Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13141 til 13160 af 63055
-
Pendul og svingningstid
Forumindlæghejsa... Vi havde i klassen lavet et forsøg i Fysik, hvor vi skulle finde ud af, hvike fysiske størrelser, der havde inflydelse på penduet. Konklusionen var, at snorens længde havde stor inflydelse, men jeg ved bare ikke det der med teori... Er der nogen, som kan forklare mig om teorien for pe... -
HJÆLP Rapportskrivning HJÆLP
ForumindlægHej. Min klasse har fået en rapport for for første gang i fysik/kemi. Vi skal skrive formål til rapporten, og det har jeg svært ved. Det skal være mindst en halv side. Vores rapport skal handle om noget i rummet som fx planeter, stjerner, rumfartøj osv. Jeg vil ikke have jer til at skrive den fo... -
Kemi på A nivo
ForumindlægHvordan er det? overvejer at vælge det, har i øjeblikket: Fysik B og Kemi B Skal vælge et af dem, som skal opgraderes. Jeg er lidt i tvivl. Er ret god til kemi, een af de bedste i klassen (hehe.) Overvejer derfor kraftigt at vælge kemi på a. Men dem jeg har snakket med har sagt, at det skulle ... -
brydningsindeks.hvorfor fra luft til glas i det ene tilfælde og glas til luft i det andet??
Forumindlæghej søde mennesker! jeg sidder her med en fysik opgave, med lysets brydning. Vi har lavet nogle forsøg i klassen, med en prisme og laserstråle, hvor vi er nået frem til nogle forskellige resultater. MEN spørsgmålet lyder: lyset bliver sendt fra luft til glas til luft - lige meget hvordan prisme... -
Elasticitetsmodul
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive lidt om træ egenskaber mv. i et teknologiprojekt og er nået til træs elasticitet. Jeg skal fremlægge materialet for min klasse og mine teknologilærer er meget fokuseret på om vi har materialets elasticitet med i fremlæggelsen. Men jeg må ærlig sige jeg synes det er ret i... -
Radioaktiv støvsuger?
ForumindlægHey you (: Skal op i mundtlig fysik til FSA-eksamen på fredag. Kiggede lige nogle forskellige dispositioner i gennem her på Studieportalen. Faldt over en disposition for Radioaktivitet, hvor en elev, i begyndelsen af prøven, vil stille en støvsuger ned i en kælder. Lidt længere fremme i prøven v... -
Induktion & vekselstrøm (;
ForumindlægHej super kloge mennesker (; Jeg har (som så mange andre i min klasse) valgt at lave en masse andre ting i fysik end at følge med (; Det resultere i at jeg har eksame på torsdag og jeg ved intet om iduktion & vekselstrøm.. :( Jeg har bøger og andre ting, men jeg forstår ikke det store af det... -
Darwinisme og Religion
ForumindlægHej, jeg sidder her med et projekt i AT, mellem Fysik og Religion. Og jeg har fået emnet "Darwin, Evolutio og Reception" og jeg tænkte om der var nogen der kunne give mig nogle gode råd til opgave. Jeg skal både aflevere en opgave, og fremlægge den på klassen. Den hjælp jeg søger er ho... -
Gym. Hævning af fag
ForumindlægJeg har lige et par spørgsmål angående fagene på gymnasiet. Jeg spurgte min studievejleder, men han kunne ikke give mig et konkret svar. Hvis jeg fx har matematik B som studieretningsfag og jeg så hæver det til A som valgfag, bliver jeg så ved med at have B-timer sammen med resten af klassen og h... -
Prikforme for fedtsyre-molekyle
ForumindlægHej Jeg sidder og skal finde ud af noget om opbygningen af fedt, proteiner, og kulhydrater. Jeg går i 8. og vi har ikke haft fysik i sidste periode, så jeg er lidt i tvivl om hvordan man gør. Er der en der vil tegne en prikformel af et fedtsyre-molekyle? Det er nok letter med en stregformel, me... -
Jordens salte - Mangel på forsøgsopgaver.
