Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 13221 til 13240 af 174810
-
Idéer til opgaver til mundtlig matematik?
ForumindlægJeg skal lave nogle opgaver inden for et emne jeg selv har valgt, som jeg så skal ind og fremlægge til mundtlig matematik eksamen. Mit emne er dagligvarebutik, og jeg har tænkt at lave nogle beregner om kassedamers løn, rumfang, areal osv af selve butikken og noget sammenligning af priser på vare... -
Hjælp til Matematik C eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik C men skal have afleveret opgaven inden eksamen, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave/stille opgaven op. Er der nogen der evt. har et eksempel som jeg kan få inspiration af? Opgaven lyder sådan: Du skal udarbejde dit eksamensprojekt. Projektet udgør ha... -
kemi a-niveau
ForumindlægHej jeg har lige nogle opgaver, så ville blive glad hvis i kunne hjælpe :) Forklaringerne er dog vigtigst :/ Vil gerne forstå det, da det skal bruges til en fremlæggelse :/ På forhånd tak! 1. Skriv reaktionsskema for forbrænding, idet formlen for PVC skrives C2H3Cl (empirisk formel) 2. Beregn m... -
Statistik-Normalfordeling, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1016, Side 257, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder)
ForumindlægOpgave 1016 En virksomhed fremstiller vaskepulver, som sælges i poser a 5 kg. Man regner med, at vaskepulver mængden i poserne er normalfordelt med middelværdien 5100 g, og at 10% af poserne indeholder mere end 5300 g. Indtegn på normalfordelingspapir den rette linie, som de kumulerede frekven... -
Oversættelse (ENG A) - HASTER!
ForumindlægHej alle. Jeg skal oversætte dette stykke: "I den offentlige debat diskuterede man derfor ivrigt, hvordan man bedst kunne danne landets indbyggere til at sætte hensynet til samfundets generelle velfærd over egne umiddelbare behov, udvise solidaritet med de svageste og i det hele taget være l... -
Biologi aflevering A
Forumindlæghej allesammen. Ville bare lige spørge om der var en der kunne hjælpe mig med at løse disse tio opgaver, fra et eksamens sæt.. Har prøvet på at løse dem hele dagen, men kan bare ikke komme videre...-----------------Ved hjælp af varmebehandling kan man fremstille triploide ørreder. De triploide ør... -
Kemi A-niveau
ForumindlægHej alle på SP Jeg en opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal besvare så håber nogen kan og har lyst til at hjælpe Guld opløses i følge reaktionsskemaet: Au(s) + NO3^-(aq) + 4 H^+(aq) + 4 Cl^-(aq) --> AuCl4^-(aq) + NO(g) + 2 H2O(l) A) Vis ved termodynamisk beregning, at reaktionen ikke ka... -
præferencer - mikro A..
ForumindlægHej - nogen der kan hjælpe med mikro A. Er kommer lidt i tvivl om præferencer og nyttefunktioner, det er vel lidt det samme - kan ikke lige gennemskue hvad Glens præference er, evt quasilineær? samt hvordan ved jeg om det er muligt at løse det via. larange? MAnge tak! Den studerende Glenn befin... -
Dansk A Eksamen - forberedelse.
ForumindlægHej Alle:) Jeg skal snart til eksamen i DANSK A på hf. Jeg sidder og er igang med at forberede mig, men syntes mine noter bliver noget rod. Er der nogen af jer der kan give et godt råd til at holde styr på dem? Jeg skal op i 2 kendte tekster + en ukendt. Hvis jeg nu læser alle min afleveringe... -
Eksamen i samfundsfag A - problemformulering
ForumindlægHejsa, vi er tre piger der sidder til 24-timers eksamen i Samfundsfag A Vi har trukket økonomiske og politiske udfordringer, med bilag der fokusere på den økonomiske situation og om vi skal bruge af overskuddet på råderummet, samt hvordan pengene skal bruges. Vi har lavet følgende problemformule... -
Cirkel og tangent, Vejen til Matematik A2, Opgave 40, Side 45, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 40. En cirkel har centrum i ( -1, -2 ) og går gennem punket P ( 4, 1) a) Bestem en ligning for cirklen Min løsning: Cirklen med centrum i C = (a,b) og radius r har ligningen: ( x - a )2 + ( y - b )2 = r 2 Jeg indsætter C = ( -1, -2 ) og punktet P ( 4, 1 ) ( 4 -(-1))2 + ( 1 - (-2))2... -
Mundtlig Matematik - 9 Klasse
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen, og jeg tænkte, er den nogen der har trukket mundlig matematik til folkeskolens afgangseksame og hvis i har, hvordan hår det gået? -
Skr. eksamen i matematik
ForumindlægEr der nogen, der skal til skriftlig eksamen i matematik torsdag d. 12/5? For så vil jeg spørge hvordan i øver jer? Har i nogle gode råd..? -
Dispostion i mundtlig matematik
ForumindlægHjæælp!!! Sidder og forsøger at lave en dispositon til mundtlig matematik, men kan simpelten ikke kommer igang. Hvordan kan jeg f.eks. stille den op??? -
Dumpet matematik 1.G?
ForumindlægHalløj alle sammen! :D Jeg har brug for et hurtigt svar på dette spørgsmål, helst inden lørdag. Nu går jeg i 1.G, STX. Mine karakterer ligger på standarden, middel. Men jeg har overhovedet ikke kunne følge med i matematik i år og har fået 00 x2(skriftlig og mundtlig) for års karakterer i det o... -
Indekstal Matematik C
ForumindlægHej alle - jeg skriver vedrørende min matematik lektie som er utrolig frustrerende, jeg leder ikke specifikt efter et svar, mere eller mindre hjælp. Jeg har fundet frem til at indekstallet for år 1801 København er - 100 sjovt nok Og indekstallet for år 2010 København er 523.1076999 -
Mundtlig A eksamen
ForumindlægGoddag allesammen,jeg skal op til afsætning a eksamen i morgen.Eksamen er todelt;- Caseopgave(ca 12,5 min)- Fremlæggelse af projekt(ca 12,5 min inkl spørgsmål)Jeg har nogle problemer med del 2, da man skal fremlægge noget der ikke er med i ens rapport - og så vil jeg høre om i har nogle gode idee... -
Samf. A opgavesæt
ForumindlægHej, er det ikke muligt at finde Samfundsfag A opgavesættene fra tidligere terminsprøver/eksamener? Jeg har fået udleveret en opgave til på søndag i næste uge men har gjort den væk. Problemet er at jeg har påskeferie og kan derfor ikke spørge min lærer om en ny. Det eneste jeg kan huske er spør... -
Historie A eksamen i morgen
ForumindlægHej folkens. Jeg har trukket temaet "Danmark og ideologiernes kamp i det 20. århundrede" og har trukket de følgende tekster: 1. Winston Churchill: Uddrag af jerntæppetalen (5. marts 1946) 2. Josef Stalin: Stalins svar på Churchills jerntæppetale (14. marts 1946) 3. George Marshall: Mars... -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors...
