Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13141 til 13160 af 23765
-
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
VALGFAG
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal til at vælge valgfag her i næste uge, men jeg har slet ikke besluttet mig for, hvad jeg præcist skal vælge. Grundet mit høje antal timer, har jeg kun plads til ét enkelt valgfag, og det ligger imellem følgende: Engelsk (B->A), biologi (C->B), programmering (c) ... -
Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag?
ForumindlægNu har jeg gennemsøgt google, samt ringet til den kommunale vejledning for at høre, om der findes en Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag? Jeg vil nemlig meget gerne vide, hvor meget mit gennemsnit bliver "udhulet" af andres kunstigt pumpede gennemsnit, da jeg ikke k... -
procent regning
Forumindlæghej alle sidder og laver en samfundsfag opgave og jeg skal finde procent stigning. hvor stor er procentstigning når et tal går fra 3200 til 18000 nogen der kan hjælpe. på forhånd tak -
andengradsligning (matC)
ForumindlægHvordan omskriver jeg ligningen (x-2)2=3(x-2) til en almindelig andengradsligning ax2+bx+c=0 ? -
eks. - differentialregning
ForumindlægHej derude, Hvis I fik dette spørgsmål til eksamen, hvad ville I så gøre/ snakke om? Differentialregning - regneregler Du skal redegøre for nogle af de regneregler, som gælder ved beregning af differentialkvotienter; herunder skal du specielt behandle produktreglen. Jeg ville først snakke om no... -
Det kreative menneske
ForumindlægVi har projektopgave i næste uge og overemnet er "det kreative menneske". Har i nogle ideer til hvad jeg skal fremlægge om? Jeg skal også bruge et produkt :-) -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
Hjælp
ForumindlægHej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske? -
magnet
Forumindlæghvor kræftigt er det muligt at lave en magnet, såfremt det ikke må være en elektromagnet? -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
varmefylde eller?
ForumindlægHei folks. Er der nogen der kan fortælle mig om vands varmefylde er det samme som den specifikke fordampningsvarme for vand. På forhånd tak :) -
Enheder i idialgasligningen
ForumindlægJeg har et par spørgsmål til et par af de værdier der indgår i idealgasligningen p = tryk (dette er det ydre tryk der påvirker gassen, right?) V = volume (er det i cm^3, liter, milliliter eller hvad?) n = stofmængde (samme, hvilken enhed?) -
Lineær modeller
ForumindlægHey. Vil I hjælpe mig med at give et eksempel på en lineær model. Og forklare hvorfor man normalt ikke kan forvente at punkterne ligger præcist på en rette linje. Og også hvordan man kan udføre en lineær regression og hvordan man kan vurdere om en lineær model er "god". Jeg er sprog... -
Må man redigere i problemformuleringen?
ForumindlægMå man redigere i sin problemformulering i synopsen? -
Eksamener uden for studieretning
ForumindlægJeg skriver om, hvordan det kan være at især humanistisk linje kan risikere at ramme kun naturvidenskabelige fag til mundtlig eksamen op gennem alle tre år i gymnasiet. Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som føler sig presset pga. dette, eller bare jeres generelle holdning til, at man ikke... -
biologi og fagudtryk
Forumindlægfindes der en slags ordbog til alle de fagudtryk... som f.eks. mitose - den somatiske cele deling ? -
Hjælp, tak.
ForumindlægHej, Mon der er nogle, der kan give nogle eksempler på, hvornår eller hvor man bruger eksponentielvækst, potensvækst, andengradspolynomier og vektorer i det virkelige liv? Det ville være super, hvis der var nogle, der ville hjælpe. :) -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ...
