Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 13201 til 13220 af 63055
-
eksponentialfunktion
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave?Om en funktion f af typen f(x)=b*a^x oplyses det atf(0)=5 og f(2+x)=9*f(x)Bestem a og b. -
hjælp til 1 engelsk sætning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med denne sætning:"Life is not what you are doing. You don9;t take the good advice, which you realize afterwards you have done" Livet er det du ikke gør…. Du tager ikke det gode råd, som du ser bagefter du burde have gjort! -
Algebra
ForumindlægHej alle og godt nytår! Jeg står og skal op til eksamen i algebra. I den forbindelse er der indtil videre dukket følgende spørgsmål op (heraf nogle i forbindelse med beviser, så jeg har prøvet at beskrive situationen så godt som muligt. Mangler I oplysninger, så sig endelig til). Bogen er "... -
Forsøg, baser
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til afgangsprøve i fysik, (allerede? tænker i nok) - og ja, allerede. Prøven er blevet flyttet til januar, så vi ikke skal have så mange prøver til sommer. Er der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme... -
tegninger til forsøg...
Forumindlægbåde i kemi og fysik har jeg tit det problem at jeg bliver nødt til at lave nogle frygtelige forsøgsopstillingstegninger i paint. Så var det jeg tænkte, er der ikke et program man kan dowloade med en masse skabeloner el. noget så det ville gå hurtigere at lave disse tegninger. Kom endelige med no... -
Hjælp til supplerende læsning/bøger
ForumindlægHej jeg har brug for noget hjælp. jeg har fysik på C niveau og det burde være til at forstå, desværre har jeg orbit bøgerne, og deres pædagogisk tilgang og min indlæring harmonere ikke sammen. Forstår simpelthen ikke hvad bøgerne prøver at forklare mig. Min lærer er desværre ikke til noge... -
Opgave om Aspirin
ForumindlægHej, Jeg har fået tilopgave at lave en opgave om Aspririn i fysik og kemi. Jeg er i gruppe med to andre så vi har delt opgaverne. Jeg har fået til opgave at skrive/finde bivirkninger af indtaelsen af Aspirin. Der står ikke specialt meget inde på nettet, og i de kopi ark, jeg har fåe... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p... -
Problemstillinger
ForumindlægVi har AT-uge, og vores overemne er renæssancen. Vi har fangene historie, engelsk og matematik/fysik. Vi har i engleks tænkt os at skrive nogle problemstillinger omkring Shakespeare, men vi ved ikke helt, hvad vi skal skrive om i mat/fys. Nogle forslag? Vi skal formulere to spørgsmål til hvert ... -
Magnetisme
ForumindlægHåber nogle kan hjælpe. Tak på forhånd. Hvilke forsøg kan man lave under magnetisme i fysik. Jeg går på folkeskolen, så det er folkeskolenivuea. Håber i kan, og skriv også hvad man skal bruge af ting. -
Kvote 2
ForumindlægHej alle. Hvis man søger ind på kvote 2, hvad lægger uddannelsesstedet så vægt på? Tager de en ud fra karakterer eller gennemsnit? Den uddannelse jeg overvejer at søge ind på, skriver at man skal have haft fysik på B niveau, hvilket jeg ikke har haft, kan jeg stadig blive accepteret? Jeg ved de... -
Studieretning-inspiration
ForumindlægJeg går i 2g og er netop igang med at skrive min studieretningsopgave. Jeg skriver i mat-fysik og håbede på om jeg måtte se en opgave for at få noget inspiration til hvordan opgaven skal bygges op, hvad den skal indeholde etc. Håber jeg får svar hurtigst muligt. Den skal afleveres på mandag kl 12. -
Anvendelse
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP en af punkterne under min problemformulering lyder således: Diskuter på grundlag af konkrete eksempler hvordan matematikken fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets europæiske samfund? Har virkelig prøvet og finde noget om det på nettet men kan ikke der står kun... -
f9;(x) og en lille ligning
ForumindlægHej!Jeg har fundet f9; for en brøk, men jeg får ikke det korrekte. Kan I ik lige sige hvor min fejl er?1)f(x)= x/(x^2-2x+9)f9;(x)=((1*(x^2-2x+9))-(x*(2x-2)))/(x^2-2x+9)^2=> f9;(x)=(x^2-2x+9x-2x^2-2x)/(x^2-2x+9)^2=> f9;(x)=(-x^2+4x+9)/(x^2-2x+9)^2Men så bliver d=52, og da jeg ger... -
Iliande, hvad skal man komme ind på?
Forumindlæghey alle sammen skal til old eksamen her om et par dage.. jeg har de sidste par dage været igang med gennemgang af pensum så som odysseen, medea osv. har fået en lille del af iliaden også(sang 3 og 9) så tænkte jeg hvad kan man komme ind på når det har med iliaden at gøre? og hvordan kan man samm... -
Tryk (opgave)
ForumindlægHej allesammen ...:)jeg sidder lige og prøver at løse en fysik "tryk" opageve men er gået i stå..."Trykket 1 atm er ca. lig med trykket fra en 10 cm høj vandsøjle. Vi vil konstruere en dykkerklokke, der skal kunne arbejde på dybden 200 m.1)Hvor stort er trykket i denne dybde?2)Hvor... -
fra meter til nanometer?
ForumindlægHejnogen der ved hvordan jeg regner meter om til nanometer?? -
hurtigt hjælp
ForumindlægHej! hvis en bølgelængde er 632,8 nm hvor meget svar det til i meter. enheden nano forvirrer mig lidt. På forhånden tak -
hvad svare en nano meter??
Forumindlæghvad svare en nano meter til?? hvordan omregner man f.eks. 6,47*10^-7?? -
funktionstabel
ForumindlægHvad er nu en funktionstavel?
