Søgning på: historie noter stx. Resultater: 13421 til 13440 af 33650
-
metoder og teorier
ForumindlægHej, jeg er på bar bund når der er tale om metoder og teorier. jeg skriver i mediefag og historie. i mediefag skal jeg analyser en film. i historie skal jeg redegøre for den periode, min film er fra og diskuterer om det er samfundet eller filmselskabet der har den fortjeneste at filmen er bleve... -
den standhaftige tilsoldat
ForumindlægHej Jeg skal spørge fra min lillesøster som skal op i mundtligt dansk om et par dage. Det handler om historien fra H.C. Andersen - den standhaftige tinsoldat. er den historie biedermeier? Kan man i så fald perspektivere historien til den periode? Har ikke selv forstand på biedermeier, så tæ... -
Skriveblokering
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en historie til dansk. I historien, skal der spilles et teater. Jeg ved ikke hvad selve teateret i historien skl handle om. Og jeg kan ikke komme videre. Alt jeg ved er at det skal været et romantisk stykke, med en dreng og en pige. Hjælp gerne med nogle gode ideer! :) -
SRP HJÆLP!
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart til at skrive SRP om nynazisme i USA. Jeg har valgt fagende historie og engelsk at skrive i. Jeg har massere at skrive om emnet i faget engelsk, men det kniber med at få historie ind. Nogen der har en idé til hvordan man kan indrage historie? -
HJÆLP !!
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart til at skrive SRP om nynazisme i USA. Jeg har valgt fagende historie og engelsk at skrive i. Jeg har massere at skrive om emnet i faget engelsk, men det kniber med at få historie ind. Nogen der har en idé til hvordan man kan indrage historie? -
HJÆLP !!
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart til at skrive SRP om nynazisme i USA. Jeg har valgt fagende historie og engelsk at skrive i. Jeg har massere at skrive om emnet i faget engelsk, men det kniber med at få historie ind. Nogen der har en idé til hvordan man kan indrage historie? -
Haster-kort engelsk aflevering til imorgen
Forumindlæghej,,, er der nogen der vil være søde og kigge min opgave igennem??? Explanation of the insight into the mind – body relation expressed in text 3 In text 3 they told the reader that, a body is the important thing in us human, that we do not have a soul. The soul is something we make up for givi... -
Naja Marie Aidt: "En kærlighedshistorie".
ForumindlægHej, jeg skal lave en analyse af Naja Marie Aidts novelle "En kærlighedshistorie" - i analysen skal der især lægges vægt på hendes skrivestil. Er der nogen, der har nogle guldkorn i den forbindelse? PS: jeg har tjekket her på studi.dk, men fandt opgaven ubrugbar.Håber I kan hjælpe! Sene... -
3.års-opgave om Karen Blixen.
ForumindlægHej.\nI min 3.års-opgave skal jeg lave en analyse og fortolkning af Karen Blixens "Drømmerne" fra syv fantastiske fortællinger med perspektivering til fortsættelsen "Ekko" fra sidste fortællinger. Hvis der er nogen der kender til teksterne eller fortolkningsmuligheder, vil jeg... -
Louis Pio og hans taler
ForumindlægJeg skal have fundet en af Louis Pios taler på tekst helst inden lørden. men jeg har haft meget svære ved at finde en end jeg havde forventet så jeg spørger nu alle jer derude om i ikke kan henvise mig til en hjemmeside eller sende mig et dokument med en af hans taler. jeg har allerede "Maal... -
Alle fag skal være bestået?
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g, og har samfundsvidenskabelige linje. Jeg havde fysik og kemi i 1.g, men dumpede kemi (00) Jeg vil rigtig gerne læse jura - advokat, men der står at adgangskravene er at alle fag er bestået. Vil det så sige at mit C-niveau fag, gør jeg ikke kan komme ind på mit drømmestudie? -
tekstens komposition?
ForumindlægHej! Ved i hvordan man finder tekstens komposition? Altså hvordan ved man om den er skrevet i flashback eller andre kompositioner! Jeg håber i kan hjælpe! :) -
Christian 8
ForumindlægHej, Christian 8 volder problemer. håber på hjælp. :) Han syn på Gud, Staten og hans egen position? På forhånd tak. Er helt lost. -
Skriftlig Engelsk
ForumindlægI marts skal jeg til terminsprøve i engelsk A, 3g! Jeg har lige nogle spørgsmål mht. engelsk skriftligt. Jeg fik af vide af min lærer, at jeg ikke må veksle mellem tiderne og jeg tror , at det er det som trækker mig meget ned i engelsk. Min opbygning af et essay bliver nok forvirrende, når jeg ve... -
EKSAMENSPROJEKT KALIFATET (HJÆLP)
ForumindlægJeg skal nu her på mandag aflevere min synopsis som skal handle om kalifatet. Jeg har nu prøvet i flere dage at nå frem til en problemstilling men kan ikke. Det der gør det svært er både at min lærer godt vil have at det skal have noget med nutiden at gøre også, og at kilderne er svære at finde. ... -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
Forladt Dukke
ForumindlægHejsa Jeg har fået et FSA ark, med 6 forskelige genre og opgaver. Jeg har så besluttet mig for nr. 5 Nr.5 går ud på at man skal skrive en novelle, som udspilles i løbet af en dag, men der skal være et eller flere flashbacks. En dukke på stranden skal spille en væsentlig rolle. Jeg har ... -
DET HASTER - Hjælp med at give mig et resume
ForumindlægHej Er der nogle, som kan give mig et resumé af ´´Overgangsalderen´´af Vita Andersen? Jeg er ved at være træt med at finde det, da jeg slet ikke kan finde nogle materialer under dette specifikke digt. -
oversættelse
ForumindlægVi har tit tænkt på dig. Wir haben öften an dir gedacht. Thobias minder meget om sin far. Thobias erinnern sehr um seinen Vater Jeg kan tydeligt huske historien. Ich kann deutlich die Geschichte gewusst Har du vænnet dig til livet på landet? Hast du dem Leben... -
Hjælp til racisme eksamen
ForumindlægSkal op i historie imorgen og har 6 punkter, jeg sidder og har lidt problemer med: - Racisme - holocaust - forfølgelse - (kan det ske igen, hvor?) - Kold krig - (konsekvenserne - kan det ske igen - problemer i dag) -Kønsroller - ligestilling ungdomskultur - oprør Stemmeret dansk...
