Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 13241 til 13260 af 152758
-
tværfaglig nf opgave
ForumindlægHej Jeg har virkelig meget brug for hjælp med at skrive en disposition til NF-eksamen (naturvidenskabelige fag) i kemi, biologi og geografi, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal starte eller hvordan jeg skal stille det op så min disposition passer til alle 3 fag. Please hjælp p.s. skal aflev... -
Input til valg af B-fag
ForumindlægHejsa, Håber på lidt god input. Jeg har været i gang med at afslutte en HF via online fag. Pga. fejl/forvirring omkring merit, så har jeg fået at vide, at jeg mangler at gennemføre et B-fag. Jeg havde ellers fået at vide jeg nu var jeg færdig. Derfor er jeg ved at kigge på et B-fag jeg kan genn... -
læge uddannelsen
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive on OSO-opgave der handler om hvilke uddannelse man gerne vil vælge. Og jeg har tænkt på at være læge, men har så et lille problem. Som jeg ved så indebærer lægeudannelsen mange slags typer af læge, men kan ikke rigtig finde ud af had navnet på den slags læge jeg ger... -
gymnasie
ForumindlægHEEEJ ALLE SAMMEN, ER DER NOGEN DER GÅ PÅ INGRID JESPERSEN GYM, TÆNKTE OM NOGEN VILLE FORTÆLLE LIDT OM DEN :D -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Strukturformel for C5 H12 O?
ForumindlægHej Jeg sidder og fedter med strukturformlen for alkoholen C5 H12 O. Det er en tertiær alkohol der er tale om. Nogen der har et brugbart forslag? MVH Wuhtzu -
Kemiske reaktioner, hjælp til løsning:
ForumindlægNogen der evt. har styr på hvordan man skal gribe sådanne kemiske reaktioner an? -
Kaosbillede (3.x)
ForumindlægHej SP. Endelig hedder det 3.g og det medfører blandt andre awesome ting - som at have retten til at tegne på putterne i festerne og have de gode pladser i kantinen - også muligheden for at få taget et kaosbille (fjollebillede). I vores skole plejer vi at bestemme temaer efter vores klasse-... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
Hvor kan jeg finde tabeller med tabel-værdier online?
ForumindlægJeg skal i næste uge i gang med at skrive en del rapporter og kommer i den sammenhæng til at skulle bruge en del tabelværdier. For at gøre det hele lidt lettere vil jeg høre om der er nogen der har nogle gode links til hvor man kan slå disse op eller én bog der indeholder gode omfattende lister... -
lektiehjælp søges.....
ForumindlægJeg er netop startet på 1.semester på medicin stud. i kbh. Jeg har kun kemi på C niveau, som ligger nogen tid bagud! Derfor søger jeg et kemi geni (b og a niveau) til at hjælpe mig ca en gang om ugen, så er du god til kemi, tålmodig og god til at lære fra dig, bor i københavn og har lyst til at t... -
TUTOR - KEMIHJÆLP!
ForumindlægHej, jeg læser medicin for 1.semester i københavn, og efter godt og vel 1 måned med kemi på et yderst højt niv. (sikkert svarende til A+ eller sådn) synes jeg virkelig tempoet er blevet for hurtigt til at forstå og gå i dybden med det. Derfor søger jeg en tutor til kemi. hvis du har styr på ke... -
Gymnasiel Supplering
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse kemi op på B-niveau næste år, da jeg gern vil læse biomedicin og kun har Kemi C. Men når jeg nu er i gang med at læse fag op kunne det være rart at få noget SU for det, så overvejer også at læse Engelsk A. Jeg ved at man skal have 16 timer om ugen for at få SU, men hvor ma... -
FOF
ForumindlægHej. Jeg ved godt at hvis jeg ikke har haft a i 3 år er der steder jeg ikke kan komme ind og så bliver jeg nød til at læse ved siden af for at komme ind, men hvordan foregår det? har jeg så 3 år fri for at læse matematik og så komme ind på uni? -
niveau løft eller C-fag i 3.g
ForumindlægHej SP Jeg går i 2.g og skal til at vælge valgfag til 3.g..det er sådan at jeg er meget splittet idet niveau løft har sine fordele. Jeg har nemlig lidt overvejet at opløfte engelsk B til A i 3.g da jeg så har 5 A fag i alt og dermed kan gange mit snit med 1.06. Men på den anden side vil det jo b... -
Uorganisk stofkemi (reaktioner)
ForumindlægHej :) Hvordan griber jeg en opgave som denne her an? Opskriv de dominerende reaktionsprodukter ved følgende reaktioner i vandig opløsning (overvej muligheden for forskellige reaktionsprodukter afhængigt af det relative forhold mellem reaktanterne, og anfør således dannelse af bundfald, genoplø... -
Gammelt eksamensspørgsmål
ForumindlægHer er et gammelt eksamensspørgsmål, som måske vil interessere nogle af jer. -
Kemieksamen højt niveau 2005
ForumindlægHej, ville høre om der var nogle der har lavet studentereksamen i Kemi Højt Niveau i maj 2005. Jeg Har nemlig meget svært ved opgave 3. Så ville høre om der evt. var nogle som kunne hjælpe lidt. På forhånd tak. :) Dalgaard. Opgave kan se på: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF05/Eksame... -
Spændingsrækken sammenhæng
ForumindlægHej, Jeg skal til kemi eksamen og er ved at forberede mig på et spørgsmål hvor man skal komme ind på: atomets opbygning, oktetreglen og det periodiske system. I hvilken sammenhæng med dette kan jeg inddrage en øvelse om spændingsrækken?
