Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 13241 til 13260 af 109300
-
Psykolog
ForumindlægJeg tager en hhx til august, og vil gerne høre om hvordan jeg kan uddanne mig videre til psykolog bagefter? Min seneste gennemførte uddannelse er 10. klasse -
Supplering?
ForumindlægHej Efter sommerferien begynder jeg i 3.g. Jeg vil gerne studere biokemi (KU), men problemet er at jeg mangler Matematik paa A niveeau og kemi paa b niveau. Kan man godt tag faglig supplering hos fx KVUC, hvis man ikke har afsluttet sin gymnasiel eksamen endnu? -
Hjælp! Jeg har brug for din hjælp!
ForumindlægHej, brugerer inde på studieportalen. Jeg har afleveret min ansøgning - fs10 2011 - og jeg har ikke endnu fået en karakter. Selveste opgaven hedder: Modtagerrettet komminukation, det vil sige at man skal ikke være i tvivl om hvem modtageren er, og hvem afsenderen er. Fs10 2011 Dansk opg. B handle... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
Hjælp - rettelse ;)
Forumindlæghej. vil nogle af jer rette i min engelsk essay, da jeg ikke er speciel god til engelsk? please ;) The short story “Lies” by Ethan Canin, is about an 18 year-old boy named Jack. The boy gets kicked out of his house by his father, and he gets his first job as a movie projectionist. In the movie... -
Opskrift til et essay på A niveau!!
ForumindlægHeej Er der nogen, som har en slags opskrift/vejledning til et Essay til A-niveau? Synes jeg kun kan finde til B-niveau :( Det ville være til en stor hjælp, hvis nogen gad at hjælpe mig :) tak -
Udregning af eksponentiel funktion ???
ForumindlægEr der nogle som ved hvordan forskriften skal se ud. ? Bestem forskriften for den eksponentielle funktion som beskriver befolkningstallet x år efter 2005 i byen Bjerrengtunnel. År Befolkning 2005 11500 2006 12400 2007 ... -
Fagtitlen
ForumindlægHvad hedder fagtitlen på engelsk -
Droppe ud af gymnasiet - alternativer?
ForumindlægJeg er lige nu ca. halvvejs igennem 1.g. I starten af skoleåret gik det egentligt udemærket, men nu går det kun ned ad bakke. Som regelt dem der gerne vil droppe ud af gymnasiet, der har det noget at gøre med det sociale, og om at de ikke føler at de har nogen at støtte sig til, især i 1.g. Men d... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej! Jeg skal til optagelsesprøve, jeg har fået et brev, hvor der står at jeg skal til engelsk, dansk, matematik og fysik kemi og at prøven afvikles som en elektronisk prøve, spørgsmål og multiple choise. Vil det så sige at jeg skal lave det på computeren og ikke til en mundtlig prøve. Er der... -
Hjælp til AT2019
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at skrive den sidste AT opgave for mig og denne gang er emnet "Havet". Og jeg kunne godt bruge noge hjælp til at finde på fag og underemner. Jeg har tænkt på at skkrive om "Atlantis" i oldtidskundskab, men jeg ved ikke hvilket andet fag der kunne pa... -
dansk gymnasium?????
Forumindlægjeg har tænkt til at tage 4 hf fag (dansk A, Biologi B, Engelsk B, Psykologi c) for at kunne søge ind på kvote 2 som sygeplejerske. men trænger lidt hjælp angående adgangskrav og eksamener. jeg har haft engelsk B på gymnasiet i norge, men ble ikke udrtukket til nogen eksamen i muntlig eller skr... -
Harvard, Yale, Oxford eller Bereklery?
ForumindlægHejsaHar undret mig over hvordan man kan søge ind på hhv. Harvard, Oxford, Yale eller Bereklery efter gymnaiset, og hvor meget det koster? -
Enzymet lipolase
ForumindlægEr der ikke lige en der kan give mig oplysninger til en brusanvisning for et vaskemiddel, der indeholder Lipolase? -
Analytisk geometri
ForumindlægHej,Jeg er i gang med en matematikopgave og er stødt ind i et problem:"I et koordinatsystem er en parabel bestemt ved ligningeny = x^2 - x + 9/4"Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt T:Bestemt til T((1/2) , 2)En linje t_1 er bestemt ved ligningen y = -4x. Bestem afstanden fra pu... -
Beregn vinkel
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvor jeg udregner vinkel B i vedlagte billede? -
Ligninger
ForumindlægHej, jeg sidder med den her ligninger og er blevet i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Er der nogen der 100 procent sikre på hvordan man løser en ligning med flere parenteser. Ligningen lyder således: 5a-(-((-3a + 2b) - 4b)+ (-7a -(a-b)) -3b) På forhånd tak :) -
FSA Færdighed
ForumindlægSå er færdighedsprøve færdig! Dejligt :D Hvad syntes I om den? Jeg syntes den var nem :P Hvad fik I den opgave, hvor man skulle beregne arealet af trekanten i kordinatsystemet? Jeg fik 5 :) Hvad fik i de de opgaver, men forholdet mellem drenge og piger? Jeg fik den første til 16 dregne og 12 p... -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
Gammastråling og livmoderkræft, Vejen til Fysik B2, Opgave 96, Side 104, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 96 En patient skal have bestrålet livmoderhalsen med en radiumkilde, der udsender gammastråling med aktiviteten 1,1 • 109 Bq. Gammakvanternes energi er 0,18 MeV. a) Hvor stor effekt afgiver kilden i form af gammastråling? Mit forsøg: E = 0,18MeV • 10-9 • 1,1 • 109 ...
