Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13261 til 13280 af 23877
-
Hvad menes med dette?
Forumindlæg"værre endnu er det, når man siger, at det er skønt ikke at være født, men for den som endnu er født snarest at gå gennem Hades' port. For hvis digteren mener dette, hvorfor forlader han da ikke livet? Det er jo op til ham selv, hvis det virkelig er hans overbevisning. Men hvis han spott... -
Eksamen IMORGEN!
ForumindlægHey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :) -
Afslutningsprøven! 1.G
ForumindlægHej er der en derude der kan fortælle mig hvordan afslutningensprøven er i AT ? det er den sammen opg som de forgårende 1.g har haft ! -
Odyssé 5. sang
ForumindlægHej alle. Jeg forstår ikke hvorfor Hermes bliver omtalt som "Argosdræberen" i 5.sang. Jeg håber derfor, at der er en der gider forklare mig det.På forhånd tak. -
komparativ metode
ForumindlægHej Alle. Kan man sige at man bruger den komparative metode, når man sammenligner med andre statestikker. Eller er det noget andet? Mvh. Sarah-Sofie -
Talepapir?
ForumindlægJeg skal til at lave mit talepapir for min AT-eksamen. Men ved ikke rigtigt hvad man skal starte med, eller hvordan man skal skrive et talepapir... Er der nogle der kan hjælpe mig?? -
BP's olieudslip i Den Mexicanske Golf
ForumindlægHej med jer. Mit emne i dettes års AT er: BP's olieudslip i Den Mexicanske Golf på olieboreplatformen Deepwater Horizon. Hvor jeg bruger fagene Samfundsfag & Naturgeografi Min problemformulering er følgende: Hvordan kan det være, at USA tillader, at der bores efter olie i Den Mexi... -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old? -
novelle
Forumindlæger det nogen der kan give mig et eksempel på novelle analysemodel, please. -
Hvad er en kraftanalyse?
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med del b) i opgave 1 (i dokumentet)? På forhånd, tak -
Dansk/historie ??
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive min dansk/historie - opgave.. Jeg går i 1.g og min lærer sagde til os at fordi vil går i 1.g skulle vi ikke gøre meget ud af opgaven; derfor har hun heller ikke rigtig sagt hvordan den skal opbygges.. Nogen der vil fortælle mig det? Og evt. hjælpe med hvordan jeg ... -
Talepapir
ForumindlægNogen der kunne tænke sig at læse mit talepapir igennem og fortælle hvordan det ser ud? Jeg har lige lavet det, så muligvis der mangler lidt, men jeg har forsøgt at gøre det kort og i punktform. På forhånd mange tak. -
Forskellige fags bidrag humaniora og samfundsfag
ForumindlægSkal op i morgen tidlig, og har lige en sidste forvirring, som skal afklares, hvis nogle kan hjælpe mig :) Hvad bidrager humaniora med som samfundsvidenskabelig metode ikke gør? Og hvad bidrager samfundsvidenskabelig metode med som humaniora ikke gør? Er det rigtigt forstået, at humaniora bidrage... -
Kilder til eksamen
ForumindlægHej.Jeg er som så mange herinde så heldig at blive student meget snart -nærmere betegnet på onsdag. Nu er jeg desværre bare så uheldig, at min sidste eksamen er historie, hvilket jeg gruer meget for, da det er mit absolut hadefag, og da jeg har meget svært ved at huske alle de perioder, krige, os... -
Marxisme
ForumindlægHej. Jeg har om Anders Breivik og tragedien der skete i Oslo og på Utøya. Jeg vil derfor gerne høre om nogle af jer kan forklare kort og godt hvad Marxisme er, da jeg skal bruge det til mit projekt. -
Kontinuitet og integralregning
ForumindlægHar et spørgsmål angående sammenhængen mellem kontinuerte funktioner og diverse beviser i integralregning. I de fleste sætninger angående sammenhæng mellem integrale og stamfunktion, f.eks. sætningerne om areal under graf eller om substitutionsmetoden, står der altid som forudsætning at: "Fu... -
vedrørende billedkunst?
Forumindlæghej allesammmen Hej, jeg skal til eksamen i billedkunst.Er der nogen der har en slags oversigt over ismerne og perioderne.evt: har jeg brug for hvordan det foregår selve eksamen og brug for nogle hits til hvordan man for gode karakter? meget nervøsMvh. Deniz -
Kunsteventyr/folkeeventyr?
ForumindlægHejHvis man nu trækker en kunsteventyr eller et folkeeventyr, ville man så sige at det hørte ind under romantikken, eller? -
STX skal ha 11
Forumindlæghey hey...skal op i engelsk morgen.og skal ha 11 for at bestånogen gode forslag , hvad man skal sige for at få de 11 stykker ??mvh. Michael -
dansk og historie eksamen
ForumindlægHej alle!Jeg frygter virkelig dansk og historie mundtlig eksamen, dels fordi de ikke er mine yndlingsfag og fordi jeg har ingen anelse om hvordan forløbet er.....Er der nogle vise hoveder derude som har været igennem det og kunne dele ud af jeres viden?Mange tak!!!!