ForumindlægDet er sådan, at jeg kun har fået et uddrag af de forsøg, vi har arbejdet med, da vi havde emnet i 89;ende klasse. Jeg skal op til fysik her på fredag, og jeg har efterhånden hevet hårene af mit hoved i frustration over mangel på opgaver. Vi har fået af vide, at der ikke bliver mulighed for ... -
b) Benyt modellen til at bestemme hvor meget lyset vejer når det har brændt i 2,5 timer?
ForumindlægHej! kæmper også lidt med den her opgave, og ville bliver virkelig taknemlig hvis der var en der kunne give en hjælpende hånd? Opgave 3. En klasse har lavet forsøg i fysik. De har fundet ud af, at når et fyrfadslys brænder, kan sammenhængen mellem hvor lang tid lyset har brændt t (målt i timer... -
Bestået eller ikke Bestået??
Forumindlægjeg har været oppe i skriftlig fysik og det gik ikke så godt, jeg dumpede, jeg vil så bare spørge om faget er dumpet ??? for der er nogen fra min klasse der siger at man skal tage sin årskarakter og tage gennemsnittet af alle 3 karakterer, kan det passe. håber nogen kan lette mit hjerte, idet at ... -
Erklæret ikke egnet
ForumindlægHej jeg var til skolehjem samtale igår, og bev erklæret ikke uddannelsesparat. Vi har lige haft termins, og jeg fik 7 og 10. Min mor og jeg har besluttet at jeg skal op til en prøve på gymnasiet, fordi vi er uenige i at jeg ikke er parat. Det består af 4*20 minutter det er elektroniske prøver, je... -
ideer til SRP i mat/it
ForumindlægJeg går i Matematik og Informationsteknologi klassen og skal til at vælge emne i srp. Matematik er et krav at have med, men ellers må jeg vælge alle b/a fag. har følgende fag: Dansk A Engelsk A Teknikfag A (mekanik) Matematik A Fysik B Kemi B Informationsteknologi B Teknologihistorie B T... -
Bioteknologi A eller Kemi A?
ForumindlægHej jeg går på stx i 1.g og er i tvivl om jeg skal vælge retningen med Kemi A eller biotek A (de begge er med Mat A og Fysik B) Hvis jeg nu valgte at tage Kemi A vil jeg gerne have Biologi B som valgfag (hvilket næsten udgør bioteknologi) Men er i tvivl fordi klassen med kemi A er utrolig spli... -
Kan jeg skifte studieretning efter 8 måneder på gymnasium
ForumindlægHej Studieportal jeg går i en Mat, fysik og kemi linjen og efter 5 måneder i den, kan jeg slet ikke lide klassen vi kun 3 piger og hvis jeg skal være ærlig kan jeg slet ikke se dem som nogen jeg ville være sammen med, jeg vil bare spørger om det muligt at skifte fra nu af, til biologi, kemi lin... -
Er det realistisk?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en pige, som går i 9. klasse. Jeg vil meget gerne gå på universitet i udlandet mine primære tanker er Oxford og Cambridge, mit snit er på 10,7 og mine standpunkts karakterer har et gennemsnit på en ren 109;er. Det skal siges, at jeg som valgfag i skolen har fransk, så je... -
beregne partialtryk under havoverfladen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med en fysik-opgave? Den lyder: Der udføres en dykning til 30 meters dyvde under en havoverflade, ved hvilken atmosfæretrykket er 760 mmHg. Havvands densitet er 1025 kg/m3. Det antages at dykkeren holder en kernetemperatur på 37 grader celcius under dykningen og ... -
Mundtligt eksamen - spørgsmål bliver udleveret på forhånd
ForumindlægHej Når man skal op i mundligt i et fag, får man så nogle spørgsmål på forhånd, altså inden eksamen, som man kan forberdre sig på?
