Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13421 til 13440 af 20688
-
Rød kæmpe (solen)
ForumindlægHej med jer, Jeg er simpelthen stødt på en opgave i fysik som jeg har svært ved at finde ud af. Jeg håber, at I er friske på at hjælpe mig på rette vej? Opgaven er vedhæftet som billede. Tak på forhånd. -
HHX - hvad er kravene
ForumindlægJeg er 99% sikker på at jeg vælger HHX til næste år, men hvad er kravene? Jeg går i 10. klasse til dagligt) - Skal man have sin fysik eksamen i 10. klasse? Og hvilke andre eksamener skal man have? (-: - Håber i kan hjælpe -
ohm's og kirchhoffs lov
ForumindlægHej Derude Jeg har fysik forsøg i denne uge, men jeg har noget som jeg ikke helt forstår. Mit spørgsmål er hvordan kan jeg bevise at Ohm's og kirchhoffs 1 og 2 lov er rigtige eller ej? Mange tak for hjælp -
Hjæælp! Opgaver i kernefysik!
ForumindlægHej, jeg er ved at lave fysik lektier og det er nogle opgaver jeg virkelig ikke kan finde ud af at lave. Jeg har vedhæftet opgaverne, så hvis der er en der vil fortælle hvordan man gøre vil det være for fedt. Jeg har fået udregnet opgave 4 a. på forhånd tak! -
Tegn Vektor diagram og regn
ForumindlægHej SP jeg har den her opgave i Fysik, som jeg har brug for hjælp til og rettelse af jer tak på forhånd alle sammen :) http://postimg.org/image/u3r7en7w3/ og har tegnet vektor diagrammet, men den mangler R3 og ved ikke helt hvordan jeg indsætter den i diagrammet ---> http://postim... -
HJÆLP Faradays opfindelser
ForumindlægHej jeg sidder lige og er i gang med en fysik opgave og jeg har brug for lidt hlæjp!:) På hvilken måde bruger vi Michael Faradays viden i dag.? Håber virkelig der nogen der gider at hjælpe...:)!!!!! -
Problemstillinger - jordskælv
ForumindlægJeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge? -
kræfter og acceleration
ForumindlægHej :), Jeg er igang med kræfter i fysik. Nogen der kan fortælle om man skal bruge newtons 2 lov i opg a. Den skubbes vel med en konstant kraft, så den har vel en konstant acceleration ikke? Vil Ftotal i x aksen ikke være 400 N+W-Ffriktion? På forhånd tak :) -
Opdrift og fortrængning
ForumindlægHejsa, jeg har et problem med en opgave i fysik, og håber, at I vil hjælpe mig. Der er givet et legeme på 50 cm3 og masse 30 g. Spørgsmål: 3. Hvor stor en masse ethanol vil legemet fortrænge?(ρ(eth.)=0,79 g/cm3) -
Tegneprogram til forsøgsopstillinger
ForumindlægProgrammet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme... -
SRP- Emne????? Hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak. -
problemformulering
ForumindlægJeg har et AT- forløb vedrørende Tro og videnskab. Vi har et tema: Dommedag, hvor vi skal koble faget fysik og Religion sammen. Jeg er lidt stuck. Er der nogle der har et forslag til et godt problemformulering ? (Vi skal tage udgangspunkt i temaet dommedag) -
Kageform i frit fald
ForumindlægHar fået en fysik opgave for, og få indrømme, at jeg er en smule forvirret :S Vi er enige om, at når et legeme falder påvirkes det både af tyngdekraften såvel som luftmodstanden. Forstår bare ikke helt, hvordan legemet kan få en konstant hastighed? -
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
Srp renæssancens astronomi
Forumindlæghej er der nogen der vil læse min SRP og sige hva der mangler eller hva der skal rettes.. har selv læst den igennem men vil gerne havekommentar til den kan jeg sende den over mail til nogen? jeg skriver om skiftet i verdensbilledet i renæssancen i historie og fysik -
Neutroners absorptionsforhold
ForumindlægHej, er ved at lave en fysik rapport hvor vi har fået spørgsmålet: Beskriv mulighederne for kædereaktion i uran, herunder betydningen af de frigivnge neutroner og deres absorptionsforhold? Hvad betyder neutronernes absorptionsforhold? Google gav ingenting når man søgte på det. Så vil blive glad... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de... -
SRP-Raketter Korrektur
ForumindlægHej jeg har en forespørgsel. Vil høre om der er en, der har forstand på raket-fysik, der vil hjælpe mig med at læse korrektur på min SRP, som klart nok handler om raketter.. Ved ikke om det er for meget at bede folk, man ikke kender, men nu prøver jeg :) -
Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :)
