Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13441 til 13460 af 40685
-
Nogle der vil hjælpe mig med at finde mytologiske træk i denne myte ...1000 tak
ForumindlægMyte fra Nordgrønland 1903/1904 ID Dengang for længe, længe siden, da jorden skulle blive til, styrtede den ned fra oven, jord, fjelde og sten, oppe fra himlen; således blev jorden til. Da jorden var blevet til, kom menneskene. Man fortæller, at menneskene opstod af jorden. Småbørn kom ud af jor... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-... -
Inspiration søges
ForumindlægHej, Jeg har hårdt brug for noget inspiration til AT-synopsen. Vi skal angive fag på fredag (d. 25) og jeg er helt på bar bund. Jeg havde leget med idéen om at skrive i religion og fysik om dommedagsprofetier sammenlignet med teorier om at universet ville trække sig sammen/eksploderer - men da j... -
historie som samfundvidenskabeligt fag.
ForumindlægHej alle:) Jeg skal til AT eksamen imorgen og er derfor ved at forberede mig. Jeg har valgt at skrive i religion (c) og historie (a) og mit emen er jødernes rejse tilbage til palæstina. Da jeg har valgt at bruge biblen til religion delen har jeg brugt den hermeneutiske spiral men det anden materi... -
terrorisme
ForumindlægJeg har til min dio jeg skal forsvare valgt Engelsk og historie. Hovedemnet i første del var religion. Jeg synes selv de andre 2 fag passer godt ind i, da religion og terror jo næsten altid hænger sammen. Har nogen nogle gode kilder/bøger til dette, så gerne hjælp. Jeg er en elendig starter, m... -
Emnehjælp
ForumindlægHej Jeg er virkelig i knibe, for jeg kan slet ikke finde ud af hvilket emne og hvilke fag jeg skal bruge til årets eksamen. Overemnet er Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har biologi A, fransk A, idræt B, religion C og musik B Ville gerne skrive i en kombinatio... -
Kilder og metoder!
ForumindlægVi er lidt i tvivl om hvilke metoder vi egentlig har brugt! :S Vi skriver i religion og historie og vores emne er noget med religiøs terror - med udgangspunkt i Islam. -Det vi har gjordt (kort fortalt) er at vi i fagbøger har læst os til en historisk/politisk/geografisk baggrund for konflikten ... -
AT BIO/REL Metodepræcisering, fosterdiagnostik
ForumindlægHej derude! Jeg skal op til eksamen i morgen fredag i fagene biologi og religion. Mine lærere sagde at jeg til biologi skulle benytte den deskriptive metode fordi teori omkring DNA og PCR-metode er anerkendte og at den deskriptive metode så bare skal fungere som en forklarende faktor. Det synes... -
At dumpe på videregående .
ForumindlægHej allesammen. Jeg går på en finansbachelor uddanelse, og har til sommer 2 eksamen jeg skal igennem. Jeg er dog bange for at dumpe 1 af dem. Jeg ville bare spørge jer hvad der sker hvis jeg dumper eksamen og reeksamen. Min største frygt er at jeg bliver smidt ud af mit studie, hvilket gør mig ... -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi... -
Sange
ForumindlægHey:)Der er nu ikke ret længe til at vi blir studenter anno 2006. Så tænkte jeg på om der var en af jer, der havde super gode sange som man ku synge. og det er slf. Gym. Er der ikke en der lyder sårn:Den rigtige hue er den røde hue for den blå er nem at få?? -
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
Enkeltfag ??
ForumindlægJeg ville bare høre om det passer at man kan åbne stundetereksames beviset og lade vær med at tage til sidste eksame og derefter fortsætte med enkeltfag .. -
alvidende og jeg fortæller
ForumindlægÅH altså skal til eksamen om et par timer og nu roder jeg rund i det hele, typisk. Er det rigtigt at sige: en alvidende fortæller er skjult, hvor en jeg fortæller er åbenlys.... -
Sygeksamen
ForumindlægHvis man bliver syg til en eksamen, kan man så få en re-eksamen i selve eksamensperioden eller SKAL man først op til efter man har været igennem alle sine øvrige eksaminer? Eller skal man vente helt til august for at tage eksamen? Går i øvrigt i 3g -
Tror du på GUD??
ForumindlægHej folkens Mit spørgsmål til jer er om I tror på GUD? Og hvorfor i ikke gør hvis I ikke tror på GUd? Hvilken religion I har og hvorfor I føler jer overbevist om, at det er den rigtige religion?? Jeg er selv muslim og har den overbevisning at islam er den eneste sande og fuldendte religion,... -
udregne snit..
ForumindlægHeeey,jeg pleger at udregne snit ved at addere alle karakterene og derefter dele med antallet af karaktere.. men nu har lige fået at vide at idræt og kunsterisk fag kun tæller som en ½ karakterhvordan udregner man så det ??jeg har i alt 16 karaktere.. 2 af disse tæller kun som en halv karakter..?? -
Studentereksamen
ForumindlægHej, jeg bliver student i år og har et vigtigt spørgsmål til jer. Jeg har desværre fået 00 i min dansk terminsprøve, og det gør mig virkelig nervøs. Jeg er ret sikker på, at jeg kommer op i dansk skriftlig til eksamen, og jeg er bange for at dumpe. Mit spørgsmål er: Tæller de afsluttende fag og... -
russisk
Forumindlæger her nogen der skal op i mundtlig eksamen russisk?
