Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13181 til 13200 af 20688
-
Diagram
ForumindlægHej. Jeg skal lave et diagram, ud fra nogle tal som jeg har udført et forsøg af i fysik. Kan bare ikke finde ud af at lave det på computeren. Talne er vist på det vedhæftede papir. Der er også et diagram, men det er forkert det jeg har lavet. Er der nogen der kan hjælpe mig med at la... -
Off-akse
ForumindlægHej - jeg er godt igang med SRP omkring optik og linser. Er stødt på et begreb som jeg ikke rigtig kan finde en definition af. Begrebet er "off-akse"? Har spurgt nogle fysik lærer, men de ved det ikke rigtig.. Så søger hjælp her. -
Hmm, har i skrevt opgave om dette?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
nogen der har skevt opgave om dette.?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
Hjælp til faktaspørgsmål
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er krop, identiet og idealer - samfundsfag, idræt og fysik. Vi har valgt at have om reality i forhold til medierne, og vi mangler 15 faktaspørgsmål. Nogle ideer? -
AT- i tvivl
Forumindlægjeg har valgt at skrive om Astrologi/astronomi med fagene Religion og fysik. men jeg har fortrudt lidt mit valg. for jeg har ikke helt en klar ide om hvordan jeg skal sætte det sammen... hvis nogen af jer har ideer så kom med dem :D -
Indhyldningskurve
ForumindlægHej Et lille spørgsmål til fysikeren: Hvad betyder ordet "indhyldningskurve" og hvad har det med resonansfrekvens at gøre? Jeg håber, at der nogle der kan forklare mig det. På forhånd tak og fortsat god aften! /Sonu -
Opgaveark til "Den hoppende bold"?
ForumindlægHej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak -
haster!
Forumindlæghjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please?? -
raketforsøg?
Forumindlæghej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
Afvigelser Acceptabel?
ForumindlægSidder og kæmper med den sidste del af en fysik-rapport der skal laves inden jeg kan holde ferie. Jeg er i gang med fejlkilder, men kan ikke huske hvor stor en afvigelse i % jeg må have for at forsøger kan accepteres som god. -
Disposition om jordens skatte
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D -
HELP iam LOST :S
ForumindlægJeg sidder fast i en opgave i fysik. Den lyder således: I et kar med sprit sendes en lysstråle fra væsken op i luften. Indfaldsvinklen er 31,5 grader. Beregn brydningsvinklen og beregn den kritiske vinkel for totalrefleksion. Mange tak -
Orbit b htx
ForumindlægHej Jeg har mistet min fysik bog er der ikke en venlig sjæl der kan scane og uploade. side 267 det er fra bogen Orbit B HTX, takker mange gange og giver en øl i lufthavnen:P -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Forsøg om atomer, isotoper og halveringstid
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i fysik (fsa), og jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker: Atomkernen og isotoper Radioaktivt henfald og halveringstid Har I nogle forslag? På forhånd tak! -
Konklusion på transformation & distribuering
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak! -
hjæælp er helt blank D:
ForumindlægHej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank. -
Isotoper og radioaktivitet :o ??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme mennesker! Jeg har fået en opgave i fysik omkring radioaktivitet. Et af spørgsmålene lyder: "Hvad er isotoper og hvorfor er de interessante i forhold til radioaktivitet" Jeg ved hvad en isotop er men hvorfor er de interessante i forhold til radioaktivitet? Jeg er r...
