Debat

niveau løft eller C-fag i 3.g

08. januar 2018 af SandyW (Slettet)
Hej SP

Jeg går i 2.g og skal til at vælge valgfag til 3.g..det er sådan at jeg er meget splittet idet niveau løft har sine fordele. Jeg har nemlig lidt overvejet at opløfte engelsk B til A i 3.g da jeg så har 5 A fag i alt og dermed kan gange mit snit med 1.06. Men på den anden side vil det jo betyde at jeg har et fyldtlagt skrema for der er jo nemlig også teknikfag på HTX som tæller som et A fag som fylder 10 timer om ugen. Derfor er jeg kommet frem til at det måske ville være bedst at tage et C fag så jeg også kan give mere tid til de fag i min studieretning som jeg afslutter (kemi, matematik, dansk, teknikfag). Det der sådan set frister de fleste til at tage et ekstra A fag er at de kan gange deres snit, men er det overhovedet det værd? Jeg ligger middel i engelsk B, så føler jeg klare mig nogenlunde i faget. Men jeg tænker mon om et ekstra A fag ville være dræbbende for en i forhold til at et A fag også fylder meget på skemaet?..hvad synes i ville være bedst? Er nemlig meget forvirret. Studievejlederne anbefaler ihvertfald at tage et c fag i 3.g :/

Håber ikke mit indlæg blev for indviklet :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar 2018 af Smut1

Du lyder ikke som om, du har lyst til et ekstra a-fag, så du bør nok lade være.


Skriv et svar til: niveau løft eller C-fag i 3.g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.