Studievalg og videregående studie

Skole ændrer vores studieretning efter 2 år

20. juni 2014 af anonym1996 (Slettet)

Hej derude :-) 

Jeg og resten af min klasse står i en vanskeligt problem. Det forholder sig sådan, at vores studieretning er meget speciel, da vi går på to skoler. Vi går på en STX og HTX. Vi er alle meget glade for at gå på STX-skolen, men vi bryder os mildest talt ikke om at gå på HTX-skolen. I praksis fungerer det sådan, at vi går 2 dage om ugen på HTX og tre dage om ugen på STX, det var sådan studieretningen var beskrevet, og på de bettingelser har folk så søgt ind, og vi har fået en klasse. 

Vi skal til at gå i gang med tredje og sidste år efter sommer, dog har vi lige fået afvide at vi nu skal gå 3 dage om ugen på HTX, og to dage på STX. (hvilket vi virkelig helst vil undgå!)

- mit spørgsmål er så, om vi overhovedet kan gøre noget? Vi ville ikke have valgt linjen hvis det betød vi skulle gå tre dage på HTX og to dage på STX, men alle er selvfølgelig interesseret i at blive studenter til næste sommer. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2014 af MaibritG

Jeg kunne faktisk rigtig godt tænke mig at vide hvilken skole, der kan udbyde en sådan ordning for det har jeg aldrig hørt om ført. Det virker for mig til at være ret ulogisk, hvis ikke enda umuligt, at kombinere de to ift. deres fagsammensætning.

Er du sikker på at du både går på HTX og STX og ikke bare på en skole, hvor man har begge dele (Rybners i Esbjerg har det eksempelvis, men eleverne holdes adskilt)?

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

særpræget konstruktion, men kan sikkert lade sig gøre. Det kommer jo an på hvilke fag der læses hvor.

At man nu ændrer fordelingen, kan jo skyldes skematekniske årsager, fx. at du nu kommer flere timer i de fag I har på HTX-skolen. I skal huske på at I har valgt en studieretning (med de fag der nu engang hører dertil), ikke en bestemt fordeling af skoledage på forskellige skoler.

Jeg går ud fra at det ikke er en ønsket mulighed at droppe ud og starte helt forfra med noget mere almindeligt?

Hilsen Lars

Skriv et svar til: Skole ændrer vores studieretning efter 2 år

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.