Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13361 til 13380 af 40685
-
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHej, mit navn er Tobias og jeg går på STX. Jeg har gået og tænkt over om det var rigtige valg at tage mat A da jeg nu går i 2.g og syntes det er ret svært, ville det være dumt eller overhovedet muligt at droppe ud og vælge en... -
Hvad skal jeg efter 9.?
ForumindlægHej, Jeg går nu i 9.klasse, og står over for at skulle have min uddannelsesplan klar d. 17 februar. Jeg står bare lige over for nogle problemer... Jeg har kigget på nogle forskellige gymnasier, og jeg er stadig lidt i tvivl her. Det står mellem HHX og STX, og umiddelbart hælder jeg mod en STX -... -
Begreber i religon
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religon C. Jeg er derfor i gang med at gennemgå pensum og tage notater til de forskellige begreber. Jeg er nået til hinduismen, men er kommet i tvivl om, hvordan nedenstående begreber skal forklares: 1. Overgangen fra Vedatid til Upanishaderne til Bhkatifromhed 2. Sa... -
perspektivering
ForumindlægHeej.. jeg sidder lige og tænker over hvordan man skal perspektivere buddhismen til kristendommen og/eller islam, hvis man nu trækker en tekst i buddhismen til eksamen.. Jeg ved godt at det afhænger meget af hvad der står i ens tekst, hvad det er man skal perspektivere til, men helt generelt ve... -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Træningsprojekt - karakter?!
ForumindlægHej Jeg har lige haft et træningsprojektsforløb i idræt her i 3.g. Efter juleferien skal vi så have en bip-test, som jeg har fået at vide betyder meget. Men hvor meget betyder den karakter, som ens kondital svarer til ved bip-testen? Vil det være ens årskarakter i idræt, eller hvor meget vægter ... -
Er Nazismen civilreligion?
Forumindlæger nezismen en civilreligion? er noget andet? -
Abort og relativisme?? (HJÆLP)
ForumindlægHvordan forklarer man de to sammen? Hvis en muslimsk pige har været i seng med sin kæreste, er det jo forbudt i Islam.. Da pigen ikke må indgå seksuelle relationer inden ægteskab. Pigen er nødt til at få taget en abort (i frygt for at blive slået, dræbt af sin familie).. Ser hun så på sine egne m... -
Sekularisering og Nietzsche
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal have et udkast på en problemformulering til i morgen om mit emne i AT, som hedder "Sekularisering og Nietzche" i henholdsvis religion og samfundsfag. Jeg er lidt blank og vil gerne høre, hvilke spørgsmål popper op i jeres hoveder, når i hører dette emne. Mit v... -
Jeg vil være læge, men?
ForumindlægHej Jeg vil vildt gerne være læge og jeg har et spørgsmål, som jeg håber i vil svar på. Jeg er ikke sikker på om man skal kunne engelsk, for at være læge?0. Jeg spørger om det da jeg ikke kan engelsk Jeg håber at der er en der vil svar på mit spørgsmål:) -
hvad skal jeg gøre ift. valg af linje
ForumindlægDette er et mere personligt sprøgsmål. Skal starte på STX 2020, og er næsten sikker på hvilken linje jeg gerne vil have. Vil super gerne have Biologi A og Kemi B, men jeg er bange for at ved at vælge den linje vil jeg komme i en klasse, der ikke helt er mine typer. Skal jeg bare springe ud i de... -
Sie Glotzen mich an wie eine außerirdische
ForumindlægHele min eksamens opgave om teksten "Sie Glotzen mich an wie eine ausserirdische" af monika held. Er lige så lige kommet hjem og har fået 7, ligger den ud for den som evt skal op i morgen eller senere. (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) Good luck -
Nogen som kan forklar mig hvad opgaven går ud på
ForumindlægHej Jeg har trukket dette eksamens spørgsmål: "redegøre for chokoladens kemiske sammensætning." Hvordan skal jeg forstå spørgsmålet, er der talle om de nææringstoffer chokoladen består af, altså - Fedt - proteiner - kulhydratter - vand hvordan skal jeg beskrive de kemiske stoff... -
glykæmisk indeks og kulhydrater
Forumindlæghej. sidder til eksamen nu og har trukket energistofskiftet. Jeg skal give en vurdering af kostens betydning for udholdenhedsidræt og kortvarige intensive idrætter. Jeg har skrevet noget med at man skal indtage mange kulhydrater før en konkurrence. Et højt glykæmisk indeks betyder det at det ... -
Skole ændrer vores studieretning efter 2 år
ForumindlægHej derude :-) Jeg og resten af min klasse står i en vanskeligt problem. Det forholder sig sådan, at vores studieretning er meget speciel, da vi går på to skoler. Vi går på en STX og HTX. Vi er alle meget glade for at gå på STX-skolen, men vi bryder os mildest talt ikke om at gå på HTX-skolen. ... -
Yndlingsfag..
ForumindlægOkay folkens!!Nu er der et forum hvor vi alle går og brokker os over vores hadefag..Så.. Hvad er yndlingsfaget? -
BEdre og større ordforråd?
ForumindlægHVad ska jeg gøre, for at få et bedre og større ordforråd i de sproglige fag? -
Suppleringsfag? Matematik C-B samt Historie B/Samfundsfag B
ForumindlægHJÆLP :-) Jeg arbejder som kontorelev hvor jeg er færdiguddannet i midten af november. Det har hele tiden været min plan at starte på en videregående uddannelse med start sommer 2011. Nu står jeg så og skal koordinere de suppleringskurser jeg mangler for at blive optaget på drømmestudiet. Jeg søg... -
Optagelsesprøve Plzz hurtig!
ForumindlægHej Jeg ville spørge om der er nogen der kender et nemt gymnasium her i KBH som tager let imod dem som er til en optagelsesprøve? Hilsen Adis -
Landsgennemsnittet for gymnasier
Forumindlæghej, er der nogen som ved hvad landsgennemsnittet er for de gymansielle uddannelser? det er ikke noget der skal bruges til noget, vil bare gerne se hvor jeg ligger i forhold til snittet. Regner med jeg kommer til at ligge på 9,2 held og lykke til dem der stadig mangler eksaminer
