Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13501 til 13520 af 22746
-
Energi - indre energi på atomart niveau
ForumindlægJeg har 24 timers forbedredelse til mundtlig studentereksamen i fysik: Jeg har trukket: Energi - Beskriv indre energi på atomart niveau Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Det kosmologiske princip?
ForumindlægJeg har trukket til fysik eksamen 24 timers forberedelse. Og jeg skal omtale det kosmologiske princip, jeg har prøvet at læse om det men jeg forstår det ikke, nogen der kan hjælpe? -
gitterligningen, HJÆLP!
ForumindlægJeg skal lave en fysik opgave, hvor jeg i indledningen skal forstælle hvad gitterligningen er. men alle mine notater er væk, og jeg kan ikke huske det!! har det nogen som kan hjælpe mig?? -
Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?
ForumindlægHej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt -
Bøger i Mat,
Forumindlægheej alle sammen. ville hører om der er nogen der kan anbefale ekstrabøger til mat, kemi og fysik på gymnasie-niveau (primært 1.g). Altså bøger der kan bruges som supplement til undervisningen,,? -
Nogen der arbejder med bilen i AT?
ForumindlægEr der andre udover mig der arbejder med bilen i AT og som endvidere har valgt at arbejde i faget fysik? Kontakt mig venligst, da jeg er helt desperat efter noget hjælp! :-( -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
johannes kepler som renæssance menneske
Forumindlæghej alle vi har at (en blanding af fysik og historie) og jeg skal svare på hvordan johannes kepler var som renæssance menneske, og om at opfyldte de krav som der var dengang. Nogen der kan hjælpe mig ? -
Månens bevægelse
Forumindlæghej alle sammen sidder lige med en fysik rapprot, hvor jeg skal fortælle om månens bevægelse, kan ikke lige finde noget.. er der nogen der kan hjlæpe?? eller nogen der har nogle gode hjemmesider?? -
optisk gitter!
ForumindlægHjææælp! jeg sidder med en opgave i fysik, hvor man skal gør rede for det optiske gitter og udled gitterformlen.. håber VIRKELIG, at nogen kan hjælpe mig eller bare med, at komme igang!! :-) -
Bestem lysets frekvens
ForumindlægJeg har fået denne opgave stille i fysik, men ved ikke hvilken formel jeg skal bruge. Bølgelængden for det gule lys er 590 nm. Bestem lysets frekvens. -
Videnskabelige nybrud
ForumindlægJeg skal skrive en opgave, som omhandler videnskabelige nybrud mellem 1800-1945. Jeg vil høre, om I kan hjælpe mig med at finde nogle fysikere, og fortælle hvilke gennembrud de lavede? -
Sammenhæng mellem aktivitet (A) og antal kerner (N)
ForumindlægHej Kan det passe at integralet af aktiviteten af et givent stof (A) er lig med antallet af kerner, der henfalder (N)? Det er i forbindelse med en fysik opgave. På forhånd tak :)) -
AT, rejser.
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en AT-opgave ang. rejser i fagene historie og fysik. Er der muligvis nogle, som har nogle foreslag til, hvad jeg kan skrive om? (: -
Solsystemet
ForumindlægJeg har brug for hjælp til et spørgsmål i fysik. Hvor stort er solsystemet i en skala på 1:10 milliarder? Hvor langt væk fra jorden er månen i en skalamodel på 1:10 milliarder? Tak på forhånd. -
Gammel eksamensæt
ForumindlægHejsa folkens. Jeg skal snart til Fysik skriftlig eksamen på HTX Jeg vil høre om der muligvis er nogen som har eksamensættet som blev givet til htx eleverne i år 2017 og 2016 -
haster!
Forumindlægjeg har lige et par spørgsmål ang. noget fysik omkring kalk: 1. hvad er kalk? hvor stammer det fra? hvad bruges det til? 2. hvordan påvirkes kalk? 3. kalkindhold i andre materialer?.. på forhånd tak. -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!! -
F/K Emner
ForumindlægHej .. Er der nogen der ved hvilke emner man kan komme op i til FSA 9 klasse Fysik/Kemi... er lidt i tvivl.. hvis du går i 9 klasse må du godt skrive hvilke emner i skal op i :))) -
Opgaver
ForumindlægHej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :)
