Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13321 til 13340 af 23877
-
isolere x
Forumindlæghvordan isolerer man x i følgende: kvadratroden af (4-2x) = -1 PÅ forhånd tak:) -
Hurtig kommahjælp
ForumindlægHej derude Har lige fået stil tilbage som skal rettes, men jeg kan ikke finde ud af nogle af de kommafejl jeg har på bl.a. en sætning. Nogle der vil hjælpe, og evt. skrive hvordan. For jeg kan godt det med grund- og udsagnsled. Men det her forstår jeg bare ikke. Skriver sætningen uden nogle komm... -
Medie
ForumindlægNogen der kender til segmentanalyse modellen? -
"The rise and fall of..." Det danske udtryk?
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i en 3. årsopgave i "Shakespeare" og kunne godt tænke mig at vide, hvilket dansk udtryk man kan bruge om "the rise and fall of..."? Er der nogen, der ved det? Har prøvet med "opstigning og fald", men det lyder ikke helt rigtigt :) Og jeg kan he... -
Gode råd til skr. musik A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg går på stx, og skal op i skr. musik A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle derude, som har været op sidste år eller før, der kan give nogle gode råd, guide til eksamener, gamle opgaver etc? Jeg har kigget både her og på studienet, og der ligger ikke meget, så håber p... -
Digt termer
ForumindlægHej alle sammen, Hvad skal rytmisk ekspressivitet betyde? -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side... -
Haster
Forumindlæghej. har siddet og lavet en lige afl opgave til morgen. ville hører om der var et geni der rette den nedenstående afl. igennem for fejl.? tak på forhånd Inline-skaten war ein Trend, der war im mitten von dem 1990s sehr groß. Der text ist von 1996, so es stimmt. Danach gemein ich, dass Inline-sk... -
AT forbandet forløb !
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive om Darwins rejse i de to fag Biologi (Naturvidenskabelige) og Dansk (Humanistiske) . Men jeg aner slet ikke hvordan jeg skal koble de to fag sammen og har rimeligt svært ved at skrive en problemformulering ? Og hey er det kun mig der bare ikke fatter hvordan man skal skrive... -
Stil om Loose Change
ForumindlægEr der nogen herinde der har skrevet engelsk stil om "Loose change" af Andrea Levy? -
Synopsis
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet præsentationen af prøveteksten og er sådan set færdig med den, men jeg vil gerne pudse lidt på den. Det er første gang jeg skal lave en synopse, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp til det. Jeg vil gerne høre jeres mening om hvad der ville være godt at persp... -
Behøves redegørelse at indgå i fremlæggelse?
ForumindlægHej Er der nogen, som ved, om man behøves at fortælle om sin redegørelse i sin AT-fremlæggelse, eller kan man blot sige, at man ikke finder den vigtig --> de har jo læst ens synopsis? Hilsen Camilla -
Ideologi = samfundsfaglig teori?
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til AT og er en smule tvivl om nogle ting omkring samfundsfag, da jeg kun har haft det på c-niveau. Kan jeg anvende en bestemt samfundsideologi som en samfundsfaglig teori? -
Bestemmelse af fedtindhold i en vare
ForumindlægHvis man vil bestemme fedtindholdet i f.esk en leverpostej, tilsætter man så leverpostejen til et en væske der består af polær og upolær. F.esk vand og rensebenzin, så kulhydrat og protein ligger sig sammen med vand og fedten ligger sig sammen med rensebenzinen. Og så måle den upolære væske... -
LUDVIG HOLBERG - HASTER!
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med en biografi af Ludvig Holberg. men jeg kan virkelig ikke svare på hvad der er karakteristisk ved hans komedier, er der nogle af jer der ved det? tak på forhånd. -
Tivoli - Erhvervscase
ForumindlægVi har netop fået udleveret Tivoli som erhvervscase. Ideen med dette indlæg er at casen kan diskuteres og man kan få noget sparing fra andre i landet. Er der allerede nu nogen der har haft denne case, eller også sidder med den netop nu. Så kom i gang og lad os få den lavet til 12. -
Annuitetslån og målsøgning???
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet opgaven: Et lån på 20.000 kr kan betales tilbage over 24 mdr, 36 mdr, 48 mdr, eller 60 mdr. med månedlige ydelser på hhv. 1.056 kr, 777 kr., 640 kr. eller 561 kr. - Brug målsøgning til at dinde rentefoden i de 4 tilfælde Men jeg har absolut ingen idé om, hvo... -
Tysk test hjælp !!HASTER!!
ForumindlægHej venner, skal til tysk test nu på torsdag og har virkelig brug for hjælp. Har mistet mange af mine noter og skal læse op på følgende ting. Verber, adjektiver , kasus etc. Håber i vil hjælpe mig da den kommer til at afgøre min skriftlig karakter. Tak på forhånd :)
