hun besøge [4] af... -
Karakterer: Afsluttende fag.
ForumindlægHej Lad os sige at jeg har mat på C. Kommer mit årskaratkter i mat på mit gennemsnit eller er der en prøve sidst i faget, og det jeg så får der er det som kommer på beviset? på forhånd tak :) -
Dumpet studentereksamen?
ForumindlægHej jeg går på HHX på 3 år gang og skal til at afslutte gymnasiet. Jeg er lidt i tvivl fordi min gennemsnit ligger ikke særlig højt og der er chance for at jeg ikke får huen. Derfor lyder mit spørgsmål at hvis jeg ikke får huen kan jeg så have muligheden for at gå et år om igen eller er jeg nød t... -
Studiekort-hvad skal det bruges til?
ForumindlægHej ja, hvad skal det bruges til? på forhånd tak -
DROPPE 3.g
ForumindlægHej Alle, jeg går i 3. g nu. Men har opdaget, at jeg er gravid. Hvilke muligheder har jeg, hvis jeg dropper ud i år? Kan man tage året om igen? Altså enten på den nuværende gymnasium eller på VUC? Håber nogen kan give råd :) -
Skitser en mulig graf for f
ForumindlægHey, er der nogen der kan hjælpe med en opgave? Billede af opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd -
Hvilken tid?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl med denne sætning:\n\nHvis man er ateist, afskyr man religion.\n\nHvis vi ser bort fra, hvas sætningen egentlig betyder, bliver det så:\n\nSi on est atheiste, on *** le religion.\n\nSkal der i *** bruges futur eller conditionnel? Det burde jo være futur, i betydningen ligger d... -
synopsis omkring krig og medier
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis i samspil mellem fagene religion og samfundsfag med overemnet "krig og medier". Jeg vil høre, om der er nogen der har nogen ideer til, hvilket emne jeg skal vælge. Opgaven skal omhandle en krig (eller krigslignende situation), og da det egne fag er religion, ... -
en sætning
ForumindlægDer er millioner af mennesker i verden, for hvem religion er en naturlig del af deres identitet og deres grundværdier, og som har et ganske reflekteret forhold hertil. engelsk version There are millions of people in the world, for who religion is a natural part of their identity and their land ... -
Bedre karakter?! Hjælp
ForumindlægHej Jeg har prøvet at få en bedre karakter i religion her i 3.g, men det er ikke rigtig lykkedes mig.. Jeg synes heller ikke rigtig, jeg kan forstå på min lærer, hvad det et det kræver at få 12 i faget. Jeg har prøvet at søge rundt på nettet for nogle råd, men har desværre ikke fundet noget:( S... -
Jeg er desperat , hjælppppp !!!!!
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 2.g, jeg har matematik på B-niveau, jeg hader virkelig meget matematik. Jeg kan ikke sætte mig ind i faget, og til sommer skal jeg op til en skriftlig eksamen... Jeg er bange for at dumpe :( hvad skal jeg gøre ?? Hjælp mig ??!! :( -
Tage 1.g om????
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Lidt eksamenshjælp
ForumindlægEksamen står for døren, og jeg har været så heldig at få udtrukket kemi. Jeg har kemi på højtniveau. Det jeg godt kunne tænke mig var udover mine egne noter, noter om følgende: -Forskellige typer reaktioner (addition, substitution, elimination, osv.), hvordan man kan se hvornår det er det ene o... -
Spørgsmål til forberelses af Buddhisme
ForumindlægHej jeg skal op i religion og har fundet nogle rigtige gode spørgsmål herinde som har hjulpet mig meget med de enkle religioner. Men jeg kan ikke rigtigt finde nogle central spørgsmål for Buddhismen som evt. kunne hjælpe mig på den rette vej. Såå hvis der er nogle der har nogle må de meget gerne... -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Teser
ForumindlægHvordan skal ordet "Tese" helt præcis forstås? En tese eller et argument i en filosofisk tekst, hvad er det helt præcist? -
hjælp til en opg.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der lige kan give et godt råd.Jeg skal give henholdsvis en religiøg og videnskabelig fortolkning af samme begivenhed.bl.a. solopgangnaturkatastrofebilulykkefødseldødsfaldved fødsel og dødsfald ville jeg videnskabeligt mene det var en biologisk proces, og religiøst vil... -
Tabu - definition?
ForumindlægHvordan vil i definere et tabu?Er det forkert når jeg siger, at Tabu: forholdsregel som træder i kraft i forbindelse med en kontakt/tilnærmelse til det hellige.Har nemlig også set en anden definition. Hvad siger i? -
Jehovas vidner
ForumindlægHey, sidder og er ved en skriftlig opg. om jehovas vidner, da vi så "to verdener" i dansk. men kan simpelthen ikke finde et svar på hvorfor folk melder sig ind i jehovas vidner. plz, hjælp!
